דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

עובדי הטלוויזיה החינוכית ימשיכו להפגין מדי יום במחאה על הסגירה הקרבה | תאריך הסיום למו"מ בנמלים נדחה, אך העובדים לא יסכימו להארכה נוספת | בקבוצת הבינלאומי הגיעו לסיומן תקופות הצינון בשני סכסוכי עבודה שונים

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי הטלוויזיה החינוכית יפגינו מידי יום מול משרדי הערוץ עד למציאת פתרון שימנע את סגירתו. על פי חוק השידור הציבורי צפוי הערוץ לסיים את שידוריו באמצע אוגוסט ובמקומו צפוי לקום ערוץ ילדים במסגרת תאגיד השידור הציבורי שיתבסס ברובו על הפקת תכנים במיקור חוץ. שלוש הצעות חוק פרטיות הוגשו במטרה לנסות ולמנוע תרחיש זה, אולם לעת עתה אף לא אחת מהן התקדמה או עברה בוועדת השרים לחקיקה. ניתן להתעדכן ולהצטרף להפגנות ולמחאת העובדים בקבוצת הפייסבוק 'החברים של קישקשתא'

על אף ש-18 ימי המשא ומתן על הרפורמה בנמלים יגיעו לסיומם ביום ראשון, הסכימו ההסתדרות וועדי העובדים להארכת המו"מ בשבוע נוסף. גורמים בוועדי העובדים הבהירו כי אין בכוונתם לאפשר דחיות נוספות בהסדרת הרפורמה – וכי במידה והשבוע לא תהיה פריצת דרך, ידרשו את זכות השביתה.

מסתיימת תקופת הצינון שני סכסוכי העבודה בקבוצת הבינלאומי – בבנק אוצר החייל, על רקע הכוונות למזגו עם הבנק הבינלאומי, ובחברת מתף המספקת לבנקי הקבוצה שירותי IT על רקע גרירת רגלים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון. בקבוצת בזק הוכרזו גם כן שני סכסוכי עבודה: בבזק בינלאומי ובפלאפון, בדרישה שהנהלת הקבוצה תיכנס עימם למו"מ באשר להשלכות השינויים הארגוניים והמיזוג המסתמן שלהם עם החברה האם. בקבוצת מי עדן גם כן שני סכסוכי עבודה במי עדן בר ובפאוזה, על רקע מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי ראשון.

סכסוך עבודה הוכרז גם בתנועת הצופים, שם דורש ועד העובדים חתימה על הסכם קיבוצי טרם פתיחת מפעלי הקיץ, והסדרת תנאי העסקתם של השכירים בתנועה לקראת שנת הפעילות הבאה. בהנהלת התנועה הודיעו כי הם שוקלים לבטל את מפעלי הקיץ בתגובה. גם ברשת בתי הספר אורט הוכרז סכסוך עבודה בגין עובדי המינהל, בגין שורה של התנהלויות חד צדדיות.

9.6, מוצאי שבת

19:00 – הפגנות נגד השחיתות השלטונית: קרית שמונה – צומת רסקו, ראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה ליד התותח, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא 12, עמק הירדן – צומת צמח, חיפה – אודיטוריום מרכז הכרמל, נתניה – קניון עיר ימים, כרכור – צומת כרכור, כפר סבא – וייצמן 63, תל אביב – כיכר הבימה, ירושלים – כיכר פריז, מודיעין – צומת שילת, נס ציונה – מפגש רחובות וייצמן ובן גוריון, רחובות – הכניסה למכון וייצמן, קרית גת – צומת פלוגות, באר שבע – מרכז מורים, אילת – מרכז פנינת אילת.

10.6, יום ראשון

18:00- מחאת התינוקות – בעקבות אירוע האלימות שהוביל למותה של התינוקת יסמין וינטה, במחאה לחקיקה – חינוך חינם מלידה. קריית הממשלה בתל אביב. פרטים כאן.

