דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ד בסיון תשפ"ד 30.06.24
28.3°תל אביב
  • 23.6°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 27.8°אשדוד
  • 26.5°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 29.5°טבריה
  • 21.6°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

הזמר אדם הלך לעולמו בגיל 64 אחרי מאבק במחלת הסרטן

אדם, או בשמו האמיתי חיים כהן, נחשב לאחד הזמרים הבולטים בתעשיית המוזיקה בישראל, עם שירים שהפכו ללהיטים: "אין מוצא" ו"סוד" | הוא השאיר מכתב שביקש לפרסם לאחר לכתו: "תודה על אהבה, תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה"

הזמר אדם מופיע בהופעה חיה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
הזמר אדם מופיע בהופעה חיה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אורן דגן

הזמר אדם הלך לעולמו בגיל 64 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, כך הודיע הבוקר (חמישי) בית החולים איכילוב. אדם, או בשמו האמיתי חיים כהן, נחשב לאחד הזמרים הבולטים בתעשיית המוזיקה בישראל. תקופת השיא שלו הייתה בשנות השמונים, אז היה מאלילי הנוער הגדולים בישראל עם שירים מוכרים כמו "אין מוצא" ו"סוד".

אדם הותיר מילים אחרונות אותן ביקש לפרסם לאחר לכתו: "אם אתם קוראים את המילים האלה סימן שאני בעולם שכולו טוב, ככה אומרים, עוד לא יכול להמליץ. רוצה להודות על המסע המופלא והבלתי יאמן בחיים האלה, עשיתי המון, הייתי טוטאלי, הלכתי עד הקצה בכל דבר, באהבה, בחברות, ביצירה, נשארו לי כמה חלומות לא סגורים אבל לא המון. תודה על אהבה, תודה על כל אדם שפגשתי, או השפעתי בצורה זו או אחרת, תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים".

אדם נולד, גדל והתחנך בעכו, ובילדותו למד בבית הספר "התומר" ובנעוריו למד בבית הספר "דרסקי". לאחר שירותו הצבאי עבר להתגורר בחיפה ובהמשך עבר להתגורר בתל אביב כדי ללמוד ריקוד ומשחק (בין השאר ב"בית צבי").

באותה תקופה שאף להפוך לשחקן והשתתף בהצגות לילדים. בתחילת שנות ה־80 הקים עם רפי פרסקי את להקת הרוק "כתם". השניים הופיעו במועדונים באזור המרכז, ביניהם "הפינגווין" והקליטו כמה שירים בבית הספר לסאונד. אדם זכה לחשיפה בתחרות הקדם אירוויזיון בשנת 1985, כשהיה רקדן וזמר ליווי של יזהר כהן בשיר "עולה עולה". השיר נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 1985.

את הקריירה כזמר עצמאי החל אדם בצרפת בתחילת 1986, תחת שם הבמה "כריס לייף" (Cris Life). הוא הקליט שם שלושה שירים באנגלית: "Gypsy Lady" ,"Living Alone" ו-"No More Light", שהפך בגרסה העברית ל"אין מוצא". אך השירים לא משכו תשומת לב רבה.

לאחר חזרתו לישראל, החל בהקלטת אלבומו הראשון "סוד". הוא יצא לאור באפריל 1987, והופק בידי יזהר אשדות, שגם עיבד והלחין שבעה מתוך תשעת השירים בו, וניגן בהקלטות בכל הכלים.

בהמשך שנות השמונים המשיך אדם להקליט אלבומים, והפך לכוכב נוער ענק, שסחף אחריו מעריצים ומעריצות רבים. בין 1987 ל-1990 זכה אדם ארבע פעמים ברציפות בפסטיגל. בשנת 1981 התחתן אדם עם מיכל בת שבע דנינו (לימים, רעייתו של שולי רנד), אך הם התגרשו תשעה חודשים מאוחר יותר.

בשנים 1992–1995 שיחק אדם בתוכנית הטלוויזיה "פלאי קלעים" בתפקיד עצמו. בשנים 1994–1995 שיחק במחזמר "הקוסם!", בתפקיד "פחפח" איש הפח, לצד מיכל ינאי וצחי נוי.

באוקטובר 2007 אדם יצא מהארון כהומו. ב-2009 הוציא שלושה סינגלים: "חורף", "אל תיקחו לי את האהבה" ו"סניוריטה". בפברואר 2010 הוציא את האלבום "רגעים קטנים" שכלל את “אין יותר שדים”, שיר הנושא מתוך הסרט התיעודי “חיים ואדם” שביימה מירי בן-חיים-פרלמן.

לפני חודש עדכן אדם במצבו, שנה אחרי שחשף כי חלה בסרטן וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המצב הבריאותי שלי לא טוב, אבל יש לי רצון לפגוש אהבה וקהל, לשמוע מוזיקה טובה, לפרגן לדור הצעיר ולהרגיש קצת חיים. השנה האחרונה קשה עד בלתי אפשרית עבורי ולצערי זה לא הולך למקום טוב, אבל ממשיך לקוות".

"השאיר לנו שירים יפים, רגעים מופלאים וקווץ׳ גדול בלב"

ירדנה ארזי ספדה בפוסט: "אדם (חיים) נולד לבמה. הוא היה זמר נשמה רגיש וכריזמטי , שחקן מוכשר ופרפורמר שמסוגל לסחוף כל קהל, וגם איש מקסים מאוד מאוד מאוד גם מאחורי הקלעים. הרבה שעות העברנו יחד בין הופעות, ותמיד הרגשתי איתו הכי בבית בעולם, אחוות חיפאים כנראה. מסע חייו לא היה פשוט, היו בו פסגות גבוהות מאוד וגם טלטלות ואתגרים, והוא התמודד איתם באופן מעורר הערכה והשראה".

"הפעם האחרונה בה נפגשנו הייתה בכיכר החטופים. זה היה חיבוק אחרון אחרי כמעט 40 שנה של היכרות מקצועית וחיבה אישית גדולה", הוסיפה ארזי. "לא פלא שגם בדברי הפרידה היפים שהשאיר לאוהביו, הוא הבטיח לפעול למען החטופים גם מלמעלה. הנפש הרגישה והטובה שלו ראתה את האחר תמיד. הוא חי ואהב והגשים חלומות והשאיר לנו שירים יפים ורגעים מופלאים וקווץ׳ גדול בלב. אדם, אנחנו לא נשכח. נוח בשלום על משכבך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!