דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
28.4°תל אביב
  • 28.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 28.1°חיפה
  • 29.1°אשדוד
  • 28.4°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 28.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פורסם סגל נבחרת ישראל בכדורגל לאולימפיאדה: "רוצים לעשות הישג חסר תקדים"

הסגל נחשף בסרטון עם מחווה לחטופים, לפצועים ולנרצחים ב-7 באוקטובר | הנבחרת תחסר את ענאן חלאילי שלא קיבל שחרור מאונין סן ז'ילואז | המאמן גיא לוזון: "נבוא צנועים. אנחנו לא חושבים שאנחנו הטובים בעולם"

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 21 חוגגים את הניצחון על גאורגיה ברבע גמר היורו (צילום: reuters)
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 21 חוגגים את הניצחון על גאורגיה ברבע גמר היורו (צילום: reuters)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סגל נבחרת ישראל בכדורגל למשחקים האולימפיים בפריז פורסם היום (שלישי), במסיבת עיתונאים נשערכה באצטדיון רמת גן. הסגל נחשף בסרטון עם מחווה לחטופים, לפצועים ולנרצחים ב-7 באוקטובר. ישראל תשתתף בטורניר בפעם השלישית בתולדותיה, אחרי שעשתה זאת ב-1968 ו-1976.

הסגל המלא שפרסם מאמן הנבחרת גיא לוזון, כולל את: עומרי גנדלמן (חריג גיל), אושר דוידה, אלעד מדמון, דור תורג'מן, שון גולדברג (חריג גיל), דניאל פרץ (חריג גיל), איתן אזולאי, ניב אליאסי, עידו שחר, עיליי פיינגולד, אור ישראלוב, סתיו למקין, עדי יונה, ליאל עבדה, רוי רביבו, נועם בן הרוש, איינאו פרדה ואוסקר גלוך.
השחקנים שנמצאים סטנד ביי הם: ניב יהושע, עידן טוקלומטי, עומר ניראון ונועם מלמוד.

אוסקר גלוך קיבל השבוע את השחרור מרד בול זלצבורג האוסטרית. לעומתו, ענאן חלאילי, שחקן הכנף שחווה עונה אדירה במכבי חיפה ונרכש הקיץ על ידי אוניון סן ז'ילואז הבלגית, לא קיבל את השחרור, למרות הלחצים מצד ההתאחדות לכדורגל.

המשחקים של ישראל בשלב הבתים
24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי – ישראל
27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי – ישראל
30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל – יפן

בהודעה החשיפה נכתב כך: "ב-2 ביולי 2023 בגיאורגיה רשמה הנבחרת הצעירה הישג אדיר והבטיחה את השתתפותה באולימפיאדת פריז 2024, לראשונה מזה 48 שנים. אושר עילאי שטף אז מדינה שלמה וביקשנו באותם רגעים קסומים רק לא להעיר אותנו מהחלום הנפלא. שלושה חודשים אחר כך, ב-7 באוקטובר, התעוררנו לסיוט הגדול ביותר שחווינו כאומה".

"על פי רוב, פרסום הסגל לאולימפיאדה הוא רגע משמח והתמונות שמלוות אותו מלאות בפרצופים מחויכים, במוסיקה קצבית, באושר שעוטף כל פריים, אווירה של יום חג. הפעם לא הצלחנו. האמת, אפילו לא ניסינו", הוסיפו בהתאחדות לכדורגל. "רצינו לזכור, להזכיר, להנציח, לנצח. הסרטון שלנו נולד מתוך כאב עצום ושבר גדול, אבל מתובל גם בהמון תקווה. הדמעה והחיוך דרים בו בכפיפה אחת. הוא ישראל של ה-7 באוקטובר, בואכה יולי 2024. תרגום ויזואלי לשנה מאז ההישג בגיאורגיה, שבמהלכה כל מה שחשבנו שהכרנו וידענו כבר אינו כזה".

