דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"א בסיון תשפ"ד 27.06.24
30.8°תל אביב
  • 33.0°ירושלים
  • 30.8°תל אביב
  • 28.0°חיפה
  • 30.9°אשדוד
  • 36.4°באר שבע
  • 42.8°אילת
  • 37.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היימנוט קסאו

אביה של היימנוט קסאו בכנסת: "איך לא מפעילים את כל הכוחות?"; מפקד משטרת צפת: "הקהילה לא הגיעה לחיפושים"

בני משפחתה של קסאו הגיעו היום (ג') לדיון בוועדת הקליטה של הכנסת | במשטרה מחכים למתנדבים שיבואו לסייע בחיפושים | חברי הכנסת היחידים שנכחו בדיון, מלבד יו"ר הוועדה, היו מהקהילה האתיופית | יו"ר הוועדה עודד פורר: "אם זו הייתה ילדה מקיסריה שנעלמה, הוועדה הייתה מלאה"

משפחת קסאו בכנסת עם תמונתה של הנעדרת היימנוט, יו"ר ועדת הקליטה עודד פורר וחברת הוועדה ח"כ פנינה תמנו שטה (צילום: יהל פרג')
משפחת קסאו בכנסת עם תמונתה של הנעדרת היימנוט, יו"ר ועדת הקליטה עודד פורר וחברת הוועדה ח"כ פנינה תמנו שטה (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

"אני מודה שמקדישים את הזמן לעזור לנו למצוא את היימנוט", אמר טספאי קסאו, אביה של הנעדרת בת ה-9 היימנוט קסאו, בדיון בוועדת הקליטה של הכנסת היום (שלישי). "היימנוט נעלמה לנו לפני ארבעה חודשים. עשינו את כל המאמצים, המשטרה חיפשה והרבה אזרחים התגייסו. אנחנו עדיין לא יודעים איפה היא. אני יודע גם לפני שעליתי לארץ שיש לנו מדינה חזקה, יש לנו את המוסד והמשטרה. אני חושב שהמדינה לא עושה מספיק. איך זה יכול להיות שלא מפעילים את כל הכוחות לחקור ולמצוא איפה היא?

"אני יודע שיש כוחות מיוחדים במדינה שלנו. מאוד קשה לי עם זה שעוד לא יודעים מה קורה עם הבת שלנו. זה מאוד מתסכל. אנחנו חסרי אונים. אנחנו בארץ בסך הכול שלוש שנים. אנחנו לא יודעים מה לעשות, אנחנו לא מכירים. זה מאוד קשה לנו, ולכל האזרחים שאיתנו במרכז הקליטה. זה מאוד מתסכל. המשפחה שבורה, מתוסכלת. אני פונה ליו"ר הוועדה ולכל הנוכחים. אני רוצה שתרגישו שהבת הזאת היא של כל המדינה. אין לנו יום ואין לנו לילה. אנחנו כל הזמן במחשבות עליה. למרות ההבטחות של המשטרה לעדכן את המשפחה פעם ביומיים, זה לא קרה".

מפקד תחנת צפת, סנ"צ יצחק אבוחצירה, שהשתתף בישיבה באמצעות הזום, ענה לשאלות המשפחה וחברי הכנסת צגה מלקו (הליכוד), משה סלומון (הציונות הדתית) ופנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי), חברי הכנסת היחידים שנכחו בדיון, ועידכן: "תיק החקירה נמצא בטיפול יל"פ (יחידה ללוחמה בפשיעה) כינרת. יש עבודות חקירה יום-יומיות, מטפלים ישר. בעיקר אזרחים שרואים מישהי דומה. לא מזמן נשלחה התמונה של היימנוט לאינטרפול, למדינות בעולם".

סנ"צ אבוחצירה טען שהמשטרה אינה יכולה לקרוא לאזרחים לבוא לסייע בחיפושים מפאת מצב המלחמה והסכנה בסביבת צפת. "אני לא קורא לאנשים להגיע בגלל המצב הביטחוני". סנ"צ אבוחצירה האשים את הקהילה האתיופית באי-התגייסות למטרה. "הקהילה לא הייתה שם, לא במאסות שחשבנו שיגיעו, ולא במספר האנשים ובאיכות החיפושים. רק יום או יומיים, כשהחפ"ק כבר נסגר. אם תעלה דרישה כזו או אחרת – נשמח לארגן". סנ"צ אבוחצירה הוסיף שאם יגיעו מתנדבים, יש לאן לשלוח אותם לחיפושים, בשל השינוי תנאי השטח שיצרו השריפות בסביבת צפת לאחר נפילת חלקי יירוט.

ח"כ פורר: "כנראה אם זו הייתה ילדה מקיסריה שנעלמה, הוועדה הייתה מלאה. העובדה שלא היה מבצע חיפושים מראה שוויתרו על הילדה". ח"כ תמנו שטה: "אילו הייתה ילדה בצבע הנכון כולם היו מתגייסים. אני תולה את מלוא האחריות על הגורמים במשטרה ובשב"כ. חייבים להפעיל את כל האמצעים".

ח"כ סלומון הדגיש את חשיבות המשך הפעולות: "המשטרה חייבת לגייס יותר מתנדבים לחיפושים. יכול להיות שצריך לרתום גם את כוחות צה"ל. אני רוצה לראות תוכנית סדורה למבצע החיפושים".

ח"כ פורר סיכם את הדיון: "אני דורש ממשרד העלייה והקליטה ליזום יום חיפושים מרוכז ומאורגן בשיתוף המשטרה עד לדיון המעקב הבא שלנו. אני מבקש ממשרד העלייה והקליטה לפרסם בכל מקום את הפרס הכספי שמוצע על מסירת מידע שיוביל להיימנוט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!