דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / מסי? רוחו! המגן השמאלי ניצח לארגנטינה את המשחק והציל אותה מהדחה

הרגע ממנו חששו בארגנטינה כמעט וקרה עד לדקה ה-86 והשער הדרמטי של מרקוס רוחו | צרפת ודנמרק סיפקו את המשחק המשעמם ביותר בטורניר והעפילו יחדיו | בשמינית הגמר: ארגנטינה - צרפת ודנמרק - קרואטיה

משחק ארגנטינה מול ניגריה, מונדיאל 2018 (AP Photo/Petr David Josek)
משחק ארגנטינה מול ניגריה, מונדיאל 2018 (AP Photo/Petr David Josek)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגנטינה – ניגריה 1:2

מה שנראה כמו קטסטרופה, התחלף באנחת רווחה. דווקא כשהיא לא תלוייה רק בעצמה ובמסי, הצליחה ארגנטינה להעפיל לשמינית הגמר, עם עזרה קלה מהוידאו ושער דרמטי של המגן מרקוס רוחו. 

זה התחיל בהצהרת כוונות של מסי, שהוא לא מתכוון ללכת הביתה מוקדם, בדקה ה-14 הוא קיבל מסירת עומק נהדרת של מבאנגה הבעט את הכדור לרשת, 0:1 לארגנטינה! הנבחרת של סמפאולי המשיכה לשלוט בקצב המשחק ומסי היה קרוב לשער השני בדקה ה-34, אבל כדור חופשי שלו פגש את הקורה.

מסי חוגג לאחר שכבש שער במשחק מול ניגריה (AP Photo/Petr David Josek)
מסי חוגג לאחר שכבש שער במשחק מול ניגריה (AP Photo/Petr David Josek)

במחצית השנייה מסצ'ראנו תפס את באלוגון ברחבה, השופט הטורקי שרק לפנדל לזכות ניגריה, ויקטור מוזס הותיק ניגש לבעוט ודייק 1:1. ארגנטינה נכנסה ללחץ וסמפאולי שלח למערכה את מסה ופאבון. בדקה ה-75 הגורל כמעט התהפך, טליאפיקו נגח על היד של עצמו בתוך רחבת ארגנטינה, ניגריה דרשה פנדל והשופט צ`אקיר התקשה להחליט וניגש למצלמות, אך החליט הפעם לא לשרוק וארגנטינה ניצלה מבור גדול.

האגנטינאים המשיכו לתקוף, היגוואין החמיץ מצב נוח לכיבוש, אבל לבסוף הלחץ השתלם, כאשר בדקה ה-86 גבריאל מרקאדו שלח כדור רוחב מצוין לרחבה והמגן השמאלי מרקוס רוחו, בעט טיל מהאוויר וכבש את השער היקר ביותר של התכולים לבנים במונדיאל. היתרון נשמר עד הסיום כשבמקביל קרואטיה גברו 1:2 על איסלנד וארגנטינה עולה לשמינית הגמר.

אוהדות נבחרת ארגנטינה במשחק מול ניגריה (AP Photo Jorge Saenz)
אוהדות נבחרת ארגנטינה במשחק מול ניגריה (AP Photo Jorge Saenz)

בסיום נראו שחקני ארגנטינה חוגגים, אך ללא המאמן סמפאולי שממשיך לספוג את חוסר שביעות הרצון של שחקני הנבחרת. למרות ההעפלה, קל זה לא יהיה למסי וחבורתו  בשמינית הגמר, שם תחכה להם נבחרת צרפת.

איסלנד – קרואטיה 2:1

מה אפשר להגיד על המשחק שיכול היה להבטיח סנסנציה? לפני המונדיאל אף אחד לא האמין שנבחרת קרואטיה הכשרונית תסיים את שלב הבתים עם תשע נקודות מתשע אפשריות. באיסלנד חלמו על הסיכוי הקטן להעפיל לשמינית הגמר, אבל דווקא הקרואטים שלטו בקצב המשחק. בדקה ה-53 מילאן באדלי העלה את הבלקנים ליתרון מבישול של איבן פרישיץ'. בדקה ה-76 האיסלנדים חזרו לחלום כאשר גילפי סיגורדסון איזן עם פנדל מוצלח ובשלב הזה ניגריה היא העולה. איסלנד לא הצליחה לתרגם את המומנטום ליתרון ושאיבן פרישיץ' שלח טיל לחיבורים בדקה ה-90 וסגר עניין. קרואטיה תפגוש את דנמרק בשמינית הגמר.

צרפת – דנמרק 0:0

מחזור הכרעות משמים למדי התקיים מוקדם יותר בבית ג', בו קיבלנו תיקו מאופס ראשון אחרי 37 משחקים. באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה שיארח את הגמר.

דידייה דשאן העניק מנוחה לחלק משחקני ההרכב ונתן את הבמה לשחקני ספסל, לקבל הזדמנות לטעום את טעמו של המונדיאל. הדנים חסרו את יוסוף פאולסן המוצהב. ההזדמנות הממשית היחידה של הצרפתים הייתה של אוליבייה ז'ירו בדקה ה-15 אבל שמייכל הבן הדף בלי בעיה.

הטריקולור עוד המשיכו לתקוף, אבל לא הצליחו לעלות על לוח התוצאות והמשחק הסתיים בתיקו 0:0 מרדים שכולו ניצחון לשתי הנבחרות שהעפילו לשמינית הגמר והפסד ל-78,000 האוהדים באיצטדיון.

פרו – אוסטרליה 0:2

במשחק חסר חשיבות, אבל מעניין יותר ממקבילו, פגשה פרו את אוסטרליה. נבחרת פרו שלטה במשחק שהתעלה לרמה גבוהה. הפרואנים עלו ליתרון ראשון בדקה ה-18 כאשר אנדרה קאריו חגג שער ראשון. מנגד, הנבחרת של ברט ואן מארוויק הגיעה לסדרה של הזדמנויות אך לא הייתה מדויקת מול השער. במחצית השנייה, פאולו גררו שלח בעיטה וירטואוזית לרשת האוסטרלית בדקה ה-50 וקבע 0:2 לפרו שחגגה ניצחון היסטוריה בגביע העולמי לראשונה ממזה 40 שנה. שתי הנבחרות לגמרי יכולות לעשות את הדרך הארוכה הביתה עם חיוך ותחושת גאווה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!