דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
28.4°תל אביב
  • 28.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 28.1°חיפה
  • 29.1°אשדוד
  • 28.4°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 28.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הגולשת שרון קנטור שועטת לפסגה האולימפית: "אני קוראת טוב את הרוח ויודעת לנצח"

אלופת העולם בדגם IQ פויל, זכתה בכרטיס למשחקים האולימפיים אחרי תחרות צמודה בתוך נבחרת ישראל המשובחת | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הדרך לתחרות החשובה בחייה, המטרות והתחושה לייצג את ישראל בזמן מלחמה: "זה הדבר הכי מיוחד שאני יכולה לעשות ואני גאה שיש לי את האפשרות לשמח"

שרון קנטור זוכה באליפות העולם בגלישת רוח (צילום: sailing energy)
שרון קנטור זוכה באליפות העולם בגלישת רוח. "רוצה להראות עד כמה מדינת ישראל חזקה" (צילום: sailing energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גולשת הרוח שרון קנטור התייצבה ביום הולדתה ה-20, לראשונה בקריירת הבוגרות שלה, על פודיום בתחרות מרכזית לבוגרות, כשזכתה במדליית הארד בגביע העולם בדגם IQ פויל, שנערך בלנזרוטה שבאיים הקנריים. בראיון ל'דבר' היא מספרת: "נכנסתי ליום הגמרים מהמקום הראשון, שם משהו נפתח בי ונוצר לי הביטחון".

זאת הייתה מתנת היום הולדת הכי טובה שקנטור יכלה להעניק לעצמה ותחילתו של שינוי כיוון הדרגתי בדרך להיות מועמדת למדליה בפריז 2024. לאחר פתיחה בינונית של הקמפיין האולימפי הראשון שלה, החלה קנטור לפצח את השיטה, הדברים החלו להתחבר והיא העלתה את הרף מתחרות לתחרות.

קנטור זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה 2023, בזהב בתחרות הקדם אולימפית שנערכה במתחם האולימפי במרסיי והיהלום שבכתר היה הזכייה באליפות העולם, במקום בו החלה את הפריחה שלה – בלנזרוטה.

"אני נמצאת במקום הראשון, לאן עוד אפשר לשאוף?"

הדרך לפסגה לא הייתה קלה ולאחר ההצלחה הראשונה, קנטור הייתה צריכה לבנות בהדרגה את האמונה הפנימית שלה. "למען האמת, בהתחלה קצת פחדתי, עשיתי תוצאה אחת טובה וקצת חששתי שאני אאכזב את עצמי בפעם הבאה וזה לא יהיה מספיק טוב", מודה קנטור. "אני נמצאת במקום הראשון, לאן אפשר לשאוף? אני רק יכולה לרדת. אבל אם זה מה שאת חושבת, את באמת תרדי. אז פחות חשבתי על איזה מקום אני מסיימת, כי כל הזמן היכולות של המתחרות משתנות ואני פשוט באה לתת הכי טוב שלי".

המירוץ הישראלי הצמוד לכרטיס האולימפי הוכרע רק באליפות העולם. בדרך לזהב, קנטור ניצחה את אלופת העולם היוצאת שחר טיבי (נפסלה בזינוק) שסיימה במקום השמיני ואת קטי ספיצ'קוב שסיימה שלישית. בכך, גם הבטיחה את הניקוד הדרוש כדי להיבחר לנציגה של ישראל במשחקים האולימפיים.

שרון קנטור עם מדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח. "הרמה שלנו בנבחרת כל כך גבוהה שזה מה שאני מצפה מעצמי" (צילום: sailing energy)
שרון קנטור עם מדליית הזהב באליפות העולם בגלישת רוח. "הרמה שלנו בנבחרת כל כך גבוהה שזה מה שאני מצפה מעצמי" (צילום: sailing energy)

"המטרה העיקרית שלי הייתה לנצח את המתחרות העיקריות שלי על הכרטיס לאולימפיאדה והבנתי שבשביל זה אני צריכה לזכות במדליה באליפות העולם. הרמה שלנו בנבחרת כל כך גבוהה שזה מה שאני מצפה מעצמי", אומרת קנטור. "התרגשתי להפוך לאלופת העולם, זה היה כאילו זכיתי פעמיים, עם סיום מתוק של הקמפיין. כשקיבלתי הודעה רשמית שאהיה בפריז, רק אז הבנתי שזה אמיתי. לקח לי זמן, עכשיו אני יותר מבינה ומכילה את זה".

