דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון א' בתמוז תשפ"ד 07.07.24
26.5°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 30.5°אילת
  • 28.6°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 26.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

סערה בעקבות ריאיון של רוג'ר ווטרס: תחנות רדיו הודיעו שלא ישמיעו את שיריו

בריאיון הכחיש ווטרס את האלימות המינית של חמאס ב-7 באוקטובר, בעקבות כך קראה יו"ר נעמת לתחנות הרדיו שלא לשדר את שיריו של חבר פינק פלויד לשעבר. תחנות אקו 99 ולב המדינה היו הראשונות להיענות לקריאה. גם אביב גפן התייחס לווטרס: "‎אתה תליין מודרני, מנותק ומרושע, ‎מזל שיש לנו את גילמור"

רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן (צילום מסך מעמוד היוטיוב של פירס מורגן)
רוג'ר ווטרס בתוכנית של פירס מורגן (צילום מסך מעמוד היוטיוב של פירס מורגן)
אורן דגן

חבר להקת פינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, הכחיש את הפגיעה המינית של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר בריאיון בתוכנית הטלוויזיה של פירס מורגן. בעקבות הריאיון קראה יו"ר נעמת חגית פאר לתחנות הרדיו להחרים את שיריו של הזמר.

תחנת הרדיו אקו 99 הייתה הראשונה להיענות לקריאה. "מאז תחילת המלחמה", כתבה מנכ"לית התחנה נועם כהן גפן, "עם התבטאויותיו הקודמות של ווטרס הפחתנו את ההשמעות של שיריו ושירי להקתו המוערכת פינק פלויד כמעט לחלוטין, ואלו הושמעו במסגרת של הקדשות ובקשות. הזדעזענו מהריאיון, וכמובן שלא נשדר את שיריו בעתיד הנראה לעין".

גם בתחנות רדיו לב המדינה ו-100FM נענו לקריאה באופן ישיר והודיעו כי יימנעו מהשמעת שיריו. בתחנת הרדיו הצה"לית, גלגל"צ הגיבו ש"אינם מחרימים אף יצירה בשל זהות מי מיוצריה. לעורכי ועורכות המוזיקה של התחנה החופש לשבץ שירים בהתאם לשיקול דעתם המקצועי, והם יודעים לגלות רגישות ותשומת לב להלך הרוח הציבורי".

ברדיו כאן מסרו: "הדברים שאמר ווטרס מקוממים ובלתי מתקבלים על הדעת ואנו דוחים אותם מכל וכל. בעבודתם, עורכי המוזיקה של כאן לוקחים בחשבון את מכלול השיקולים הנוגעים לרוח הזמן ולתקופה, כמו גם לזהות המבצעים. אין ספק כי בעריכת התוכניות בכאן 88 ייקחו בחשבון גם אמירות מזעזעות אלה".

גם הזמר אביב גפן התייחס באריכות לדברי ווטרס וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "לפני כמה ימים עברתי בית וכחלק מהמעבר גם מיינתי את אוסף התקליטים העצום שלי. כשהגעתי לאלבומי הסולו שלך משהו בי מנע ממני להעביר אותם לביתי החדש. השארתי את כל אלבומי הסולו שלך בחדר חשוך שתחום בקירות עם כתמי עובש, ממש כמו הדעות שלך".

הזמר אביב גפן במופע הרוק בפארק הירקון (צילום: קוקו, פלאש90)
הזמר אביב גפן במופע הרוק בפארק הירקון (צילום: קוקו, פלאש90)

"היום העלית הילוך במנוע השקרים, השנאה והאנטישמיות. החלטת לפגוע בנשים שנאנסו על לא עוול בכפן נשים שכמו שאר החטופים לא עשו רע לאיש רק הלכו לישון במיטותיהן.
‎מאמין שחלק גדול מהם הקשיבו לשיריך.. ‎איך אתה מעז לומר לעולם שלא היו מקרי אונס? שאין ילדים בשבי? על מי אתה מגן,על השטן?  ‎להזכירך בשישי לאוקטובר הייתה הפסקת אש, נרצחו למחרת 1,500 איש נחטפו ובוצע אונס שהוכח לא פעם".

"על איזו קונספירציה אתה מרמז", הוסיף גפן, "‎אתה איבדת את אביך במלחמה נגד היטלר אבל אולי היטלר זה ‎קצת אתה?  ‎בין שורות השנאה שלך אני מרגיש שאתה מאשים את היהודים באובדן אביך אבל אתה חייב להתעלות מעל הקשר הפסיכולוגי הפרימטיבי הזה ולאור גילך אין לך עוד כל כך הרבה זמן."

‎גפן סיים את הפוסט וכתב: "‎מתפלל להשבת כל החטופים ומחכה להתנצלותך בפני כל קורבנות וחטופי השבעה באוקטובר. ‎אתה תליין מודרני, מנותק ומרושע, ‎מזל שיש לנו את גילמור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!