דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ג בסיון תשפ"ד 29.06.24
26.6°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 26.6°תל אביב
  • 25.1°חיפה
  • 27.0°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 40.9°אילת
  • 29.8°טבריה
  • 24.3°צפת
  • 26.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הקשתים מיכאלה משה ורועי דרור השיגו את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז

שני הקשתים קיבלו את הכרטיס היוקרתי בעקבות מיקומם בדירוג העולמי, הם יתחרו בתחרויות האישיות וגם בתחרות הקבוצתית המעורבת | זאת הפעם הראשונה שקשתית ישראלית תשתתף במשחקים האולימפיים ושישראל שולחת שני נציגים מהענף

הקשתית מיכאלה משה (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
הקשתית מיכאלה משה (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איגוד הקשתות הודיע היום (שלישי) באופן רשמי שמיכאלה משה, ממועדון מכבי ת"א ורועי דרור, ממועדון קשתי כוכב השרון, קיבלו את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז. זאת תהיה הפעם הראשונה שקשתית ישראלית תשתתף במשחקים האולימפיים ופעם ראשונה שישראל שולחת שני נציגים למשחקים, לאחר שאיתי שני יצג את ישראל בטוקיו 2020. שני הקשתים יתחרו בתחרויות האישיות וגם בתחרות הקבוצתית המעורבת.

דירוג העולמי, שהתפרסם היום, מיכאלה משה תפסה את המקום ה-39, וקיבלה את הכרטיס השני מתוך השלושה שהוענקו לפריז דרך הדירוג העולמי לנשים. רועי דרור ממוקם במקום ה-23 וקיבל את הכרטיס הראשון מתוך שניים שהוענקו בגברים.

משה, בת 21 מרמת השרון, הגיעה לספורט הקשתות רק בסוף 2022, לאחר קריירה בתור מתעמלת אומנותית, התבלטה בתוך זמן קצר והצליחה להגיע להישגים מרשימים שכוללים מקום 8 באליפות העולם לנוער, מקום 5 בסבב העולמי באולם בצרפת והעפלה ראשונה עבור קשתית למשחקי אירופה.

הקשתית מיכאלה משה במשחקים האירופיים. "תמיד הייתה לי הרגשה גם אני רוצה להגיע לאולימפיאדה"(צילום: World archery Europe)
הקשתית מיכאלה משה במשחקים האירופיים. "תמיד הייתה לי הרגשה גם אני רוצה להגיע לאולימפיאדה"
(צילום: World archery Europe)

דרכה של משה להשגת הכרטיס לא הייתה פשוטה, כאשר בתחרות ההזדמנות האחרונה להשגת הכרטיס, שנערכה בטורקיה בתחילת החודש, היא סיימה בשלב 32 הגדולות, מתוך כמאה קשתיות. התוצאה לא הייתה מספיקה על מנת להבטיח את מקומה, אך קידמה אותה במאבק על הכרטיס. למשה היו יריבות ממספר מדינות, שאיימו על הכרטיס, אך הן לא הצליחו להשיג את הניקוד הנדרש בתחרות גביע העולם והכרטיס נשאר בידי הישראלית.

הקמפיין הקצר של מיכאלה לקראת פריז 2024 מוכתר היום כסיפור הצלחה ובאיגוד הקשתות מאמינים כי היא מסוגלת להתקדם ולהצליח גם בתחרות במשחקים האולימפיים.

דרור, בן 19 מכפר סבא, החל את דרכו בעולם הקשתות בגיל 14 במועדון קשתי כוכב השרון בכפר סבא, כאשר ב-2021 השתתף בתחרות הבינ״ל הראשונה שלו בקפריסין וב-2022 כבר ניצח בתחרות בינ״ל חשובה לנוער בסלובניה.

הקשת רועי דרור (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
הקשת רועי דרור (צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

בשנה האחרונה החל מתבלט, כאשר זכה בתחרות הסבב העולמי באולם בצרפת, כשהוא מנצח בדרכו מדליסטים אולימפיים ועולמיים, באליפות אירופה באולם ובאליפות היבשת לנוער. בתחרות הגרנד פרי האירופאי שנערך בקרואטיה בתחילת החודש זכה במדלית הזהב, כאשר הוא מנצח בדרך את מטה גזוז, המכהן בו זמנית כאלוף האולימפי, אלוף אירופה ואלוף העולם. בתחרות זו הבטיח לעצמו למעשה את נקודות הדירוג שמקמו אותו ראשון בקרב על הכרטיסים שנותרו לפריז. באיגוד מאמינים שרועי יכול לשחזר את ההישג של איתי מטוקיו, שמינית גמר, ואפילו ללכת רחוק יותר.

עמית שיינר-דנדקר, יו״ר איגוד הקשתות בישראל: ״אנחנו מלאי גאווה על כניסתם של רועי ומיכאלה למשלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024. אלו בשורות מרגשות בימים קשים. הקשתות הישראלית נמצאת בתנופה הישגית מדהימה תודות לתוכנית מקצועית מצוינת שמובילים בשנים האחרונות מנכ״ל האיגוד גיא מצקין ומאמן הנבחרת ריצ׳רד פריסטמן, בשיתוף המועדונים והמאמנים האישיים, כאשר קשתי נבחרת ישראל מציגים רמה גבוהה בתחרויות הבינלאומיות. אחרי איתי שני שייצג את הקשתות הישראלית בטוקיו, אנחנו מגיעים לפריז עם קשת וקשתית ואמונה גדולה ביכולתם המקצועית. תודה לוועד האולימפי בישראל, ליחידה לספורט הישגי, למכון וינגייט ולמשרד התרבות והספורט על התמיכה הגדולה לאורך הדרך״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!