11.6, יום שני

10:00 – דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות על הכוונה להאריך את חופשת הקיץ במעונות השיקומיים – באופן שיפגע במשפחותיהם של ילדים עם צרכים מיוחדים.

11:00 – דיון בוועדה לביקורת המדינה על ההפרות השיטתיות של זכויותיהם של עובדי קבלני שירותים, ופעולות המדינה להגנה על זכויות עובדים בשכר נמוך.

17:00 – עפיפוניאדה בשדרות – בתגובה לטרור העפיפונים מרצועת עזה. במתחם הקניות מול 7, במקום תיערך סדנה להכנת עפיפונים לילדים עם מסרים אישיים. פרטים כאן.

17:30 – כינוס חירום קהילתי | اجتماع جماهيري طارئ  במרכז ערבי-יהודי ביפו על רקע ריבוי מקרי האלימות בחודשים האחרונים. פרטים כאן.

20:30-17:00 – בימים שני ושלישי ייערך אירוע מכירת בגדים יד שנייה, שכל הכנסותיה למען מקלטים לנשים מוכות בירושלים. אםבאלה, ינאי 3, ירושלים. פרטים כאן.

12.6, יום שלישי

8:00-15:30 – הוועידה הרביעית לאנרגיה וכלכלה של  איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, פורום יצרני חשמל פרטי מגז טבעי, התאחדות התעשיינים בישראל, איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל, משרד האנרגיה.  במרכז הקונגרסים AVENUE קריית שדה התעופה. פרטים כאן.

9:30 – דיון בוועדת החינוך על הפסקת החוזים האישיים למורים המעבירים מקום מגוריהם לפריפריה לאחר שלוש שנים.

10:00 – דיון בוועדת העליה והקליטה על הרשימות השחורות של הרבנות הראשית של "טעוני בירור יהדות".

11:30 – דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות על סכסוך העבודה של עובדי המקצועות הפרא-רפואיים, בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

12:00 – דיון בוועדה לזכויות הילד בעקבות קיום הראיון עם רוצחה של התינוקות רוז פיזם בתקשורת.

12:30 – דיון בוועדת החינוך על תקצוב מסגרות החינוך הבלתי פורמלי בחברה הערבית.

12:30 – דיון בוועדת העבודה והרווחה על מעמד המתמחים בתחומי התזונה ורפואת השיניים, בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות.

13:15 – דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא חדרי מיון קדמיים בערי הפיתוח.

14:00 – דיון בועדת העליה והקליטה על מצבו של רדיו רק"ע – המיועד לעולים ובשפתם, במלאת שנה לתאגיד השידור.

13.6, יום רביעי

9:00 – דיון בוועדת העבודה והרווחה על הדחיפות בהעלאת שארית יהודי אתיופיה.

9:00 – הצגת תזכיר חוק הפללת לקוחות זנות בוועדה לקידום מעמד האישה.

16:00 – סיור של ועדת החוץ והביטחון בעוטף עזה.

19:30 – תנועת מאבק סוציאליסטי: המאבק לשחרור הלהט"ב כחלק מהמאבק נגד ממשלת הימין לשינוי החברה. רוטשילד 11 קומה ב'. פרטים כאן.

19:30 – צפייה בסרט "אני דניאל בלייק" ושיחה עם ד"ר שרה הלמן  סוציולוגית פוליטית המלמדת במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. עוסקת בשנים האחרונות בחקר שינויים במדינת הרווחה עם דגש על תוכניות חזרה לעבודה למקבלי גמלאות קיום.  מולתקא מפגש רחוב שלמה המלך 7 באר שבע. פרטים כאן.

14.6, יום חמישי

14:00-19:00 – יום עיון בנושא שימוש ברשתות החברתיות לטובת יצירת שינוי של העמותה הישראלית לריפוי ועיסוק. בית איזי שפירא ברעננה. פרטים כאן.

19:00 – יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים – הפגנה בחיפה במטרה לקדם דו-קיום וכתגובה להקצנת השיח. כיכר פריז, פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!