"אנחנו מקדישים את הסרטון הזה לכל כך הרבה גיבורים וגיבורות, לאנשי ולנשות כוחות הביטחון, לצעירים ולמבוגרים, לאזרחי ולאזרחיות מדינתנו האהובה. מקדישים אותו באהבה אין קץ לכל מי שיודעים כי רק יחד ננצח ושלעולם לא תאבד התקווה".

אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל מול אנגליה ביורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל מול אנגליה ביורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

במסיבת העיתונאים אמר גיא לוזון: "ביורו היינו מדורגים מקום אחד לפני האחרון, ואנחנו שומרים על הדירוג הזה גם לפני האולימפיאדה. אם תגידו לנבחרות אחרות שאנחנו הפייבוריטים, יצחקו עליכם. נבוא צנועים. אנחנו לא חושבים שאנחנו הטובים בעולם. בשום קונסטלציה אנחנו לא הכי מוכשרים בעולם – הכי רוצים, הכי מסודרים, הכי מאומנים, זה כן".

"נעשה הכל כדי לצמצם את הפערים. נרצה להיות 'רעים', במובן הטוב של המילה, ולשחק כדורגל כמה שיותר טוב", הוסיף לוזון. "אנחנו סומכים ב-100 אחוז על שב"כ וכוחות הביטחון. הפגנות? הן רק יגרמו לנו להיות טובים יותר. שיהיו הפגנות עם כמה שיותר אנשים וכמה שיותר רעש, זה יגרום לנו לתת יותר".

דניאל פרץ, שוער הנבחרת ובאיירן מינכן: "אנחנו מאוד מאוד רעבים כקבוצה, וגם בפן האישי. אנחנו רוצים לשמח, לעשות הישג חסר תקדים ולחזור עם מדליה. אני רוצה לעזור כמה שיותר לקבוצה. אתמול אפשר היה לראות את דיוגו קוסטה, כמה שהוא עזר לפורטוגל. אלה רגעים שאפשר להתעלות, בעיקר בתפקיד כמו שלי. בא לי כבר להתחיל את הטורניר. זכינו לשחק בטורניר הזה, כי קשה מאוד להגיע אליו. אנחנו באים מוכנים, עובדים קשה כל יום. גיא (לוזון) היה איתנו גם בטורניר הקודם, אבל זו נבחרת חדשה לגמרי".

דניאל פרץ במדי נבחרת ישראל מול גרמניה, ביורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
דניאל פרץ במדי נבחרת ישראל מול גרמניה, ביורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ישראל תשתתף בטורניר בפעם השלישית בתולדותיה, אחרי שעשתה זאת ב-1968 ו-1976 – וזכתה, יש לציין, להגרלה די נוחה ולא נפיצה, לאחר שהייתה יכולה לקבל יריבות כמו מצרים או מרוקו.

ישראל שובצה בבית אחד עם פרגוואי, יפן ומאלי, מולה תפתח את הופעותיה ב-24 ביולי בפארק דה פראנס. אם תסיים באחד משני המקומות הראשונים ותעלה לרבע הגמר, היא תשחק בהצלבה מול יריבה מבית 3, הכולל, בין השאר, את מצרים.

הטורניר מתחיל יומיים לפני טקס הפתיחה של המשחקים, וזאת כדי לאפשר שני ימי מנוחה בין משחק למשחק. בנוסף המשחקים נערכים במספר ערים ברחבי המדינה המארחת. פרט לפריז (פארק דה פראנס), הטורניר יתקיים גם במארסיי, ליון, בורדו, נאנט, ניס וסנט אטיין בין 24 ביולי ל-10 באוגוסט.

בדומה ליורו הצעירות, טורניר הכדורגל באולימפיאדה נערך במתכונת של ארבעה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד, אשר משחקות שלושה משחקים נגד יריבותיהן בבית. שתי הראשונות מכל בית ממשיכות לשלב רבע הגמר, ומכאן והלאה הטורניר מתנהל בשיטת נוקאאוט עד הגמר אשר ייערך יום לפני סיום האולימפיאדה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!