דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס

טניס נשים / "משטור גוף האישה חייב להסתיים": וויליאמס אינה הראשונה לאתגר את עולם הטניס

עולם הטניס כמרקחה לאחר שהטניסאית המובילה בעולם, סארינה וויליאמס, עלתה למגרש הטניס עם חליפה צמודה בהשראת הסרט 'הפנתר השחור' | וויליאמס חזרה מחופשת לידה, ורצתה להעצים נשים בנוכחותה על המגרש

סרינה וויליאמס בחליפת הטניס המיוחדת שלה (Dana Gardner / Shutterstock.com)
סרינה וויליאמס בחליפת הטניס המיוחדת שלה (Dana Gardner / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנת 1931 חוללה שחקנית הטניס הספרדיה לילי דה אלווארז שערוריה אדירה, כאשר הגיעה לטורניר ווימבלדון עם לבוש "חושפני": חצאית עד הברך, שעוצבה במיוחד בשבילה ע"י מעצבת האופנה אלזה סקיאפרלי. 83 שנה עברו, וסארינה וויליאמס, הטניסאית הגדולה והעשירה בעולם, הופיעה בטורניר הרולאן גארוס עם בגד גוף מלא, והציתה דיון סוער על קוד הלבוש לספורטאיות.

קוד הלבוש בעולם הטניס עבר המון שינויים מאז החל להתגבש בבריטניה בסוף המאה ה-19. הנשים באותה התקופה היו מחוייבות, כמו הגברים, ללבוש בגדים לבנים שהסתירו מעט את הזיעה. אולם בניגוד לגברים, הנשים נאלצו להתאים את עצמן ללבוש הויקטוריאני של אותה תקופה – שמלות ארוכות עם מחוכים, כובעים רחבי שוליים ושרוולים ארוכים המכסים באופן הרמטי את גופן.

בשנות ה-20 החל טניס הנשים את פריחתו, וצופים רבים החלו להגיע לצפות בטניסאיות הבולטות, ועקב כך החל גם שינוי משמעותי בקוד הלבוש הקפדני. שחקניות טניס החלו להופיע עם חצאיות ארוכות, קלילות יותר, וצעיפים בשיער במקום כובעים. לילי דה אלוורז הייתה הראשונה לעלות בווימבלדון '31 עם מכנסיים קצרים, ושברה בכך את הנורמה המקובלות. בעקבות הפרסום הרב לו זכתה דה אלוורז ולמרות הביקורת הגברית, קוד הלבוש החדש אותו הובילה ביחד עם האמריקאית הלן וילס, הוטמע בהדרגתיות לתוך הסבב.

אני ואולימפיה

סארינה ויליאמס עוררה סערה כאשר החליטה לעלות לטורניר הרולאן גארוס עם תלבושת שוברת מוסכמות, שכללה בגד גוף שלם בצבע שחור עם פס אדום. לפי ויליאמס הבגד המיוחד עוצב בהשראת הסרט "הפנתר השחור" של אולפני מארוול, ומגשים את חלום הילדות שלה להתלבש כגיבורת על. מארגני רולאן גארוס זעמו על שבירת קו הלבוש המסורתי, והצהירו על קוד לבוש חדש לפיו בגדים מסוג אסורים בטורניר.

ויליאמס טענה שהסיבה שהיא בחרה בבגד הגוף השלם, נבעה בשל בעיות בריאותיות לאחר לידת בתה אולימפיה. "כמעט מתתי לאחר לידת בתי אולימפיה. הוחזרתי לניתוח, לאחר שמצאו אצלי צרור דם – נפיחות של דם קרוש אצלי בבטן. ולאחר מכן חזרתי לעוד ניתוח שמנע את הצטברות של קרישי דם בריאות שלי".

https://mobile.twitter.com/Nike/status/1033211014899060737

וויליאמס הגיע לטורניר אחרי שהייתה במשך 14 חודשים בחופשת לידה, וחזרה למגרשים רק בחודש דצמבר. אחת המטרות המרכזיות שלה הייתה לעורר השראה באמהות ברחבי העולם, ולהוכיח שגם אחרי לידה קשה ודיכאון לאחר לידה שעברה, אפשר לחזור חזקה יותר למה שאת הכי אוהבת.

וויליאמס זכתה לתמיכה מטניסאית העבר בילי ג'ין קינג. קינג היא אחד הקולות החשובים בהיסטורית הטניס הנשי, לאחר שהקימה בשנות ה-70 את סבב הנשים בטניס WTA וגרמה להשוואת פרסי זכייה של גברים ונשים בטורנירים הגדולים. קינג פרסמה תגובה להתנגדות שעוררה וויליאמס – "משטור גוף האישה חייב להסתיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!