דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט לשינוי חברתי / לא מנותקים: שחקני סקרמנטו מתגייסים למחאה בעקבות ירי משטרתי באוהד הקבוצה

בעקבות מותו של סטפון קלארק, אזרח ממוצא אפרו-אמריקאי מסקרמנטו שנורה למוות ע"י שוטרים, הפגינו אוהדים מחוץ לאולם בזמן משחק הקבוצה מול אטלנטה, שחקני הקבוצה החליטו להצטרף לאוהדים במחאה ולעזור למשפחה

אולם הגולדן 1 סנטר בסקרמנטו, במהלך המשחק בין סקרמנטו קינגס לבוסטון סלטיקס 26.3.2018 (AP Photo/Rich Pedroncelli)
אולם הגולדן 1 סנטר בסקרמנטו, במהלך המשחק בין סקרמנטו קינגס לבוסטון סלטיקס 26.3.2018 (AP Photo/Rich Pedroncelli)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי חיובי שקורה בספורט, עם הפיכתו לבמה עבור ספורטאים וספורטאיות להביע את עמדתם החברתית ולהשפיע על המציאות בעולם. הפופולריות ההולכת וגדלה של שחקני ה-NBA והפיכתם לאייקונים בינלאומיים שמיליוני ילדים ברחבי ארה"ב והעולם מעריצים ורוצים להיות כמותם.

שחקנים רבים, בראשם לברון ג'יימס והמאמן המעוטר כיום בליגה גרג פופוביץ' מסן אנטוניו ספרס השכילו לנצל את הפופולריות שלהם מאפשרת להם להיות במרכז הקונצנזוס האמריקאי ובמקביל לדבר על הצורך של החברה האמריקאית להתאחד סביב ערכים של שיוויון וסולידריות או לבקר בפומבי את העוולות הרבות בחברה האמריקאית. ביחד עם שחקנים ומאמנים נוספים (גם לא מה-NBA) הם הצליחו בשנים האחרונות לגרום לכך שהספורטאים מתבטאים באופן תדיר על מעורבות חברתית ומבינים את התפקיד החינוכי העצום שיש להם.

בשבוע האחרון העיר סקרמנטו בה משחקת קבוצת ה'קינגס' נכנסה לאבל עמוק, לאחר שאחד מאזרחיה, צעיר בן ה-22 ממוצא אפרו-אמריקאי בשם סטפון קלארק, נורה למוות ע"י שוטרים מקומיים, בחצר הבית בו התגורר עם סבו וסבתו. לפי צילומי האירוע של משטרת סקרמנטו, ביום שני ה19/3 התקבלה תלונה בשכונה של סטפון קלארק גר, בתלונה נאמר שמישהו מסתובב בשכונה ומנפץ חלונות. לאחר שהגיעו השוטרים לשכונה, מסוק הבחין באדם שעובר בין חצר אחת לאחרת וכאשר הגיעו השוטרים לעצור את קלארק, הוא היה בחצר האחורית בבית בו התגורר, הוא לא ענה לקריאותם וברגע שהסתובב לעברם הם ירו מספר יריות שהרגו אותו. רק לאחר חמש דקות הם באו לבדוק מה קורה עם החשוד הירוי וגילו שהוא לא החזיק נשק אלא רק טלפון, הסיטואציה החמורה נמצאת כעת בחקירה ועוררה את כעסם של תושבי של העיר סקרמנטו, על ההרג המיותר.

הפגנה בסקרמנטו בזמן משחק הקבוצה מול אטלנטה, בעקבות אירוע הירי 23.3.2018 (AP Photo/Robert Petersen)
הפגנה בסקרמנטו בזמן משחק הקבוצה מול אטלנטה, בעקבות אירוע הירי 23.3.2018 (AP Photo/Robert Petersen)

בעקבות האירוע הטרגי נערכה ביום חמישי הפגנה מחוץ למשחק שנערך בליגת ה-NBA בין ה'קינגס' מסקרמנטו ל'הוקס' מאטלנטה. האירוע עיכב את פתיחת המשחק ומנע מרוב האוהדים להיכנס, אך למרות זאת המשחק שוחק עם מיעוט אוהדים והשאר קבלו החזר כספי. בסיום המשחק הבעלים של הקבוצה ויווק רנדיבה פנה אל האוהדים והביע תמיכה בהפגנה למרות שהיא פגעה בקבוצה ובהכנסותיה.

בעקבות דבריו של רנדיבה התגייסה הקבוצה כולה לתמוך במשפחתו של קלארק ולבקר את משטרת העיר על היד הקלה על ההדק כלפי תושביה האפרו-אמריקאים. ביום ראשון הקינגס אירחו את הבוסטון סלטיקס והפעם כאות הזדהות עלו שחקני הקבוצה לחימום לפני המשחק עם חולצות מיוחדות שכתוב עליהם "Accountability. We Are One" כלומר "דין וחשבון, אנחנו אחד" כאשר הכוונה שהמשטרה צריכה לתת דין וחשבון על מעשיהם הלא לגיטימיים של שוטרים, בגב החולצה נכתב ההשטאג – #StephonClark.

שחקנה של הקבוצה גארט טאמפל, אמר לעיתון 'USA TODAY': "אלו הם הדברים עליהם אני מדבר בשנה וחצי האחרונות בעיר, אלו הם דברים שאני מחזיק קרוב לליבי, אני חושב שזה חשוב ואני לא רק מנסה לקפוץ פה על ההזדמנות. אלו הדברים שאנחנו מרגישים שצריכים באמת להשתנות באזורים האלו, בתקווה שאנשים יבינו את זה". במקביל, כוכב הקבוצה לשעבר הסנטר דמרקוס קאזינס ששיחק במשך שש וחצי שנים במועדון יצר קשר עם משפחתו של קלארק והציע לשלם על הוצאות ההלוויה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!