דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / ממשיכים בלי מסי ורונאלדו: צרפת ואורוגוואי הדהימו ועלו לרבע הגמר

שלב שמינית הגמר החל בתצוגה הטובה ביותר שהייתה עד כה בטורניר | צרפת ואורוגוואי שיחקו נהדר ושלחו את ארגנטינה של מסי ואת פורטוגל של רונאלדו הביתה מוקדם מהצפוי | מה יקרה כששתי הנבחרות האדירות הללו ייפגשו ברבע הגמר?

קיליאן אמבפה חוגג לאחר השער הרביעי של נבחרת צרפת נגד ארגנטינה ברבע גמר המונדיאל 2018. 30 ביוני (Photo by Catherine Ivill/Getty Images IL)
קיליאן אמבפה חוגג לאחר השער הרביעי של נבחרת צרפת נגד ארגנטינה ברבע גמר המונדיאל 2018. 30 ביוני (Photo by Catherine Ivill/Getty Images IL)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המונדיאל הגיע לשלבי ההכרעה ואיתו גם תורם של הכוכבים הגדולים לפנות את המקום לנבחרות שבאמת מגיע להן להגיע עד הסוף. אמש (שבת) בתום משחק רב תהפוכות, צרפת הייתה גדולה על ארגנטינה בזכות הסופר-סטאר החדש קיליאן אמבפה בן ה-19 חלוץ פריז סן ז'רמן שכבש שני שערים יקרים שהעלו את מסי וחבורתו מוקדם על המטוס לבואנוס איירס. אבל אמבפה לא היה החלוץ היחד של אלופת צרפת שכיכב אמש, אדינסון קבאני המצויין כבש שני שערים גדולים שהביאו לנבחרת אורוגוואי ניצחון ענק על רונאלדו ופורטוגל, שגם הם סיימו את דרכם במונדיאל.

אורוגוואי – פורטוגל 1:2

אלופת אירופה פורטוגל שהראתה עליונות בשלב הבתים פגשה את החבורה המוכנת מאורוגוואי שלא ספגה עד כה שער אחד בשלושת המשחקים האחרונים. המשחק נפתח עם שיתוף פעולה בין שני החלוצים האדירים של הדרום אמריקאיים אדינסון קבאני שקיבל בדקה ה-7 כדור מחלוץ ברצלונה לואיס סוארס ונגח פנימה את הראשון של ה"סלסלטה". אחרי השער המהיר, האורוגוואים ירדו אחורה ושמרו על היתרון עד סיום המחצית.

בדקה ה-55 המגננה הסתיימה כאשר פורטוגל יצאה להתקפה וסחטה קרן, רפאל גריירו הגביה מצד שמאל ופפה נגח פנימה את השער הראשון שאורוגוואי ספגה בטורניר. השוויון לא החזיק מעמד הרבה זמן, בדקה ה-62 רודריגו בטאנקור מסר לקבאני, שבעט תוך כדי תנועה בנגיעה של קוסם, לפינה הרחוקה של השוער רוי פטריסיו. 1:2 אורוגוואי.

לצערם של הדרום אמריקאים קבאני נפצע תוך כדי מהלך והוחלף על ידי כריסטיאן סטואני, רונאלדו עזר לקבאני קום וליווה אותו החוצה במהלך המשמעותי היחד שהכוכב הפורטוגלי עשה במשחק. 

אורוגוואי שמרה על היתרון ושימחה את אוהדיה הרבים שראו את נבחרתם בתצוגה מעוררת גאווה. אבל הדרך אל הגמר עוד ארוכה ובדרך מחכה להם נבחרת צרפת המצויינת. עדיין לא ברור מה חומרת הפציעה של קבאני ואם יוכל לשחק נגד ה"טריקולור" ברבע הגמר.

צרפת – ארגנטינה 3:4

הצגת כדורגל. אין דרך אחרת לתאר את מה שהיה על כר הדשא. במשחק המסקרן שפתח את שלב שמינית הגמר, נפגשה נבחרת צרפת העמוסה בכישרון, עם מסי וחבורתו שניצלו בשיניים מהדחה כואבת בשלב הבתים.

המשחק נפתח עם קצב מהיר של הצרפתים בהובלת הכשירון האדיר קיליאן אמבפה שזעזע את הגנת ארגנטינה פעם אחר פעם. לא עברו 13 דקות וכבר פנדל לצפרת, אחרי שאמבפה יצא להתקפה מסוכנת וסחט פנדל וכרטיס צהוב מרוחו. אנטואן גרזימן ניגש לבעוט את הפנדל ושם אותו ברשת, 0:1 לצרפת.

כעבור כמה דקות אמבפה שהיה בלתי עציר, פתח בספרינט אדיר שנגמר בהכשלה של טגליאפיקו על סף הרחבה וזה עוד צהוב לארגנטינה. מסי וחבורתו לא הראו סימני התייאשות וארבע דקות לפני ההפסקה זה השתלם לה בענק כשבאנגה העביר כדור לאנחל די מריה, ששלח בעיטה מרהיבה ועצמתית מ-25 מטרים שהכניע את הוגו לוריס והקפיצה את אוהדי ה"אלביסלסטה". 1:1 במחצית.

בדקה ה-48 ארנטינה השלימה מהפך. מסי הראה כמה הוא מסוכן, כאשר ניסה את מזלו עם בעיטה מתוך הרחבה שפגעה בגבריאל מרקאדו ונכנסה פנימה. 2:1 ארגנטינה. הארגנטינאים כבר ראו, כיצד הם יוצאים מהמשבר, אבל לצרפת היו תוכניות אחרות. בדקה ה-57 חזינו אחד השערים המדהימים במונדיאל – הרמה של לוקאס הרננדס הגיעה לרגלו של בנז'מין פבאר ששלח טיל בוולה מדוייק היישר לרשת העליונה של ארמני. 2:2, הכל פתוח..

מי שהאמין שהמשחק הזה צריך להיות של צרפת הוא אמבפה שבגיל 19 בלבד נראה כמו המנהיג של ה"טריקולור". בדקה ה-64 בלז מטווידי נבלם, הכדור הגיע לאמבפה ששלח בעיטה עוצמתית למרכז השער 2:3 צרפת! לא עברו ארבע דקות והחלוץ הנהדר של פריז סן ז'רמן השתלט על כדור חכם של ז'ירו ובעט מצוין לפינה. 2:4 אמבפה!

ארגנטינה שכבר הפכה את התוצאה פעם אחת במשחק, הרגישה שהיא מסוגלת לעשות זאת שוב.  בתוספת הזמן כדור של מסי מצא את הראש של סרחיו אגוארו שנגח פנימה וצימק 3:4 אבל זה היה מאוחר מדי. מסי ונבחרת ארגנטינה מסיימים מונדיאל חלש שללא ספק ידרוש כמה שינויים דרמטיים. צרפת מראה שהיא נבחרת עם עתיד מזהיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!