דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המשבר ברשות הכבאות / החרפה נוספת: הכבאים יפסיקו לאבטח אירועים ציבוריים

זאת במסגרת סכסוך העבודה המתמשך ברשות הכבאות וההצלה, ועל רקע טענותיהם כנגד הנציב דדי שמחי | ארגון הכבאים הדגיש כי לא ינקוט בצעדים שיש בהם פגיעה בהגנה על אזרחים והצלת חיים ורכוש

הפגנת כבאים נגד נציב כבאות והצלה דדי שמחי ברמת אפעל, 20 באוגוסט 2018. (ארגון הכבאים)
הפגנת כבאים נגד נציב כבאות והצלה דדי שמחי ברמת אפעל, 20 באוגוסט 2018. (ארגון הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון הכבאים מחריף את הצעדים הארגוניים כנגד מה שהוא מגדיר כפגיעה בהסכמים הקיבוציים על ידי נציבות כבאות והצלה, ובהמשך לטענותיהם כי הנציב דדי שימחי נאבק  בזכות ההתארגנות שלהם. יו"ר הארגון, אבי אנקורי הורה הבוקר (ראשון) על הפסקת אבטחת אירועים ציבוריים; הפסקת תרגילים, אימונים הדרכות והשתלמויות; וכן ניתוק מוחלט של סלולריים פרטיים שאינם משולמים על ידי הנציבות מחוץ לשעות העבודה. אנקורי הדגיש כי הארגון לא ינקוט בצעדים שיש בהם פגיעה בהגנה על אזרחים והצלת חיים ורכוש.

"גובה הלהבות ילך ויגבה עד שהגורמים הרלוונטיים יתערבו וישימו סוף למחדל" מסר אנקורי. "פעולותיו האחרונות של הנציב עלולות לא רק לפגוע בכבאים, אלא גם לסכן את חיי האזרחים. מתוך אחריות, לא נסכים להיות שותפים להחלטות אלה בלי להתריע על הסכנה הטמונה בהן. האסון הבא יהיה על שמו של דדי שמחי, נעשה הכל על מנת לשמור על מערך הכבאות ולמנוע את קריסתו, כי ההתעמרות והזלזול בכבאים יביאו בסופו של דבר לפגיעה בשירות לאזרח בחסות החלטותיו של שמחי".

בהודעת הארגון הודגש כי הוראה זו ניתנה בהנחייתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד ובגיבוי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כחלק מסכסוך העבודה הממושך בארגון. נזכיר כי לטענת ארגון העובדים נפגע סכום השי לחג המעוגן בהסכמים הקיבוציים בכ-30%, וכן כי נפגע היקף כוח האדם בתחנות שנדרשו לתגבר את מאמצי הכיבוי בדרום, באופן הפוגע במוכנותן המבצעית. לצד זאת טענו בעבר בארגון לפגיעה ואיומים לכאורה כלפי נציגי עובדים כחלק ממאמצי הנציב דדי שמחי לפגוע בזכות ההתארגנות. שימחי התבטא במספר הזדמנויות כנגד זכות ההתארגנות של העובדים, ואף התנה בעבר קידומן של נשים במערך הכבאות בהגבלת זכות השביתה של העובדים.

בנציבות הכיבוי וההצלה טענו כי ועד העובדים, בגיבוי ההסתדרות, קוראים למרד כנגד מפקדים וקצינים: "אין מדובר במאבק של נציב כבאות מול לוחמי האש אלא  במאבק על אופיו של מערך הכבאות וההצלה בישראל ועל היכולת של קצינים ומפקדים לפקד על הכוחות. פעם ראשונה בישראל שוועד עובדים לא מפגין נגד תנאי שכר אלה מפגין על הרצון להמשיך להתערב בנושאים מבצעים. זה אותו הוועד שקרא לנציב הקודם שחר איילון להתפטר וגם לנציבים לפניו. אין בכוונת הנציב ומפקדי הכבאות לאפשר לאף גורם כולל הוועד להתערב בהחלטות מבצעיות וזאת מתוך הבנה שהאחריות מונחת על כתפיהם כמפקדים. צר לנו שהוועד עבר לאפיק חדש של פגיעה בציבור. מצב שבו וועד עובדים עלול להביא לביטול אירועים המוניים הנו מעשה של אבסורד שאין כדוגמתו באף מדינה בעולם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!