דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

המאוגדים / הסכם קיבוצי חדש ישפר את תנאי ההעסקה של עובדי הרנטגן הצעירים

ההסכם מצטרף להטבות שהשיגה ההסתדרות לעובדי הרנטגן בהסכם המסגרת ב-2016 | על שיפור התנאים אמר יו"ר ההסתדרות ניסנקורן כי זהו "תנאי חיוני להבטחת איכות השירות שניתן היום על ידי מערכת הרפואה הציבורית בישראל"

טכנאי ומטופלת בצילום רנטגן (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טכנאי ומטופלת בצילום רנטגן (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אמש (ג') חתמו ההסתדרות והמדינה על הסכם קיבוצי חדש המשפר את שכרם של עובדי הרנטגן והדימות הצעירים בישראל, הנכנסים לעבודה במקצוע.

ההסכם החדש מבטל את הדרגה התחילית בסולם השכר של עובדי הרנטגן, כך שהעובדים הצעירים המצטרפים לדירוג, יתחילו בדרגה 7, במקום בדרגה 6 כפי שהיה נהוג עד כה. משמעות המהלך היא שדרוג שכר מיידי של הרנטגנאים, בוגרי תואר ראשון, אשר נכנסים למערכת. מבחינה כלכלית מדובר בצעד שישפיע לא רק על שכר היסוד של העובדים, אלא גם על העלאת ערך השעה שלהם והתגמול על עבודה נוספת. ההסכם צפוי לחול באופן רטרואקטיבי, החל מה-1.1.2017, כך שכלל העובדים הזכאים יקבלו את ההפרשים על השנה האחרונה במשכורת חודש ינואר הקרוב.

חתימת הסכם חדש בין ההסתדרות לבין המדינה לחיזוק מעמדם של עובדי הדימות והרנטגן (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.)
חתימת הסכם חדש בין ההסתדרות לבין המדינה לחיזוק מעמדם של עובדי הדימות והרנטגן (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות.)

שיפור שכר והכרה במקצוע

"ההשקעה בתנאי העסקה ראויים של עובדי הבריאות בכלל, והרנטגנאים בפרט, היא תנאי חיוני להבטחת איכות השירות שניתן היום על ידי מערכת הרפואה הציבורית בישראל" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והוסיף כי ההסכם מהווה המשך ישיר להישגים שהושגו עבור עובדי הרנטגן והדימות במסגרת הסכם המסגרת 2016, "ההסתדרות מחויבת להמשיך בפועלה לחיזוק מעמד עובדי הדימות והרנטגן, תוך שיפור שכרם וקידום ההכרה במקצוע".

יו"ר איגוד הרנטגנאים, אריה הרשקוביץ, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי "הרנטגנאים המוסמכים עוברים מסלול הכשרה מורכב ומצטרפים למקצוע מתוך תחושה עמוקה של שליחות. ההסכם החדש הוא צעד נוסף לחיזוק עובדי הדימות והרנטגן בארץ וסנונית חשובה להמשך פעילות האיגוד בשנת 2018". הרשקוביץ אמר כי בתמיכת ההסתדרות, האיגוד ימשיך לפעול להסדרת המקצוע בישראל ולקדם תנאי העסקה הוגנים למען כלל העוסקים בתחום. "אני רוצה להודות לכל הגורמים שהיו מעורבים בתהליך המו"מ ולברך על הישגי ההסכם", ציין. במעמד החתימה השתתפו גם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי ויו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד.

תוספת שכר של 15.25%

הסכם זה מגיע בהמשך להסכמות שהושגו כחלק מהסכם המסגרת באפריל 2016, אז תבעה ההסתדרות תוספות שכר ייחודיות למספר סקטורים שחלו בהם עיוותי שכר ממושכים וביניהם סקטור עובדי הרנטגן. לפיכך ניתנו לרנטגנאים תוספות שכר בשיעור של 7.75% בנוסף לתוספת שניתנה לכלל עובדי המגזר הציבורי בשיעור של 7.5%. כפועל יוצא, תוספת השכר שלה זכאים הרנטגנאים מכוח הסכם המסגרת עומדת על סך 15.25%.

בהסתדרות פועלים בשיתוף פעולה עם איגוד הרנטגנאים גם על מנת לקדם את ההסדרה וההכרה במקצוע, ובתקופה האחרונה מובילים מהלכים נוספים לחיזוק מעמד עובדים אלו וצמצום צורות העסקה פוגעניות שלהם. כך, רנטגנאים רבים במרכז הרפואי רמב"ם שהועסקו עד לאחרונה כתורני חוץ במתכונת שעתית, נקלטו להעסקה ישירה באמצעות תקנים מן המניין.

להסכם הנוכחי שנחתם שותפות גם שלוש הערים הגדולות: ת"א, ירושלים וחיפה וכן גם שירותי בריאות כללית והמרכז הרפואי הדסה. המו"מ לגיבושו לווה בין היתר על ידי: המשנה לממונה על השכר במשרד האוצר יוסי כהן, מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן, מרכז תחום האכיפה באגף הכלכלה גיורא ואלה ועוה"ד קרן קלפר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. במעמד החתימה נכחו גם: יו"ר הוועד הארצי של עובדי שירותי בריאות כללית – פרוספר בן חמו, יו"ר ועד עובדי המרכז הרפואי הדסה – אמנון ברוכיאן וסמנכ"ל וראש חטיבת משאבי אנוש בשירותי בריאות כללית – מיכאל אורן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!