דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלאפון

סכסוך עבודה / ועד עובדי פלאפון: אי אפשר למכור את החברה בלי לנהל מו״מ עם העובדים

לאור הכוונה למכור את מניות בזק, המחזיקה בחברה, וסירוב ההנהלה לדון עם העובדים בעתידם - הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה | יו"ר איגוד עובדי הסלולר, יקי חלוצי: "לא ייתכן שפלאפון מועמדת למכירה מבלי שנלקחת בחשבון הבטחת זכויות העובדים"

שביתה במשרדי פלאפון, דצמבר 2017 (באדיבות דוברות ההסתדרות)
שביתה במשרדי פלאפון, דצמבר 2017 (באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע הכוונה למכור את מניות השליטה בקבוצת בזק, החברה האם של "פלאפון תקשורת", הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת הסלולר. העובדים עומדים על כך שייחתם עמם הסכם קיבוצי להסדרת זכויותיהם בעקבות המכירה, ודורשים מהחברה לספק להם, כנדרש בדין, פרטים ונתונים על עסקת המכירה, השלכותיה על מצבה הפיננסי ועל זכויות העובדים. לפי ההסתדרות, החברה נמנעה עד כה משיתוף ועד העובדים במהלך.

העובדים מלינים בנוסף על כך שבמקום להגדיל את כוח האדם החברה, פלאפון מוציאה למיקור חוץ מטלות אשר ניתנות כיום על ידי עובדים קיימים, באופן היוצר חשש כבד לביטחונם התעסוקתי הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. במקביל, העובדים מוחים כי בכוונת פלאפון להוציא למיקור חוץ שירותים נוספים הנמצאים כיום בליבת העיסוק של החברה. בנוסף לכך הסכסוך בפלאפון הוכרז לאור הודעת החברה על הקמת רשת חדשה המורכבת מכ-100 חנויות ונקודות מכירה שתיקרא "פלאפון בעיר" ותורכב ממשווקים חיצוניים שיספקו שירותי מכירה ומעבדה וכן שירות ללקוחות.

עמדות עובדי פלאפון נטושות בשל העיצומים, מרץ 2017 (צילום: יח"צ ועד פלאפון).
עמדות עובדי פלאפון נטושות בשל העיצומים, מרץ 2017 (צילום: יח"צ ועד פלאפון).

יו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי, ציין: "מי שחושב שאפשר לקנות את קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, מבלי לנהל מו״מ מקדים עם עובדי פלאפון, טועה ובגדול. התאגדות העובדים בחברה קמה כדי להבטיח שהחלטות כל כך קריטיות לגורל העובדים לא יחלפו מעל ראשינו, אלא נהייה בהן צד אקטיבי ופעיל. כדאי שגם הרוכש המיועד יפנים זאת״.

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט הסלולר וההייטק, יקי חלוצי, מסר: "לא ייתכן כי פלאפון מועמדת למכירה מבלי שנלקחות בחשבון הבטחת זכויות העובדים, שמירה על מקום עבודתם ועמידת החברה בהסכמים הקיימים. אני קורא למוכרים ולרוכשים הפוטנציאלים להיות ערים לעובדה כי עובדי פלאפון יעמדו איתנה ולא יהססו לשמור על עצמם ועל ביטחונם התעסוקתי".

כזכור, עובדי פלאפון היו בין חלוצי גל ההתאגדות שלאחר המחאה החברתית ב-2011. התאגדותם ב-2012 היתה התארגנות העובדים הראשונה בענף הסלולר. ההתאגדות נתקלה בהתנגדות עזה מצד הנהלת החברה שאף הובילה לפסיקה תקדימית בבית הדין הארצי לעבודה, על פיה אסור למעסיק להביע עמדתו ביחס להתאגדות עובדיו. העובדים נקטו שביתה ממושכת בת 28 יום עד להכרה ביציגותם. בסוף 2013 הגיעו העובדים וההנהלה לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון, אשר תוקפו פג לאחרונה.

מחאת עובדי פלאפון, 2013 צילום ארכיון: יח"צ
מחאת עובדי פלאפון, 2013 צילום ארכיון: יח"צ

מפלאפון נמסר כי פניית ההסתדרות בנושא התקבלה והיא נוגעת בעיקרה באפשרות של מכירת השליטה בבזק ובמספר נושאים נוספים הנמצאים בהידברות אל מול ועד העובדים

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!