דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ח"כ בהלול מקדם חוק שיאפשר מעבר של ספורטאים קטינים בין אגודות

הצעת החוק של בהלול לתיקון החקיקה ביחס לחוק שחרור ומעבר ספורטאים קטינים בין אגודות הספורט, הועלתה לדיון בוועדת המשנה לספורט בכנסת | "בכל יום שעובר אנו פוגעים בעוד ילדים ספורטאים שנופלים בין הכיסאות".

חבר הכנסת זוהיר בהלול (צילום: מרים אלסטר  פלאש 90).
חבר הכנסת זוהיר בהלול (צילום: מרים אלסטר פלאש 90).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כדורגל הוא הספורט האהוב בישראל. ילדים רבים חולמים יום אחד להפוך לכוכבי כדורגל מקצוענים כמו ערן זהבי, בירם כיאל, תומר חמד ואחרים. מדי שנה אלפי ילדים ובני נוער נרשמים לקבוצות הכדורגל השונות ברחבי הארץ כדי להגשים את החלום הזה וחלקם מצליחים להתקרב אליו קצת יותר מאחרים.

לצערם הרב של מאות בני נוער, החלום הזה נהרס בגלל החקיקה שמגבילה את היכולת של שחקני הכדורגל בגילאים 15-18 לעבור ממועדון למועדון והורסת קריירות של שחקני נוער רבים. היום שחקן נוער כשרוני שרוצה לעבור לקבוצה טובה יותר ולזכות להתאמן בצורה איכותית יותר, נתקל בחוק ישן, דרקוני ומקומם שהופך אותו לבין ערובה של המועדון בו הוא רשום.

כיום בישראל, לפי החוק היבש, נער שגילו מעל 15 וקטן מ-17 יכול לעבור רק בסיומה של עונת כדורגל ורק אם מסר על כך הודעה למועדון אותו הוא רוצה לעזוב. אם מסר את ההודעה במחצית הראשונה של העונה, הוא רשאי לעבור רק בסיומה של אותה עונה. לגבי נער שגילו מעל 17 אך קטן מ-18, ניתן להגיש בפגרה טופס הסגר ולעבור לאגודה אחרת לאחר שנת הסגר, שבה במשך שנה שלמה לא יוכל לשחק או להתאמן בצורה מקצועית בכלל.

כבר לפני שנה וחצי החליט חבר הכנסת זוהר בהלול (המחנה הציוני) להעלות הצעת חוק לתיקון החקיקה ביחס לשחרור ומעבר קטינים בין אגודות הספורט. בהצעת החוק שהגיש, ביחד עם חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד), ביקשו: "להבטיח את מימוש רצונותיו של הספורטאי הקטין ולכבד את האוטונומיה שלו, לאפשר לו לפתח את כישוריו באופן ובמקום שנראה לו הטוב ביותר עבורו, וזאת תוך שמירה על שלמותן של אגודת הספורט ועל יכולתן להגשים את תפקידן החשוב בגידול דור חדש של ספורטאים".

טימוטי ליאור מוזי ממכבי חיפה נוער. (צילום: ג'ו הירש/ האתר הרשמי של מכבי חיפה)
טימוטי ליאור מוזי ממכבי חיפה נוער. (צילום: ג'ו הירש/ האתר הרשמי של מכבי חיפה)

הצעת החוק שהגיש ח"כ בהלול נועדה לשנות את ההסדר הקיים בנוגע לשחרור ומעבר של ספורטאים קטינים בין אגודות ספורט שונות וליצור הסדר מאוזן יותר. בין השאר על ידי קיצור משכי הזמן שנאלץ ספורטאי קטין להמתין בין הודעתו על רצונו לעזוב ובין עזיבתו בפועל, וקיצור משמעותי של תקופת "ההסגר" במעבר בין קבוצות. מתוך ההבנה שהחוק כמו שהוא היום "פוגע בזכותו של הספורטאי להתאמן ולהתחרות בשלב משמעותי, כך שהתפתחותו המקצועית עשויה להיפגע כתוצאה מכך, עד כדי פגיעה חמורה בעתידו".

ח"כ בהלול התבקש למשוך את הצעת החוק כי במקביל אליו פועלים בממשלה לקדם הצעת חוק חדשה ורחבה יותר שתכלול את אישור המלצות ועדת אדלר הממשלתית ותכלול גם הסדרה וצמצום של הקנסות, שמגיעים לאלפי שקלים, אותם נדרשים לשלם היום הורים למועדון ממנו הם מבקשים להעביר את ילדיהם. בעקבות הבקשה החליט בהלול למשוך את הצעתו ולחכות לשינוי שאמורים היו להוביל במשרד הספורט.

לאחר שנה וחצי בהם המצב נשאר בעינו והחוק הממשלתי לא קודם, ביקש בהלול לדון מחדש בנושא בוועדת המשנה לספורט בראשות חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו), בנוגע להסדרת מעמדם של ספורטאים קטינים והקלות במעברים בין מועדונים, ובשאלה מדוע המשרד לא עומד בהבטחותיו לקדם הצעת החוק בנושא.

עלינו להעניק לספורטאים את התנאים הטובים ביותר למקסם את כישרונותיהם על מנת שנוכל להמשיך ליהנות מספורט מקומי ולהוציא את הנערים והנערות הללו מעבדות לחירות

הוועדה נפגשה ביום שלישי וח"כ בהלול דרש ממשרד התרבות והספורט הבהרות מדוע הצעת החוק הממשלתית, אשר אמורה להביא סוף למצב הקיים בו ספורטאים צעירים אינם יכולים לעבור בין מועדונים מבלי לספוג סנקציות חמורות, אינה מקודמת כבר למעלה משנה.

"להוציא את הנערים והנערות הללו מעבדות לחירות"

ח"כ בהלול אמר ל'דבר ראשון' כי חיכה למעלה משנה שהמשרד יקדם חקיקה ממשלתית רחבה שתסדיר את הנושא, "אך לצערי לא נעשתה התקדמות. על כן ביקשתי לכנס את הוועדה על מנת לדרוש מראשי משרד הספורט מענה היכן עומדת ההצעה ולוחות הזמנים לחקיקה. בכל יום שעובר אנו פוגעים בעוד ילדים ספורטאים שנופלים בין הכיסאות".

בנוסף טען ח"כ בהלול: כי לא ייתכן שמאז שפורסמו המלצות ועדת אדלר, בשנת 2014, לא נעשתה כל התקדמות. "עלינו להעניק לספורטאים את התנאים הטובים ביותר למקסם את כישרונותיהם על מנת שנוכל להמשיך ליהנות מספורט מקומי ולהוציא את הנערים והנערות הללו מעבדות לחירות", דברי בהלול.

כרגע, הצעת החוק החיונית והמבורכת תקועה במסדרונות הבירוקרטיה של החקיקה. הצעת החוק הממשלתית בנושא אמורה לעבור כחלק מהעלאתה לדיון בנושא רגולציה על-ידי המוסדות הממשלתיים. לא ברור למה תהליך שאמור לקחת, במקרה הרע, מספר שבועות, לוקח שנה וחצי כאשר חוקים אחרים כמו "חוק המרכולים" עוברים במהרה.

במהלך הוועדה התבקש משרד התרבות והספורט על-ידי ח"כ פורר לקדם את החוק המיוחל, בתקווה שכעת יתפנו במשרדי הממשלה ובכנסת לקדם סוף סוף את השינוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!