דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסדת הגז

הלו"ז החברתי / ההפגנות, המפגשים, המחאות והדיונים החשובים של השבוע

עובדי לאומי קארד, לוחמי האש, מגלאי השוטרים והסוהרים ועובדי החינוכית ממשיכים במאבקיהם למען זכויות העובדים להן הם זכאים | וגם - הג'אם הארוך בעולם נגד אסדת הגז, מחאה למען השוואת קצבת הנכות והזקנה לשכר המינימום וסדנאת העשרה למוזיקאים בעוטף ישראל

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי לאומי קארד שובתים במחאה על מבוי סתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה. העובדים דורשים להנות ממענק משמעותי בעקבות מכירת החברה ב-2.5 מיליארד שקלים לקרן ורבורג פינקוס.

ארגון הכבאים החריף את הצעדים הארגוניים הננקטים בו על רקע הפגיעה בדמי השי לחג, והצעדים החד צדדיים שנוקט נציב הכבאות וההצלה, דדי שמחי הפועל לביטול זכות ההתארגנות של עובדי מערך הכבאות. בין היתר הודיע ארגון הכבאים מראש כי לוחמי האש יסרבו לשמש כמוקדנים בתקופת העיצומים, החל מיום רביעי הקרוב, וזאת על מנת לתת זמן למערך להיערך לכך.

נמשכת שביתת הרעב של גמלאי המשטרה גיל רוטר ואשת הגמלאי שושי נובל, באוהל המחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, במחאה על כך שלא משולמות לשוטרים ולסוהרים תוספות השכר שניתנו בצה"ל ונמנעו מהם ב-12 השנים האחרונות. במקביל, פתחו אנשי ארגון הוועד של השוטרים, הסוהרים והגמלאים אוהל מחאה גם מול בית ראש הממשלה בירושלים. הדיון הבא בערעור המדינה כנגד מתן התוספות בבית הדין הארצי לעבודה נקבע רק ל-27 בנובמבר.

שידורי הטלוויזיה החינוכית אמנם הסתיימו, אולם ועדי העובדים מונעים את העברת נכסיה הרוחניים, הארכיון ועמודי המדיה החברתית, לידי תאגיד השידור הציבורי, כחלק מסכסוך עבודה חוקי באשר להסדרת תנאיהם. ההסתדרות אמנם חתמה על הסדרי פרישה לעובדים שירצו בכך, אולם בשל היותם עובדי מדינה, ולאור היעדר החלטה על פיטוריהם, מחויבת המדינה לדאוג לעובדים שלא יפרשו, לתפקידים חדשים. העובדים דורשים הסדרת נושא זה טרם המועד האחרון להחלטה על הפרישה.

נמשכת המחאה נגד הקמת אסדת הגז מול חופי הכרמל. לאורך כל השבוע, תתקיים 'אסדת הג'אם', ניסיון לשבור את שיא העולם באורך ג'אם סשן במחאה על הצבת האסדות בקירוב לחוף. פרטים כאן.

25.8 מוצאי שבת

20:30 – מסיבת הגאווה והדראג השביעית של הג'אם בית ליצירה משותפת, במתנ"ס הדר ברחוב ירושלים 29 חיפה. פרטים כאן.

21:30 – מחאה וחשבון נפש על מכירת כלי נשק ישראליים למשטרים רצחניים, מול בית ראש הממשלה בירושלים. פרטים כאן

27.8 יום שני

20:30 – ערב הסברה בנושא אסדות הגז בקציר, בית לולה הגבעה המערבית. פרטים כאן.

28.8 יום שלישי

פסטיבל גשרים בנחל על גדות נחל אלכסנדר בשלישי עד חמישי. לאורך כל ימי הפסטיבל יהיו עמדות הסברה בנושא המאבק להרחקת אסדות הגז. פרטים כאן.

16:00 – ערב הקמת האחווה הסטודנטיאלית הגאה במכון וייצמן ברחובות. בניין בנוזיו למדעי הביולוגיה. פרטים כאן.

18:00 – הפגנה להשוואת קצבות הנכות והזקנה לגובה שכר המינימום, למען מחוסרי הדיור הציבורי והמלחמה ביוקר המחיה. צומת קפלן (מול קריית הממשלה) תל אביב. פרטים כאן.

19:00 – תושבי אשדוד מתארגנים לצאת לבילוי בשדרות על מנת לחזק את העסקים המקומיים שחווים תקופה קשה בשל העימות האחרון מול החמאס. יוצאים מתחנת דלק גל הראשונים, להרשמה להסעה.

19:00 – 'מדברים עצמאות' – דמותו של הרצל, בשאלת התנועות החברתיות בעולמינו וכיצד הן מצליחות או כושלות, בניסיון לפענח כיצד הצליח הרצל ושנושא של חזון. מוזיאון בית העצמאות, רוטשילד 16 תל אביב. פרטים כאן.

29.8 יום רביעי

19:00 -הפגנת שוכרי הדירות – מורידים את מחירי השכירות. כיכר הבימה, פרטים כאן.

30.8 יום חמישי

18:00 סדנאות העשרה למוסיקאים בעוטף עזה, בהפקת מרכזי הצעירים בשדרות ושער הנגב וקואפרטיב תרבוש, וג'אם סשן מקומי. פאב המאפייה – קיבוץ דורות, עלות כל סדנא 25 שקלים. פרטים כאן.

20:00 – עו"ד איתי מק ירצה על אוגנדה של משטר מוסווני, הסיוע הצבאי הישראלי לאוגנדה, שהינה יעד הרחקה מרכזי של אפריקאים מישראל. לאחר מכן תהיה צפיה בסרט תיעודי על המלחמה המושתקת בצפון אוגנדה. (דובר אנגלית ללא כתוביות). אםבאלה רחוב ינאי 3 ירושלים. פרטים כאן.

22:15 -'שירת המונים למען החיים' – המחאה להרחקת אסדות הגז בסיום פטיבל הגשרים. פרטים כאן.

1.9 יום שבת

19:45 – עצרת מחאה להרחקת אסדות הגז בכיכר רבין. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!