דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בנוער העובד והלומד ציינו את 1 במאי בשדרות: "להכיר תודה לעובדים"

מאות חניכים ובוגרים השתתפו באירוע, שהדגיש את גבורת ותרומת עובדי הנגב המערבי | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר לרגל האירוע: "האחד במאי הוא הזדמנות להצדיע לעובדות ועובדים שנלחמים על החוסן הלאומי"

אירוע האחד במאי של הנוער העובד והלומד, דרור ישראל וההסתדרות בשדרות (צילום: ניצן צבי כהן)
אירוע האחד במאי של הנוער העובד והלומד, דרור ישראל וההסתדרות בשדרות (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנוער העובד והלומד, תנועת דרור ישראל וההסתדרות קיימו היום בעיר שדרות אירוע לציון אחד במאי. מאות חניכים ובוגרים השתתפו באירוע, שביקש להוקיר את מקומות העבודה בנגב המערבי ואת העובדים שהמשיכו לפעול תחת אש, ולכבד את זכרם של העובדים שנהרגו במקומות עבודתם.

בהסתדרות ובנוער העובד והלומד ביקשו לשנות את אופי האירוע על רקע המלחמה, ולקיים טקס בשדרות, במקום התהלוכה המסורתית במרכז תל אביב. בטקס, שעמד בסימן "יחד בעבודה ננצח", ציינו בית היתר את עובדי חברת החשמל שפעלו גם תחת אש ואת ארבעת עובדי החברה שנהרגו: עדי אוחנה, שלום עבודי, דני אלוש וטל דניאלי.

עוד ציינו בטקס את עובדי דפוס בארי, שפתחו את בית הדפוס על אף האסון שחוותה קהילת הקיבוץ; את עובדי מפעלי המזון בשדרות אסם ושטראוס מלוחים; את עובדי החקלאות, בהם שנרצחו ונחטפו (לרבות מהגרי עבודה), והמתנדבים הרבים שהגיעו לסייע למשקי הדרום; את עובדי החינוך, הבריאות, הקהילה והרווחה; וכן עובדי מערך החירום, שהמשיכו לעבוד ולפעול בזמן מלחמה.

כמו כן, הודגש בטקס התפקיד המכריע שמילאו בני הנוער, המדריכים הצעירים ותנועות הנוער בשמירה על הקהילות ועל שגרת החיים גם במקומות איליהן התפנו.

אירוע האחד במאי בשדרות (צילום: ניצן צבי כהן)
אירוע האחד במאי בשדרות (צילום: ניצן צבי כהן)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר לרגל האירוע: "האחד במאי, שבימים כתיקונם חוגג את הסולידריות של עובדות ועובדים ברחבי העולם, מצוין השנה בישראל באווירה אחרת. בכאב מפלח לב על כל מי שאיבדנו מאז פרוץ המלחמה. אני ממשיך לשאוב את הכוחות והתקווה מסיפורי הגבורה האזרחית. סיפורם של עובדות ועובדים שנלחמים על החוסן הלאומי שלנו, לא פעם תוך הקרבה אישית וסיכון עצמי רב. האחד במאי הוא הזדמנות נוספת להצדיע ולהוקיר את פועלם.

"הגיבורות והגיבורים של השנה החולפת נמצאים בכל מקום – במד"א, בבתי החולים, במערך הכיבוי וההצלה, בתעשיות הביטחוניות, ברשויות המקומיות, ובכל אותם מפעלים שעובדיהם עוזרים לספק מוצרים ושירותים חיוניים בשעת החירום. גם היום חשוב שנזכור ונזכיר גם את עשרות העובדים שקיפחו את חייהם בשבעה באוקטובר ונפלו בעת מילוי תפקידם.

"עלינו להישאר חזקים ומאוחדים. יחד – כדי להחזיר את אחינו ואחיותינו החטופים; יחד- כדי לסייע בתהליך השיקום של הפצועים בגוף ובנפש; יחד – כדי שנבנה את העתיד של מדינת ישראל".

״לא הייתה לנו הרבה התלבטות איפה לציין את האחד במאי השנה", אמר תומר שרים מהאיגוד המקצועי לנוער של הנוער העובד והלומד: "שדרות, והנגב המערבי בכלל, זה המקום הכי טבעי בשבילנו. האנשים פה שעובדים לפני ובזמן המלחמה הם גיבורים אמיתיים. החברה הישראלית היא שוחרת חיים, ומקומות העבודה הם המקומות שבהם רואים את המאמץ לקיים חיים הכי בבירור. להכיר תודה לעובדים – זאת האמירה שלנו השנה״.

רכזת קן הנוער העובד בשדרות, אביב אלפרן, אמרה כי ההחלטה לקיים השנה את האירוע בעיר היא יפה ומחזקת. "לכל אורך המלחמה הנוער העובד והלומד ודרור ישראל עשו פעילות משמעותית מאוד בכל המוקדים שאליהם התפנו תושבי שדרות. עכשיו זו ההזדמנות שלנו לארח את התנועה בעיר, וגם להכיר תודה לעובדי העירייה המסורים על העבודה החשובה שעשו לכל אורך המלחמה".

חניכות וחניכי הנוער העובד והלומד בהפנינג במסגרת האירוע (צילום: ניצן צבי כהן)
חניכות וחניכי הנוער העובד והלומד בהפנינג במסגרת האירוע (צילום: ניצן צבי כהן)

"בשדרות כבר המון שנים שלא חיים בתבניות של סוציאליסט או קפיטליסט, ימין ושמאל", אמר סגן ראש עיריית שדרות אלעד קלימי, "בעיר שלנו אנחנו יודעים לשתף פעולה כדי לעשות טוב, גם מעבר לוויכוחים על תפיסת עולם. גם בעירייה שלנו ועד העובדים וההנהלה פועלים ביחד. זו צריכה להיות גם ההסתכלות של כל מעסיק – שהעובד צריך יחס, משמעות, תחושת שותפות וגם שכר ותנאים".

כלימי התייחס לשותפות ארוכת השנים בין העיר לבין חברי קיבוץ המחנכים של דרור ישראל החיים בה, ותנועת הנוער העובד והלומד.

עומר ברט, דובר תנועת דרור ישראל: ״מדי שנה אנחנו מציינים את חג הפועלים בתהלוכה בתל אביב ובאירוע גדול בחצר ההסתדרות. השנה, בצל המלחמה הקשה, הנופלים הרבים והחטופים שעדיין בשבי חמאס, החלטנו לשנות את אופי האירוע ולקיים אותו בשדרות, בסימן הצדעה לעובדים שפעלו תחת אש כדי שהמדינה תמשיך לתפקד גם במצבים בלתי אפשריים.

"אנחנו מצדיעים לעובדי המלונות שאירחו את המפונים, לעובדי החינוך והרווחה בנגב המערבי שדואגים לקהילות שלהם, לעובדי החוסן, לעובדי התחזוקה שדאגו שהאזור הזה ימשיך לעבוד, לחקלאים, לעובדי המפעלים ולכולם. בלעדיהם, ישראל לא הייתה ממשיכה לעבוד. תודה.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!