קנטור בת ה-21 ממושב אביחיל במועצה אזורית עמק חפר, ספגה את אהבתה לספורט מגיל קטן. אביה היה שחקן ויו"ר איגוד הסקווש של ישראל. היא החלה את דרכה בעולם הגלישה בגיל 9, כשהצטרפה לאחיה הגדול במועדון השייט מכמורת. בתחילת הדרך התאמנה במקביל באתלטיקה, אך עם הזמן התמקדה בגלישת הרוח. בגיל 13 זכתה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 15, בהמשך זכתה באליפות אירופה עד גיל 17 ובמדליית הארד באליפות העולם לנערות.

מה מבחינתך נקודות החוזק שלך כגולשת?
"אני מרגישה שאני מאוד ורסטילית, יחסית מסתדרת עם התנאים הנמצאים ואני חושבת שהיכולת שלי היא להבין איך אני יכולה לעקוף את המתחרה מולי. אני קוראת את הסיטואציות יחסית טוב. זה פחות הגלישה שלי, כלומר איך אני מזנקת טוב או גולשת מהר יותר או קצת יותר לאט. זה פחות הדברים האלו, אלא יותר מי נמצאת מולי ואיך אני עוקפת אותה".

התחושה במהלך התחרויות האחרונות שקנטור למדה באופן מיוחד לקרוא את הרוח. לנווט בצורה הטובה ביותר ולבחור את המסלול הטוב יותר בדרך לניצחון. "באליפות העולם התחלתי את השיוטים לא טוב. אבל הצלחתי לעקוף תוך כדי", מספרת קנטור. "הענף שלנו, מעבר לזה שהוא מאוד פיזי, הוא מאוד טכני וצריך לדעת לגלוש טוב מאוד. אבל גם מישהי שהיא מאוד מהירה עדיין יכולה להפסיד, כי היא הייתה קצת פחות חכמה במים. זאת יכולת חשובה לא פחות מאיזו מהירות אני מגיעה. אני חושבת שזאת יכולת שאני שולטת בה טוב".

"הרמנו אחת את השנייה לרמות הכי גבוהות"

נבחרת הנשים של ישראל בגלישת רוח עשתה את הקמפיין המרשים ביותר של נבחרת ישראלית אי פעם. זה התחיל כאשר דניאלה פלג זכתה במדליית הכסף ומאיה מוריס בארד באליפות העולם ב-2022. שרון קנטור זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה ב-2023. שחר טיבי הוכתרה לאלופת העולם וקטי ספיצ'קוב לסגניתה ב-2023. קנטור זכתה בתחרות הקדם אולימפית ובאליפות העולם ב-2024 וקטי ספיצ'קוב זכתה בארד.

שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום גמר אליפות העולם בגלישת רוח. "אנחנו מאוד בוגרות ומבינות מה זאת נבחרת" (צילום: sailing energy)
שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום גמר אליפות העולם בגלישת רוח. "אנחנו מאוד בוגרות ומבינות מה זאת נבחרת" (צילום: sailing energy)

חלק משמעותי מההצלחה של הנבחרת, הוא המרקם המיוחד הקיים בין חברות הנבחרת. החברות המיוחדת שנרקמה והביחד שדוחף אותן קדימה להיות הגרסה הטובה ביותר של כל אחת מהן. הנבחרת שהתאמנה ביחד כל הקמפיין כללה את שרון קנטור, שחר טיבי, דניאלה פלג, מאיה מוריס ותמר שטיינברג הצעירה ממשיכות להתאמן ביחד גם היום במטרה להכין את קנטור הכי טוב שניתן למשחקים בפריז.

"העבודה שלנו בתוך הנבחרת היא סופר איכותית. כל אחת מאיתנו רוצה להצליח כמה שאפשר, אבל אנחנו בנות שקודם כל מסתדרות אחת עם השנייה מעולה. אנחנו מאוד בוגרות ומבינות מה זאת נבחרת. מבינות שהנבחרת הזאת צריכה להישאר מגובשת ולהמשיך בעבודה המשותפת. מצד שני כל אחת מאיתנו מתחרה מול השנייה. יש פה דיסוננס גדול, אבל אני חושבת שהבגרות שלנו עשתה עבודה טובה. הרמנו אחת את השנייה לרמות הכי גבוהות וזאת בעיני הסיבה שכולנו עם מדליות באליפויות העולם".

