דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
28.4°תל אביב
  • 28.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 28.1°חיפה
  • 29.1°אשדוד
  • 28.4°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 28.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בית הדין לעבודה: טלזר 019 פגעה בהתארגנות העובדים והביאה לפירוקה

השופט צבי פרנקל גזר על החברה פיצויים של 130 אלף שקלים להסתדרות הפועל המזרחי

שלט של התאגדות העובדים בחברת טלזר 019 (צילום ארכיון: אלי אייל, הסתדרות הפועל המזרחי)
שלט של התאגדות העובדים בחברת טלזר 019 (צילום ארכיון: אלי אייל, הסתדרות הפועל המזרחי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת טלזר 019 פגעה בהתארגנות עובדיה והביאה לפירוקה, כך קבע בית הדין לעבודה בבאר שבע. החברה תידרש לשלם פיצויים של 130 אלף שקלים להסתדרות הפועל המזרחי.

כשליש מעובדי החברה, המספקת שירותי תקשורת סלולרית, התאגדו בהסתדרות הפועל המזרחי בסוף יוני 2022. בית הדין קבע כי החברה פעלה באמצעות מנהלים בדרגי הביניים להפעיל לחץ על עובדים לא לחתום או לבטל חברותם בארגון העובדים. בין השאר, מנהלים בכירים בחברה העבירו את טופסי ההצטרפות של העובדים למנהל בדרג הביניים שפעל להחתים אותם על ביטול חברות. עוד קבע בית הדין כי החברה נמנעה במכוון ממענה למכתב הכרזת היציגות של ההסתדרות ולפנייתה להיכנס לשטחה לפגוש עובדים. "מדובר בהתארגנות ראשונית", כתב השופט צבי פרנקל, "כאשר האירועים אירעו בשלב רגיש, שבו טרם כונן ארגון יציג במקום העבודה".

בית הדין דחה גם את טענת ההנהלה כי העובדים שחתמו על הצטרפות לארגון הוטעו לחשוב שמדובר ביוזמה של ההנהלה: "אומנם הצבעים של לוגו החברה ולוגו ההתאגדות הם זהים, אבל על גבי הלוגו של ההסתדרות מצוין בפירוש 'התאגדות עובדי 019'".

בית הדין קבע כי הסתדרות הפועל המזרחי לא הצליחה להשיג יציגות במקום העבודה. בין הצדדים להליך התגלעה מחלוקת על גודל יחידת המיקוח, שנגזר ממנה מספר העובדים הנדרש לצורך הכרזה על יציגות הפועל המזרחי במקום העבודה (הצטרפות שליש מהעובדים). אף שמקובל בהליכי התארגנות ראשונית להקל על העובדים ולהכיר ביחידות מיקוח קטנות, קיבל השופט פרנקל את טענת ההנהלה ש-20 עובדי החברה הבת בלוקשתיל הם חלק מהחברה לצורך קביעת יחידת המיקוח (ואף קיבל את טענת ההנהלה כי יש להכליל במניין עובדי יחידת המיקוח גם את המנכ"ל ושני הסמנכ"לים).

לפיכך העמיד את מספר העובדים שהפועל המזרחי צריכים היו להחתים על 106. בית הדין קיבל גם את טענת ההנהלה בדבר ביטול הצטרפותם של חמישה עובדים, וקבע כי טופס אחד אינו תקף, ולכן קבע כי הסתדרות הפועל המזרחי הצליחה להוכיח החתמה של 100 עובדים בלבד, ולא עמדה ברף הנדרש ליציגות.

את הסתדרות הפועל המזרחי ייצג בהליך עו"ד אלעד מורג ועו"ד מוריה גליק ממשרדו. את הנהלת טלזר 019 ייצגו עו"ד שלומית גוטרמן ועו"ד אורי קסיר.

אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל מזרחי: ״החלטת בית הדין לקנוס את חברת 019 לאחר שניסתה לחבל ולפגוע בניסיונות עובדיה להתאגד מעבירה מסר חשוב מאין כמוהו לכל ההנהלות של חברות בישראל מפני נסיונות לפגוע בעובדים ולחבל בנסיונם להתאגד למען זכויותיהם ותנאי עבודתם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!