דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעלי חיים

מחאה / אלפים צעדו בת"א ומחו כנגד פגיעה והתעללות בבעלי חיים

הצועדים קראו לעצור את הניסויים בבעלי חיים, להפסיק את הייבוא של בעלי חיים לארץ ולצמצם את צריכת הבשר בעולם | מיקי חיימוביץ', מנחת האירוע: "בעלי החיים שסובלים לא יכולים להיאבק למען עצמם. בשבילם אנחנו צועדים היום"

מצעד בעלי החיים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
מצעד בעלי החיים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

אלפים צעדו אמש (שבת) בת"א מצעד הקורא להפסיק את הפגיעה בבעלי חיים. המשתתפים, שצעדו מגן מאיר עד לכיכר רבין, קראו להפסיק את התעללות בבעלי החיים, ואת הניסויים על בעלי החיים ודרשו להפסיק את ייבוא בעלי החיים מאוסטרליה ואירופה. עוד הפגינו המשתתפים בעד טבעונות וקריאה לצמצום צריכת הבשר בעולם. בין הסיסמאות שנשמעו במצעד היו "שחרור עכשיו, עכשיו בכל מצב", "צדק צדק לכולם לחיות ולבני אדם" ו"לא נשתוק מול רוע לב גם חיות חשות כאב".

מצעד בעלי החיים התקיים בארץ זו השנה הרביעית בהשתתפות כ-25 עמותות למען בעלי החיים, בהן ויגן פרנדלי, אנונימוס לזכויות בעלי-חיים, תנו לחיות לחיות, האגודה נגד ניסויים בבעלי חיים וחוות החופש.

מצעד בעלי החיים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
מצעד בעלי החיים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)

 

במצעד הופיעו האמנים גבע אלון ועלמה זוהר והנחתה אותו אשת התקשורת מיקי חיימוביץ'. בין הנואמים בעצרת היו אינגריד ניוקירק מנכ"לית PETA, ארגון בעלי החיים הגדול בעולם, רעות הורן מנכ"לית אנונימוס ועדית רומנו מייסדת חוות החופש.

מיקי חיימוביץ' שהנחתה את העצרת אמרה בנאומה כי "מאבקים למען חופש ושוויון הם משהו שעדים לו בכל דור. ההיסטוריה מלאה בקבוצות שסבלו משעבוד ואפליה שקמו ונאבקו על חירותם. נשים וגברים אמיצים שיצאו לצעוד ברחובות ופעלו כדי למחות נגד דיכוי ולדרוש את מלוא הזכויות המגיעות להם. אבל בעלי החיים שסובלים לא יכולים לעשות זאת, הם לא יכולים להיאבק למען עצמם. בשבילם אנחנו צועדים היום. שנת 2017, עכשיו זו השעה, הגיע זמנם של בעלי החיים".

הנואמת המרכזית בערב, אינגריד ניוקריק, העומדת בראש ארגון PETA, הארגון הגדול בעולם למען בעלי חיים ציינה בנאומה כי "זהו רגע היסטורי. היום, אנו חוגגים תנועה ששורשיה נעוצים בהגינות ובטוב לב. בכל רחבי העולם עיניהם של אנשים נישאות אל הכיכר הזו. היום אנו חוגגים את ההבטחה של המצעד הזה: ההבטחה ליצור עולם בו התעללות וניצול לא יתקיימו".

מצעד בעלי החיים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
מצעד בעלי החיים (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)

 

מיקה (20) שהשתתפה במצעד אמרה ל'דבר ראשון' כי הגיעה למצעד בעקבות היותה טבעונית ואקטיביסטית. "אני טבעונית כבר מעל לארבע שנים ואקטיביסטית קרוב לשלוש שנים ולוקחת חלק בתנועת החזית לשחרור בעלי החיים שמאמינה בשחרור מוחלט בלי פשרות. במצעד היו המון אנשים, גם כאלה שהם לא טבעונים או צמחונים והמטרה של המצעד היא בין היתר לקרב את אותם האנשים לטבעונות".

בפייסבוק של ארגון מגמה ירוקה, שהשתתף אף הוא בהפגנה נכתב כי "הקשר בין סביבה לבעלי חיים הוא קשר הדוק: הם הראשונים להפגע מכל פגיעה בסביבה – כריתת יערות, זיהום מקורות מים וזיהום אויר הם הרס בתי גידול שלהם. הם נחנקים מהפסולת שלנו ומשלמים את המחיר הגבוה ביותר על ההתנהלות הבלתי אחראית שלנו. בנוסף, תעשיית המזון מן החי, שפוגעת כל כך בבעלי החיים, היא גם התעשייה המזהמת ביותר מכל הבחינות – זיהומי אוויר, קרקע ומים, ייצור פסולת, בזבוז משאבים ופגיעה במינים ביולוגיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!