דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלאפון

חברה ועבודה / שומעים? עובדי פלאפון דורשים שיספרו אותם במשא ומתן על רכישת בזק

"הימים בהם החלטות כה מהותיות לעתיד החברה עברו מעל ראשיהם של העובדים חלפו ולא יחזרו עוד", כתב יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי, במכתב לרוכש החדש של קבוצת בזק - נתי סיידוף

אסיפת מחאה של עובדי פלאפון, 22.2.2017 (צילום: יח"צ ועד פלאפון)
אסיפת מחאה של עובדי פלאפון, 22.2.2017 (צילום: יח"צ ועד פלאפון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדי העובדים בקבוצת בזק נערכים לרכישת גרעין השליטה בה על ידי איש העסקים נתי סיידוף: ביום שני הגיש ועד עובדי פלאפון בקשה להכרזת סכסוך עבודה, ואמש (חמישי) שלח יו"ר ועד העובדים ברק לוי מכתב להנהלת הקבוצה, עו"ד תמיר כהן המייצג את סיידוף בישראל – בדרישה לשיתוף העובדים בהליך הרכישה ושמירה על ביטחונם התעסוקתי וההסכמים הקיבוציים שחתמו.

על פי פרסום גלובס, דורשים העובדים בבזק לקבל אופציות ובונוסים במידה והמגעים בין בעל השליטה הנוכחי שאול אלוביץ' וסיידוף יתממשו לכדי רכישת גרעין השליטה, וכן התחייבויות לשמירה על איתנותה הפיננסית של החברה והמשך השקעותיה.

יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי (צילום: עמר כהן)
יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי (צילום: עמר כהן)

"כפי שאתם ודאי יודעים, מאבק ההתאגדות בחברת 'פלאפון' היה קשה, ארוך ומורכב מאוד. רק בזכות האמונה בצדקת דרכנו הצלחנו להתגבר על כל המכשולים ולהקים ועד יציג, אשר חתם בהמשך הדרך על שני הסכמים קיבוצים פורצי דרך" כתב לוי להנהלת קבוצת סיידוף, "לכן, אין בכוונתנו לעבור לסדר היום על עסקת רכישה אשר משפיעה באופן ישיר על חברת פלאפון ואלפי עובדיה".

"הימים בהם החלטות כה מהותיות לעתיד החברה עברו מעל ראשיהם של העובדים חלפו ולא יחזרו עוד. שיתוף מלא של העובדים בהליך חילופי בעלי השליטה בקבוצה והבטחת ביטחונם התעסוקתי של עובדי 'פלאפון', נמצאים בראש סדר העדיפויות של הוועד. מעבר לכך, התחייבות לגבי המשך קיומם של כל ההסכמים וההסדרים הקיבוצים החלים על עובדי החברה, היא מבחינתנו תנאי בסיסי וראשוני לקיום העסקה". לדברי לוי בימים הקרובים יעביר ועד העובדים מכתב מפורט עם השגותיו המלאות באשר לעסקת הרכישה.

חברת בזק הופרטה בשנת 2005 ונמכרה לקבוצת אייפקס-סבן-ארקין בראשות איש העסקים חיים סבן. ב-2010 מכרה הקבוצה את גרעין השליטה לחברת אינטרנט זהב מקבוצת יורוקום, שבבעלות איש העסקים הישראלי שאול אלוביץ'. לאורך השנים קיבלו עובדי החברה תכניות אופציות במסגרת הסכמים קיבוציים שנחתמו איתם – בדגש על נקודות בהן החליפה החברה בעלים. ב-1994 נכנסה בזק לשותפות בחברת פלאפון, וב-2004 הפכה לבעלת המניות היחידה שלה. בשנת 2012, לאחר מאבק עובדים ממושך, הוקם ועד עובדים בחברה, שהיה לוועד הראשון בחברת סלולר בישראל – זאת לאחר שורה של ניסיונות לפגוע בזכות העובדים להתאגד. התארגנות עובדי פלאפון סימנה את תחילתה של מגמת התאגדויות רחבה במשק הישראלי שבאה בעקבותיה – בדגש על חברות גדולות בענפים שבעבר לא היו מאורגנים. בדצמבר 2013 נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברה, ובסוף אפריל 2017 נחתם ההסכם הקיבוצי השני.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!