דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"א בסיון תשפ"ד 27.06.24
26.9°תל אביב
  • 26.4°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 26.2°באר שבע
  • 37.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 28.0°צפת
  • 26.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

"ניצחון לצדק ולזכויות האדם": תאילנד אישרה בחוק נישואים חד-מיניים

תאילנד היא המדינה השלישית באסיה, אחרי טייוואן ונפאל, שמאשרת שוויון בנישואים | ראש הממשלה: "נמשיך במאבקנו למען זכויות סוציאליות לכל האנשים ללא קשר למעמדם"

חוגגים את אישור החוק לשוויון בנישואים מול הפרלמנט התאילנדי בבנגקוק (צילום: AP Photo/Sakchai Lalit)
חוגגים את אישור החוק לשוויון בנישואים מול הפרלמנט התאילנדי בבנגקוק (צילום: AP Photo/Sakchai Lalit)

הסנאט של תאילנד אישר אתמול (שלישי) ברוב מוחץ הצעת חוק לנישואים חד-מיניים, והסיר את המכשול החקיקתי האחרון. תאילנד היא המדינה הראשונה בדרום מזרח אסיה לחוקק חוק כזה.

לתאילנד יש מוניטין של קבלה והכלה, אך היא נאבקה עשרות שנים להעביר חוק נישואים שוויוני. החברה התאילנדית שמרנית, וחברי הקהילה הגאה בה מתמודדים עם אפליה בחיי היומיום. הממשלה ורשויות המדינה שמרניות גם הן, ותומכי השוויון התקשו ללחוץ על מחוקקים ועל עובדי מדינה לקדם שינויים.

אחרי טייוואן ונפאל, תאילנד היא השלישית באסיה שמאפשרת נישואים חד-מיניים. הצעת חוק שוויון הנישואים, המעניקה זכויות משפטיות, כספיות ורפואיות מלאות לבני זוג מכל מין, אושרה בבית הנבחרים לפני סיום המושב הקודם באפריל, בתמיכת 400 מתוך 415 מצביעים.

ההצעה אושרה סופית בסנאט בתמיכת 130 מ-152 המצביעים. ארבעה התנגדו ו-18 נמנעו. הצעת החוק עדיין כפופה לאישור המלך מאהא וג'יראלונגקורן. לאחר פרסומה הרשמי מטעם הממשלה, תיכנס לתוקף תוך 120 יום. לפי ההצעה, בכל מקום בחוק שנכתבו בו מילים ממגדרות כמו "גברים ונשים", הן יוחלפו במילים ניטרליות כמו "פרט". אחד מחברי הסנאט, הגנרל בדימוס ווראפונג סא-נגנט, טען שעדיין יש לכלול את המונחים הממגדרים בחוק לצד המונחים הניטרליים. לדבריו, אי-הכללתם תהיה "חתרנות חמורה תחת מוסד המשפחה" בתאילנד.

לאחר ההצבעה, פליפאח קיוקה שודלד, צעיר.ה א-בינארי.ת בן.ת 18, הודת.ה לתומכים, וכינת.ה אותה "כוח של תקווה" שיעזור לתאילנד לקבל את המגוון. "היום האהבה גברה על דעות קדומות", אמר.ה פליפאח.

הממשלה חגגה את אישור החוק. הקרקע בחזית הבניין הראשי עוטרה בשטיחי קשת בענן, דגלים ובלון ענק בצורת שתי ידיים היוצרות שלט לב. למסיבה הצטרפו פוליטיקאים, סלבריטאים, דיפלומטים, פעילים מהקהילה הגאה ותומכיהם, שיצאו למצעד צבעוני מהפרלמנט לאחר ההצבעה.

ראש הממשלה סרטה תוויסין, שנבצר ממנו להשתתף אחרי שחלה בקורונה, בירך על אישור החוק ברשת  X (טוויטר לשעבר). "אני גאה במאמץ הקולקטיבי המדגיש את כוחה של 'אחדות במגוון' של החברה התאילנדית", צייץ. "נמשיך במאבקנו למען זכויות סוציאליות לכל האנשים ללא קשר למעמדם".

"אישור החוק הוא ניצחון לצדק ולזכויות אדם", אמרה מוקדפה ינגיואנפרדורן מארגון זכויות האדם פורטיפיי רייטס. "ממשלת תאילנד חייבת כעת להתמקד בהבטחת יישומו המהיר והאפקטיבי, כדי לשמור על זכויות להט"ב. שוויון בנישואים הוא יסוד לכבוד האדם, ותאילנד חייבת להגן על הזכויות הללו ללא דיחוי".

הממשלה בראשות מפלגת פאו תאי, שהקדנציה שלה החלה בשנה שעברה, הפכה את השוויון בנישואים לאחד מיעדיה העיקריים. היא הפגינה נוכחות מרשימה גם במצעד הגאווה השנתי של בנגקוק, שבו חגגו החודש אלפי אנשים באחד מהמחוזות המסחריים העמוסים ביותר של הבירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!