דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרשימה המשותפת

יחסי יהודים-ערבים / אלפים בהפגנת מחאה בת"א נגד הריסות הבתים במגזר הערבי

יהודים וערבים הפגינו אמש, תחת הכותרת 'הם הורסים - אנחנו בונים' בהובלת ארגון עומדים ביחד | המפגינות והמפגינים האשימו את ממשלת נתניהו בהסתה מכוונת נגד הציבור הערבי, במטרה להסית את האש מהחקירות בהן הוא מצוי

הפגנה בתל אביב בתגובה לפינוי אום אל חיראן
הפגנה בתל אביב בתגובה לפינוי אום אל חיראן
דוד טברסקי

מעל 4,000 יהודים וערבים מכל רחבי הארץ השתתפו אתמול (שבת), בהפגנה נגד הריסות בתים, גזענות והסתה, שהתקיימה בתל-אביב. הצועדים ביקשו למחות נגד ההסתה המופנת כלפי הציבור הערבי בארץ, לטענתם בעיקר ממסדרונות הממשלה. במרכז המחאה עמדו האירועים האלימים באום אל-חירן, הריסות הבתים בקלנסאווה והתבטאויות השרים ונציגי הציבור כנגד הציבור הערבי. את הצעדה הוביל ארגון עומדים ביחד, תחת הססמה "הם הורסים- אנחנו בונים", והשתתפו בה כעשרים ארגונים חברתיים ביניהם סיכוי, קרן אברהם, יד ביד ועוד. בראש הצועדים, לצד הפעילים החברתיים, היו חברי כנסת מהרשימה המשותפת ומרצ.

במהלך הצעדה המפגינים קראו "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" ודרשו את התפטרותו של השר לבטחון פנים, גלעד ארדן (הליכוד) ושל מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בשל ההתנהלות הגזענית, לטענתם, סביב אירועי אום אל-חירן.

הפגנה בתל אביב בתגובה לפינוי אום אל חיראן
הפגנה בתל אביב בתגובה לפינוי אום אל חיראן

"יכול להיות כאן שוויון לכולנו. יהודים וערבים יוכלו לחיות ולשחק ביחד בשתי שפות. אנשים יוכלו להיות כפי שהם. יכולה להיות כאן ארץ שמכבדת את כל יושביה ובית שמכבד את יושביו", אמרה נסרין מורקוס מעמותת 'סיכוי' כשנאמה מול האלפים אתמול. "היום בערב יש כאן יהודים וערבים שמראים שיכול להיות אחרת."

"הגענו לפה היום אלפי אנשים, ערבים ויהודים, מכל רחבי הארץ לזעוק נגד המתקפה הממשלתית נגד האוכלוסייה הערבית", הכריז בנאומו יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. "לקרוא למען שיוויון, למען הכרה בכפרים הלא מוכרים ובדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת כל האירועים סביב הפינוי הברוטאלי של אום אל-חירן."

הפגנה בתל אביב בתגובה לפינוי אום אל חיראן
הפגנה בתל אביב בתגובה לפינוי אום אל חיראן

״האלפים שמפגנים הערב בתל אביב משמיעים קול של תקווה ושל שפיות, מול שלטון שבוחר בהסתה ובשנאה. אנחנו יודעים שההסתה היא מפלטו האחרון של הנכשל. אבל לא ניתן לנתניהו להדליק כאן תבערה גדולה", אמר ח״כ דב חנין. חנין דרש למחות נגד תרגילי ההסתה של נתניהו, שלטענתו נועדו כדי להציל את הקריירה הפוליטית שלו, ״אצל ראש הממשלה שלנו זה ׳הכו בערבים והצילו את נתניהו׳. אסור לאפשר למודל ההסתה נגד המיעוט לעבוד עכשיו אצלנו."

במרחק כמה מאות מטרים מההפגנה היהודית-ערבית, בכיכר רבין, הגיעו רבבות, 20,000 לטענת המארגנים, להפגנת תמיכה במדיניות אי-ההפללה החדשה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!