דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בעישון

כניעה לאינטרסים / ח"כ כבל: "ממשלת ישראל מכורה, נמכרה, ועובדת עבור חברות הטבק"

החוק האוסר פרסום מוצרי עישון, והמטיל הגבלות חמורות על מכירתם, נדחה היום בוועדת השרים לחקיקה | החוק עבר קריאה ראשונה בוועדת הכלכלה אך עתה נבלם על ידי הממשלה | ח"כ גליק: "ועדת הסריסים לחקיקה. כניעה לחברות הטבק"

מדף סיגריות בדיוטי-פרי בנתב"ג יוני 2018 (צילוםElRoi / Shutterstock.com)
מדף סיגריות בדיוטי-פרי בנתב"ג יוני 2018 (צילוםElRoi / Shutterstock.com)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק לאיסור פרסום מוצרי עישון, זאת על אף שהחוק עבר בוועדת כלכלה לקריאה ראשונה. עיקרי החוק שלא עבר: לאסור פרסום של מוצרי עישון ולהטיל הגבלות חמורות על מכירתם לצרכן. אמצעי התקשורת הכתובים הוחרגו והם יוכלו להמשיך לפרסם מוצרי טבק – אך העיתונים יידרשו להצמיד מודעת אזהרה אותה יספק משרד הבריאות, שתהיה בגודל זהה לפרסומת. כמו כן הוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון – והם יחולו גם על הדיוטי-פרי. במהלך הדיון גם אושר הסעיף האוסר את מכירת הסיגריה האלקטרונית ג'ול. חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל.

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל, שיזם את החוק יחד עם ח"כ יהודה גליק אמר: "ממשלת ישראל מכורה, נמכרה, ועובדת עבור חברות הטבק. הממשלה לא התכוונה ולא מתכוונת לאשר את החוק. דחיית חוק פרסום מוצרי עישון בוועדת השרים, לאחר שכבר החוק עבר בוועדה שלי לקריאה ראשונה, היא חציית קו אדום מסוכן של שירות ממשלתי עבור טייקוני הטבק. 8,000 אנשים מתים בשנה בישראל מעישון והילדים של כולנו ימשיכו לשמוע בזכות הממשלה כמה עישון זה עניין אפנתי ו-Cool. הממשלה ממציאה תירוצים שונים כשתוך כדי כך היא דורסת ברגל גסה את הכנסת. אוי לה לאותה בושה, שרת המשפטים ושר הבריאות זהו אות קלון על מצחכם".

ח"כ גליק בתגובה לדחיית החוק: "ממשלת ישראל בשירות חברות הטבק: בצעד חצוף, חסר עמוד שדרה ובמפגן של חוסר משילות, וועדת השרים בראשות השרים איילת שקד ויריב לוין דחתה את הדיון על הצעת החוק המהפכנית לאיסור פרסום מוצרי טבק שאושרה בהכנה לקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה ונתמכת על ידי משרד הבריאות. ועדת הסריסים לחקיקה, המסרסרת את פעילות הכנסת, שוב מתייחסת לפעילות הכנסת בזלזול, מקדשת את השיקולים הפוליטיים והכניעה לחברות הטבק במשחק מכור ופוגעת בבריאות הציבור".

האגודה למלחמה בסרטן, איגוד רופאי בריאות הציבור, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית והמיזם למיגור העישון מסרו בתגובה: "דחיית הדיון בהצעת החוק להגבלת הפרסום והשיווק של מוצרי טבק תוביל לחשיפת ישראלים נוספים לנזקי העישון הממכר והממית. אנו קוראים לוועדת השרים לענייני חקיקה להשלים בדחיפות את הדיון בהערות ולהעלות את ההצעה לדיון חוזר כבר ביום ראשון הקרוב לפני היציאה לפגרה. מדובר בהצלת חיים!".

ממשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות תומך בהצעת החוק ואף פעל להעברת החוק בוועדת השרים ובוועדת הכלכלה. לפי החלטת ועדת שרים לחקיקה בתאריך 11.1.18 נקבע על ידי הוועדה שהצעת החוק תוחזר לדיון בוועדת שרים לפני הקריאה הראשונה. בדיון בוועדת השרים היום הוגשה פניית התאחדות ענף הקולנוע לוועדת השרים המציגה מספר הסתייגויות בנוסח החוק המוצע. הוועדה קבעה כי יתקיים דיון בעניין על ידי נציגי המשרדים הנוגעים בדבר בריכוז משרד הבריאות. משרד הבריאות שב ומדגיש את תמיכתו המוחלטת בחוק ונמשיך לקדם אותו כמסוכם".

הצעת החוק עברה לקריאה ראשונה לפני כשבועיים בועדת הכלכלה, אז אמר עליה סגן שר הבריאות: ״אני שמח שהצעת החוק אושרה בתמיכת משרד הבריאות. העישון הורג ואנו נמשיך במאבק למניעת נזקי העישון בכל דרך שהיא״. ליצמן הוסיף: ״הצעת החוק המשותפת לוועדת הכלכלה ולמשרד הבריאות שאושרה היום לקריאה ראשונה תשנה מהיסוד את הרגלי העישון בישראל ותביא להורדת שיעור העישון בדגש על אוכלוסיות בהן שיעור העישון גבוה במיוחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!