דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות הטבע והגנים

טבע ישראלי / יחידת מודיעין חדשה של 'רשות הטבע והגנים' ומג"ב תאכוף פגיעה בסביבה

בנוסף, הציגה הרט"ג גידול של 30% במספר התיירים המבקרים באתרי הרשות, ואף 14 שמורות טבע חדשות שהוכרזו השנה | "הסיוע של יחידת מג"ב באכיפה עצמה זה מכפיל כוח מטורף", אמר מנכ"ל הרט"ג שאול גולדשטיין

עובדי רשות הטבע והגנים (ארכיון. צילום: משה שי / פלאש90).
עובדי רשות הטבע והגנים (ארכיון. צילום: משה שי / פלאש90).
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

רשות הטבע והגנים הכריזה אתמול (רביעי) על הקמת יחידת מודיעין חדשה בשיתוף מג"ב, אשר תפעל כנגד עברייני סביבה כגון ציידים ומחצבות פיראטיות. יחידת המודיעין החדשה תעסוק בפעולות של איסוף מודיעין, הפעלת מקורות מחקר והערכה ותאפשר, בנוסף לייעול פעולות הפיקוח והאכיפה, גם ענישה מחמירה יותר לעבריינים סדרתיים. "זה יהיה שובר שיוון" אמר מנכ"ל הרט"ג שאול גולדשטיין, והוסיף "כיום, אנחנו יוצאים לשטח בלי שום מודיעין ראשוני, ואז הפקחים יוצאים ומחכים, ואני משער שאנחנו תופסים רק בין 10 ל-5 אחוז מהעבריינים. הקמת היחידה תיקח חצי שנה, אבל ברגע שתקום, הרט"ג תהיה במקום אחר לגמרי."

"אחרי דיונים רבים, לפני שבועיים אישר המפכ"ל את המתווה, וגם משרד האוצר ואנחנו נכנסו לתהליך הקמת יחידת מודיעין", אמר גולדשטיין. על פי הרשות, לכל אחד משלושת המחוזות יהה רכז מודיעין ודסקאי, כשהמידע מכולם ירוכז במרכז הבינ"ה של מג"ב. "הסיוע של יחידת מג"ב באכיפה עצמה זה מכפיל כוח מטורף", סיכם שאול גולדשטיין.

נשרים מקראיים בחי בר כרמל, 6 בדצמבר 2017 (צילום: מור הופרט)
נשרים מקראיים בחי בר כרמל, 6 בדצמבר 2017 (צילום: מור הופרט)

ההכרזה על הקמת היחידה החדשה התרחשה במפגש סיכום הפעילות ל-2017, שהתקיים בחי בר בכרמל, שם נחשפו הישגי השנה החולפת – "השנה ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים כ-9.5 מיליון מבקרים, מדובר בשיא של מבקרים באתרי הרשות. בתוך כך חל גידול של 30% בתיירים אשר ביקרו באתרי הרשות", התגאה גולדשטיין. "השנה זכינו להכרזה של 14 שמורות טבע וגנים לאומיים, וזאת הודות לשיתוף פעולה מצוין עם גורמי הממשלה, בראשם משרד האוצר. הכרזות אלו הן הדרך הטובה ביותר לשמור על ערכי הטבע לדורות הבאים."

בנוסף לעדכונים השוטפים, תיאר אסף צוער, אקולוג דרום ברשות, במצב נחל אשלים ובניסיונות לשקמו. כזכור ביום שישי ה-30 ביוני נפרצה הסוללה המזרחית בברכת האידוי מספר 3 של מפעל רותם אמפרט, ובעקבות כך זרמו לנחל אשלים בין 100,000 ל-200,000 מ"ק של מים חומציים המכילים ריכוזים גבוהים של מתכות כבדות, פלואור כלורידים וזרחן. לפי צוער, בחודש האחרון ביצעו אנשי הרשות ניסוי בהזרמת מים שפירים לאורך מקטע קטן בנחל אשלים, במהלכו הזרימו כ-2,000 קוב בשתי פעימות והתוצאות הראשוניות מצביעות על שיפור במדדים של איכות הקרקע, רמת החומציות עלתה ורמת הפלואור בקרקע ירדה דרסטית. צוער אמר ל'דבר לראשון' כי התוצאות נראות מעודדות, ומצביעות על כיוון חיובי, אך הפתרון הזה אפשרי רק עבור תוואי הנחל עצמו ולא עבור הגדות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!