את נבחרת הנשים מאמן שחר צוברי, שהשתתף שלוש פעמים כספורטאי במשחקים האולימפיים וזכה במדליית הארד בייג'ינג 2008. צוברי מביא איתו ניסיון רב ולפי קנטור משמש כדבק של הנבחרת. "לשחר יש המון ניסיון. זה מאוד מורגש. הוא עבר כמה פעמים קמפיין אולימפי ואני חושבת שזה בעיקר הניסיון הכי גדול שלו, שהוא היה שם בסיטואציות האלה. הוא מאוד רגיש ולומד כל אחת מאיתנו, שזה מאוד עוזר, כי כל אחת צריכה את היחס שלה והוא יודע להרים אותנו לנקודות הכי גבוהות".

שרון קנטור והמאמן שחר צוברי חוגגים את הזכייה באליפות העולם בגלישת רוח. "הוא מאוד רגיש ולומד כל אחת מאיתנו" (צילום: sailing energy)
שרון קנטור והמאמן שחר צוברי חוגגים את הזכייה באליפות העולם בגלישת רוח. "הוא מאוד רגיש ולומד כל אחת מאיתנו" (צילום: sailing energy)

בסיומם של המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 הוחלט באיגוד השייט העולמי להחליף את הגלשן מדגם ה-RSX לדגם ה-IQ פויל המהיר יותר, שממש טס על המים, ובמקביל הוחלט על שינוי פורמט התחרות. על פי השיטה החדשה, העשירייה הראשונה בלבד מבית הזהב זכאיות לעלות לשיוטי המדליות, שנערכים בפורמט של 3 שלבים (רבע, חצי וגמר). המקום הראשון עולה ישירות לגמר (ולמעשה מבטיח מדליה), מקום 2 ו-3 עולים לחצי הגמר ומקומות 10-4 נאבקים ברבע. שתי הראשונות בכל מקצה עולות לשלב הבא.

איך את עושה את המעבר ומתכוננת בצורה הטובה ביותר לתחרות האולימפית?
"אני חושבת שהכי חשוב לזכור כשאנחנו מתחרות שכל יום חשוב בפני עצמו בשביל המיקום ביום האחרון. אז אני מתרכזת בכל יום לעשות את הכי טוב שלי וביום הגמרים אני מנסה לשכוח את כל מה שהיה עד עכשיו. גם אם אני נכנסת מהמקום העשירי או הראשון. לשכוח הכל ולהגיד לעצמי שזה היום החשוב לא משנה מאיזה מקום אני מגיעה אליו. מפה אני צריכה לדעת לנצח את התחרות".

איך את מתמודדת עם הלחץ התקשורתי והידיעה שאת מועמדת למדליה אולימפית?
"אני מנסה כמה שפחות להקשיב ללחץ התקשורתי. אף אחד לא באמת יודע איך אני גולשת ואיך אני במים. התקשורת מסתכלת על התוצאות שלי ואני יודעת איך אני מרגישה ואיך אני רוצה שדברים יראו. המטרה שלי כמו בכל תחרות זה להיות בעשירייה של שיוט המדליות, שם אני אביא את היכולות שלי ואתן בראש. כמובן גם ליהנות מחוויה שהיא חד-פעמית. אני רוצה להיות בתוך הרגע וליהנות ממנו".

גולשת הרוח שרון קנטור בתחרות הקדם אולימפית. "אני רוצה להיות בתוך הרגע וליהנות ממנו" (צילום: iq foil class)
גולשת הרוח שרון קנטור בתחרות הקדם אולימפית. "אני רוצה להיות בתוך הרגע וליהנות ממנו" (צילום: iq foil class)

איך זה מרגיש לייצג את ישראל בימים אלו?
"אני חושבת שזה דבר עוד יותר מיוחד מכל אולימפיאדה רגילה. בעייני למדינת ישראל יש עכשיו מסר מאוד חשוב להראות שאנחנו הספורטאים ממשיכים להתאמן ושישראל ממשיכה להתקדם ולתת בראש בכל תחומים. להראות כמה שמדינת ישראל חזקה. התחושה היא שזאת השליחות שלנו כספורטאים. לקח לי הרבה זמן להבין שזה מה שאני יכולה להביא בימים אלו".

"באתי לחברים שלי שהם לוחמים ואמרתי להם אתם בסוף נלחמים ונמצאים עכשיו בעזה ואתם אלו שמביאים לנו את הכוחות", מספרת קנטור. "אז הם אומרים לי 'אתם בכלל מביאים לנו את הכוחות'. אז אני מקבלת פרופורציה ואומרת לעצמי שגם השליחות שלי היא מאוד חשובה וזה רק נותן לי עוד כוחות. לייצג עכשיו את מדינת ישראל זה סופר-מרגש. זה באמת הדבר הכי מיוחד שאני יכולה לעשות ואני מאוד גאה שזאת אני ויש לי את האופציה הזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!