דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ו בסיון תשפ"ד 02.07.24
28.0°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 28.0°תל אביב
  • 27.3°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 26.2°באר שבע
  • 31.7°אילת
  • 28.4°טבריה
  • 23.9°צפת
  • 28.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

דיווח: חיזבאללה מעביר ומאחסן אמל״ח בכמויות עצומות בשדה התעופה בביירות

תחקיר של ה״טלגרף״ הבריטי מעלה כי בארגון הטרור הלבנוני משתמשים תדיר בנמל התעופה חרירי בלבנון, לאחסון של מגוון רקטות ואמצעי לחימה | אחד מעובדי שדה התעופה: ״חיזבאללה שולטים במקום, אם לא נעשה כדבריהם - המשפחות שלנו בסכנה״

צילום רחפן של זירת הפיצוץ בביירות (AP Photo/Hussein Malla)
צילום רחפן של זירת הפיצוץ בביירות ב-2020. בלבנון חוששים מתרחיש דומה בשל האמל״ח שמסתיר חיזבאללה בשדה התעופה בעיר (צילום ארכיון: AP Photo/Hussein Malla)
אור גואטה

חיזבאללה מאחסן כמויות אדירות של נשק, טילים וחומרי נפץ איראניים בנמל התעופה רפיק חרירי, נמל התעופה האזרחי הראשי של ביירות בלבנון, כך פורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות "טלגרף".

לפי הדיווח, החימוש המאוחסן בשדה התעופה כולל רקטות בלתי מונחות מתוצרת איראן, טילי פתח-110 קצרי טווח, טילים בליסטיים ניידים וטילי M-600 המגיעים לטווחים של מעל 300 ק"מ. עוד נמצאו בשדה התעופה טילי נ"ט מסוגים שונים, כמויות אדירות של טילים בליסטיים מסוגים בורקן קצר טווח, חומרי נפץ RDX ואבקת ציקלון.

את המעבר עושים מחבלי החיזבאללה דרך פקידי מכס משוחדים, עם כמויות גדולות של נשק איראני ונכנסים לשדה התעופה ללא בעיה, כך לפי העובדים במקום.

אחד מעובדי שדה התעופה שוחח עם "הטלגרף" בעילום שם, ואמר: "זה חמור ביותר. קופסאות גדולות ומסתוריות שמגיעות בטיסות ישירות מאיראן הן סימן לכך שהמצב החמיר. כשזה התחיל, חבריי ואני פחדנו כי ידענו שמשהו מוזר קורה". הוא העלה חשש כי התקפה על שדה התעופה, או פיצוץ בו, עלולים לגרום לנזק משמעותי. העובד הוסיף ואמר: "ביירות תהיה מנותקת מהעולם, שלא לדבר על מספר הנפגעים והנזק", הזהיר. "זה רק עניין של זמן עד שיקרה אסון גם בשדה התעופה".

עובד אחר טען: "כבר שנים שאני צופה בחיזבאללה פועל בשדה התעופה של ביירות, אבל כשהם עושים את זה בזמן מלחמה, זה הופך את שדה התעופה למטרה. אם ימשיכו להביא את הסחורה הזו שאסור לי לבדוק, אני באמת מאמין שאני אמות מהפיצוץ או אמות מישראל שתפציץ את 'הסחורה'. זה לא רק אנחנו, אלה האנשים הרגילים, האנשים שנכנסים ויוצאים, יוצאים לחופשה. אם שדה התעופה יופצץ, לבנון גמורה".

צוות שדה התעופה טוענים כי וואפיק סאפא, השני בפיקוד חיזבאללה וראש מנגנוני הביטחון שלו, הפך לדמות ידועה לשמצה בקרב העובדים. "וואפיק סאפא תמיד מופיע במכס", טען אחד מהם, תוך ציון קשרים קרובים עם מנהלי המכס. "אני מרגיש שאם לא נעשה מה שהם אומרים, המשפחות שלנו יהיו בסכנה".

מדובר צה"ל נמסר ל"טלגרף": "האסטרטגיה של חיזבאללה להסתיר נשק ולפעול משכונות אזרחיות נובעת מכוונותיו למשוך את צה"ל לתקוף את האזורים האזרחיים הללו בעיתות הסלמה. אם חיזבאללה היה מכוון לאזרחים ישראלים מהאתרים הללו, לצה"ל לא הייתה ברירה אלא להגיב. דבר שעלול להעמיד אזרחים לבנונים בסכנה, ולגרום לזעם בינלאומי כלפי צה"ל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!