דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי טבע 'מיגדה' בקרית שמונה חזרו לעבודה, ואז חזרו לשבות

אמש (א') הודיעו העובדים כי אחרי יום אחד של שביתה ישובו לעבודה סדירה, בעקבות חידוש המו"מ עם ההנהלה | במהלך הלילה, הודיעו כי יחדשו את הצעדים הארגוניים בטענה כי ההנהלה "מתבצרת בעמדותיה"

עובדי טבע מוחים בכניסה למפעלי החברה בקרית שמונה (צילום: דוברות ההסתדרות).
עובדי טבע מוחים בכניסה למפעלי החברה בקרית שמונה (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במהלך הלילה קיבלו כ-250 עובדי מפעל טבע "מיגדה" בקריית שמונה, תוך שהם מגובים על ידי ההסתדרות, החלטה לחדש את השביתה בה החלו אתמול. לטענת העובדים, ההחלטה לחדש את הצעדים הארגוניים התקבלה אחרי שהבינו כי בניגוד להצהרתה, להנהלת טבע אין כוונה ללכת לקראתם במו"מ להבטחת זכויותיהם במכירת המפעל והיא מתבצרת בעמדותיה.

עובדי מפעל טבע "מיגדה" בקריית שמונה שבתו אמש על רקע חששותיהם מעתידם התעסוקתי, זאת, בעקבות כוונת הנהלת טבע למכור את פעילות המפעל.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק גיבה את העובדים, "צעדיהם הארגוניים של העובדים נתמכים באופן מלא על ידי ההסתדרות". "צר לי שהנהלת טבע לא מפנימה שבמקומות כמו קריית שמונה האלטרנטיבה התעסוקתית לעובדים כמעט שאינה קיימת, ולכן על אחת כמה וכמה במפעל כמו זה יש להתחשב בעובדים ולבוא לקראתם".

ברקע לצעדים הארגוניים סכסוך עבודה שהוכרז בתחילת חודש יולי, בשל מבוי סתום במשא ומתן להסכם אשר יבטיח את פרנסת העובדים ובשל חשש כבד מצד העובדים על השלכות מכירת המפעל על ביטחונם הכלכלי.

למרות הבטחתה של הנהלת טבע כי תשתף את העובדים בהתקדמות תהליך המכירה על מנת שתהיה להם שקיפות וודאות לגבי עתידם התעסוקתי והכלכלי, טוענים העובדים כי מנהלי החברה לא משתפים אותם בנתונים והם נתונים בעלטה כבדה כשאפשרויות התעסוקה שעומדות לרשותם באזור מוגבלות ביותר.

"לא אומרים לנו כלום ואנחנו בחוסר ידיעה. אומרים שיש מגעים אבל אנחנו לא יודעים אם ימכר, למי ימכר, איך ימכר? אנחנו דורשים להיות מעורבים בהכל. אנחנו יודעים שיש מתעניינים שמגיעים למפעל, אבל אנחנו רוצים לדעת איפה הדברים עומדים ולא להיות מופתעים. נחכה ונראה איך יהיו השבועיים הללו שהם קריטיים מבחינתנו" אמר ל'דבר ראשון' יו"ר ועד עובדי המפעל מאיר בן אלול בעת הכרזת סכסוך העבודה. בן אלול הביע חשש מהאפשרות שהמפעל ימכר לחברה בבעלות זרה שתבקש להעביר את פעילותה לחו"ל.

מחברת טבע נמסר כי "כפי שהודענו בדצמבר – כחלק מתהליך הרה-ארגון שטבע מיישמת גם בישראל – אנו פועלים למכירת אתר מיגדה בקריית-שמונה כ'עסק חי' המבטיח המשכיות תעסוקתית לעובדי האתר. מידע זה תוקשר לעובדים בהגינות ובשקיפות מלאה. נמשיך לקדם הידברות עם נציגות העובדים וההסתדרות במטרה לפעול יחד לטובת החברה ועובדיה כאחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!