דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המחנה הציוני

ממשלת אחדות / האם המחנה הציוני והליכוד בדרך לממשלת אחדות לאומית?

שמועות עקשניות לצד הכחשות נמרצות - האם יו"ר מפלגת העבודה יצליח לדחוק את סיעתו לממשלה? המתנגדים במפלגה קולניים, אך אלו התומכים בשקט במהלך נשמעים היטב.

רה״מ בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג (צילום ארכיון: סוכנות AP).
רה״מ בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג (צילום ארכיון: סוכנות AP).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

דיווחים ושמועות על ממשלת אחדות עלו וצצו שוב במהלך החג. אין לכך אישור רשמי, וחברי כנסת מהמחנה הציוני, כולל יושב הראש בוז'י הרצוג, מכחישים את העניין. מלשכתו של הרצוג נמסר, "בהתייחס לסיפור שפורסם בערוץ 10, ראש האופוזיציה ח״כ יצחק הרצוג מכחיש לחלוטין את הידיעה ומצר על כך שיש גורמים שגם במהלך החג מפיצים מידע כוזב".

אתמול בצהריים (שלישי) פרסם ספי עובדיה בחדשות 10 ידיעה לפיה, מפלגת 'המחנה הציוני' תקבל שמונה תיקים, ביניהם החוץ והתרבות והספורט. בערב, לאחר כמה שעות שהשמועות עשו להן כנפיים, הכחיש הרצוג וטען כי "ישנם גורמים בליכוד ואצלנו ששותלים מידע שקרי", אך גם סירב להתחייב שלא יצטרף לממשלה ואמר שישקול הכל ביחס לאינטרס הלאומי. בקרב חברי הכנסת של מפלגת העבודה, רוב הקולות שנשמעים הם אלו המתנגדים לכניסה לממשלה, אך יש להניח שברגע שתתחיל חלוקת התיקים, המצב ישתנה.

לפני כחודש, מרכז מפלגת העבודה הצביע בעד דחיית הפריימריז, הצעתו של הרצוג, ובכך ביטא את האמון ביו"ר המפלגה. ח"כ שלי יחימוביץ', המתנגדת המרכזית להרצוג במפלגה עדיין לא הגיבה בצורה רשמית לשמועות הנוכחיות.

עד כה, אף אחד מחברי הכנסת המתנגדים והתומכים לא התייחס לסוגייה הכלכלית המרכזית שתעמוד בפני הממשלה כשהיא תחזור מפגרת הקיץ – תקציב המדינה. נראה כי אם בתמורה לפסגת שלום אזורית תכנס המחנה הציוני לממשלה, זה בהחלט יקל על נתניהו להמשיך להוביל את המדיניות הכלכלית שלו, בלי אופוזיציה אמיתית.

במהלך החג כתב ח"כ איתן גבל בפייסבוק שלו, "אסור באיסור מוחלט להיות חלק ממשלה שתהיה גיהנום עבור התנועה שנולדתי וגדלתי לתוכה ולי אין שום כוונה להיות חלק ממצג ההתאבדות הזה אם בכלל הוא מתקיים".

ח"כ איתן ברושי הביע תמיכה בהרצוג ואמר שצריך להחליט לכאן או לכאן עד תחילת המושב. ח"כ אראל מרגלית אמר, ״הניסיון של ראש הממשלה לפרק את מפלגת העבודה לא יצלח. בכוונתי למנוע את הכניסה לממשלת נתניהו כפי שהיה גם בניסיון הקודם.״.

ח"כ רוזנטל הגיב אף הוא, "ההכחשות לא משכנעות – על הרצוג לאפשר לסיעה לקבל החלטה שלא ינוהל משא ומתן או להודיע פומבית על המגעים".

ח"כ תמר זנדברג מפלגת מרצ כתבה בפייסבוק, "שוב מגעים, שוב הכחשה, מישהו עוד מאמין למפלגה העבודה? בדיוק כשאלטרנטיבה נחושה כל כך נחוצה, מפלגת העבודה עסוקה בחלוקת תיקים ולחלופין בהכחשה של שמועות, וכושלת מלמלא את התפקיד הקריטי של אופוזיציה אפקטיבית מול ממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!