דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פורמולה 1

ספורט מוטורי / עשתה היסטוריה: ג'יימי צ'אדוויק היא הזוכה הראשונה בתחרות פורמולה 3

עם זכייתה אמרה צ'אדוויק "היום הראיתי שאני מסוגלת (לזכות במירוצים) ללא שום קשר למגדר שלי" | היא החלה להתחרות בגיל 15 וזו שנתה השנייה במסלולי הפורמולה 3 | היעד הבא: להצליח להתחרות בפורמולה 1

נהגת מירוצי פורמולה 3 ג'יימי צ'אדוויק (Photo by Ker Robertson/Getty Images IL)
נהגת מירוצי פורמולה 3 ג'יימי צ'אדוויק (Photo by Ker Robertson/Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ג'יימי צ'אדוויק בת ה-20 עשתה השבוע היסטוריה כאשר הפכה לנהגת המירוצים הראשונה בהיסטוריה שמנצחת במהלך סבב הפורמולה 3 הבריטי. היא זכתה ביום ראשון במקום ה-1 במירוץ הברנד האטץ' ובסיומו אמרה "היום הראיתי שאני מסוגלת (לזכות במירוצים) ללא שום קשר למגדר שלי".

צ'אדוויק התפרסמה לראשונה בגיל 15 כאשר החליטה לוותר על התחרות במדי נבחרת ההוקי של אנגליה עד גיל 18, ובמקום זאת להתחרות על מלגה לתחרות מירוצי מכוניות לנוער "ג'ינטה", לאחר שהרשימה בתחרות המבחן זכתה להתחרות שנתיים בתחרויות המירוצים. במהלך שנת 2014 היא הגיע חמש פעמים לפודיום וסיימה במקום השמיני הכללי בעונת התחרויות. בשנת 2015 היא עשתה היסטוריה כפולה כאשר הפכה לאישה הראשונה ולנהגת הצעירה ביותר שזוכה באליפות מירוצי ה-GT4 שנערכת במשך 24 שעות רצופות עם שני נהגים ברכב.

הצטיינותה על מסלולי המירוצים הביאה אותה להצטרף בשנת 2017 כמתחרה צעירה ושאפתנית למירוצי פורמולה 3 הבריטים. בעונתה הראשונה היא סיימה במקום ה-9 הכללי והגיעה לראשונה לפודיום מהמקום ה-3 במירוץ "רוקינגהאם". השנה היא מנסה להתקדם עוד צעד בדרך לשבירת מחסומים המגדרים ועברה לייצג את קבוצת "דוגלאס מוטורספורט". כבר במירוץ השני השנה, שנערך ב"אולטון פארק", היא שיחזרה את הישג השיא שלה והגיע למקום השלישי המצויין.

https://twitter.com/CooolMikey/status/1026183187448442880

במירוץ האחרון, כבר בסיבוב הפתיחה היא התמקמה במקום השני, צמודה לפביאן רביישנקאר, שהוביל לאורך כל המירוץ. עם זאת, הנהג מסינגפור צבר עונש של 10 שניות על זינוק מוקדם מדי ובכך נתן את הניצחון לצ'אדוויק, אף על פי שהיא עברה אחריו את קו הסיום.

צ'אדוויק שוחחה לאחר הניצחון עם התקשורת הבריטית. "ידעתי שהוא הולך לקבל עונש. אבל אני קיוויתי שזה יהיה במהלך המירוץ .כדי שאעקוף אותו ואנצח את המירוץ על הכביש. היום הראיתי שאני מסוגלת (לזכות במירוצים) ללא שום קשר למגדר שלי. כאשר הכסף על כביש, אני אחת המהירות בסבב".

"רציתי את הניצחון הזה כל כך ועבדתי כל כך קשה כדי להשיג אותו. זו תחושה מדהימה של שמחה והקלה. אני מרגישה שהייתי מספיקה טובה כדי להגיע השנה לארבע או חמיש פעמים על הפודיום, אבל היו דברים קטנים שלא ממש עבדו לי. הייתי מרוצה מההתחלה וכשהגעתי למקום השני, ידעתי שפביאן יקבל עונש".

המטרה המרכזית של צ'אדוויק היא לעשות היסטוריה ולהפוך לאישה הראשונה שמתחרה במירוצי הפורמולה 1. היא דברה על כך בתחילת השנה, לאחר שנשאלה על אמירותיו של ברני אקלסטון מנהלה לשעבר של פורמולה 1. אקלסטון טען לפני שנתיים שאינו מאמין שאישה אי פעם תגיע להתחרות במירוצי הפורמולה 1, בגלל נחיתות פיזית ונפשית.

תשובתה למגזין CITY AM "הוא פשוט מהאולד סקול. להגנתו צריך להגיד, שעד עכשיו מעולם לא הייתה אישה שהראתה יכולת להגיע למירוצי הפורמולה 1. למרות שהוא אולי לא היה צריך לדבר באופן גלוי כל כך, כי היום יש הרבה בנות צעירות מוכשרות שמגיעות להתחרות במירוצי מכוניות. כמובן שרק בגלל שאני אישה, זה לא נותן לי את הזכות או את המעבר החופשי לפורמולה 1. אני חייבת להיות הכי טובה, אני חייבת לנצח. אני רוצה להיות שם על בסיס הכישרון שלי ולא בגלל המגדר שלי".

כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר בתחום המוטורי היא חייבת להמשיך להתקדם ולהשיג תוצאות איכותיות. כדי להתקדם לסבב פורמולה 2, היא תצטרך השנה לסיים באחד מחמשת המקומות הראשונים ולקוות שאחת הקבוצות תרצה אותה לאור התוצאות והפוטנציאל כמתחרה של הארגון בתחרויות. הדרך שלה עדיין ארוכה, אך כל פעם שהיא מנצחת היא עושה עוד צעד קטן לעבר היסטוריה גדולה. אולי צ'אדוויק תהיה זו שתצליח, בעוד מספר שנים, לכבוש את מקום נהגת המירוצים הראשונה בפורמולה 1.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!