דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"א בסיון תשפ"ד 27.06.24
26.9°תל אביב
  • 26.4°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 26.2°באר שבע
  • 37.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 28.0°צפת
  • 26.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שנת הלימודים בחטיבות ובתיכונים מסתיימת, המדינה תפעיל מסגרות קיץ לתלמידים שפונו

כ-700 אלף תלמידים יסיימו את שנת הלימודים, מתוכם 110 אלף יסיימו את כיתה י"ב | לצד התמודדות עם אתגרי המלחמה, שנת הלימודים בתיכונים התקיימה בצל המאבק של ארגון המורים להסכם שכר חדש

שיעור בבית הספר לתלמידים שפונו משדרות ויכיני, בבית אבי חי בירושלים (צילום: בית אבי חי)
שיעור בבית הספר לתלמידים שפונו משדרות ויכיני, בבית אבי חי בירושלים (צילום: בית אבי חי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שנת הלימודים תשפ"ד בבתי הספר העל יסודיים הגיעה לסיומה. כ-700,000 תלמידי כיתות ז'-י"ב יסיימו היום (חמישי) את לימודיהם, וייצאו לחופשת הקיץ. כ-110,000 מהם הם תלמידי כיתה י"ב, המסיימים 12 שנות לימוד במערכת החינוך. בסוף החודש הנוכחי, ביום א' ה-30 ביוני 2024 תסתיים שנת הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו'), וכ-1.6 מיליון תלמידי גני הילדים ובתי הספר היסודיים יצאו לחופשת הקיץ.

שנת הלימודים התקיימה בצל המלחמה, ומשרד החינוך והמורים התמודדו עם אתגרים רבים בהם ירי הטילים, פינוי מאות אלפי משפחות מבתיהן, עשרות אלפי תלמידים במעגלי פגיעה שונים, מבני משפחה שנרצחו או נפלו ועד משפחות חטופים, וכן ההיקף הנרחב של גיוס המילואים. המשרד הקים בתי ספר ומרכזי חינוך באתרים המפונים. לעיתים התלמידים של בית ספר אחד התפצלו לעשרות מוקדים ברחבי הארץ. חלק מהתלמידים נאלצו ללמוד בתנאים לא מתאימים, או תחת אזעקות.

לצד ההתמודדות עם אתגרי המלחמה, על שנת הלימודים העיב המאבק של המורים בניסיונות האוצר לכפות על ארגון המורים רפורמות באופן העסקת המורים, ועיכוב הסכם השכר החדש של המורים, שתוקפו פג לפני כשנתיים וחצי. באוצר התעקשו על העסקת מנהלי בתי ספר וחלק מהמורים בחוזים אישיים ושינויים נוספים בתמורה להעלאות בשכר, שסכומיהם כבר נקבעו ושוריינו.

המורים נקטו עיצומים בהם הימנעות ממתן ציונים ומהשתתפות בפעילויות חוץ וטיולים, באוצר שללו מהם שכר וכן מענק שניתן בתחילת השנה, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות ובית הדין לעבודה נזף באוצר על המקצב האיטי של המשא ומתן. כעת מאיים ארגון המורים שללא הסכמות, שנת הלימודים הבאה לא תיפתח.

שר החינוך, יואב קיש, אמר עם סיום השנה: "האחריות שלנו על התלמידים והתלמידות והמחויבות שלנו כלפיהם וכלפי ההורים שלהם לא תמה עם סיום שנת הלימודים ויציאתם לחופשת הקיץ: אנחנו ממשיכים לספק להם מסגרות חינוכיות במהלך חופשת הקיץ, כשהתלמידים שפונו מבתיהם ימשיכו ללמוד במסגרות לכל אורך חופשת הקיץ. למסגרות אלה יש חשיבות עצומה, משום שהן מהוות עוגן משמעותי מאד, בתקופה של חוסר יציבות ואי וודאות".

 

מסגרות קיץ חינמיות לתלמידים שפונו מבתיהם בצפון ובדרום

משרד החינוך יפעיל מסגרות לתלמידים שפונו מבתיהם ללא עלות להורים, לאורך החודשים יולי-אוגוסט. המסגרות יעניקו לתלמידים ותלמידות המפונים, שמתמודדים עם קשיים רגשיים ולימודיים בשל הניתוק מהבית, רציפות חינוכית ותחושת מוגנות. במסגרות לתלמידי כיתות ד'-ו', שיפעלו החל מה-1 ביולי 2024 ועד ה-15 באוגוסט 2024, ישולבו פעילויות מחוץ למסגרות לפחות פעמיים בשבוע: טיולים, סיורים ומופעי תרבות ואמנות.

בשכבות הבוגרות (כיתות ז'-י"ב) המסגרות יפעלו במתכונת של מתחמי נוער, בכל ימות השבוע בשעות אחר הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות, לרבות לילות לבנים. התוכנית תכלול טיולים, אטרקציות, הופעות אמנים, חוגים, ערבי נוער, פעילות התנדבותית ותגבור לימודי. מסגרות אלה יפעלו בהתאמה לקהילה המקומית, באופן גמיש, לאורך כל חודשי הקיץ, החל מה-1 ביולי 2024 ועד ה-30 באוגוסט 2024.

המסגרות לתלמידי גני הילדים וכיתות א'-ג' שפונו מבתיהם בצפון ובדרום, בהתאם להחלטת ממשלה, יפעלו החל מה-1 ביולי 2024 ועד ה-15 באוגוסט 2024. אתמול (רביעי) הודיע משרד החינוך שהפעילויות בדרום, שהיתה אי בהירות לגבי תקצובן, ימומנו מתקציב מנהלת תקומה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!