דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פתיחת שנת הלימודים

חוזרים ללימודים / קיטש וכיתה א': הפוליטיקאים לא פספסו הזדמנות להתרגש מפתיחת שנת הלימודים

נבחרי הציבור לא פספסו את המעמד המרגש של יום פתיחת הלימודים ודאגו להעביר, מי ברשתות החברתיות ומי בנאומים בפני תלמידים, את משנתם בנושא חוק הלאום, הפליטים הפלסטינים ושאר נושאים בוערים בסדר יומה של החברה הישראלית

נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים התשע"ט עם ילדי כיתה א' בבית הספר הממלכתי דתי "נועם אליהו" בנתיבות (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים התשע"ט עם ילדי כיתה א' בבית הספר הממלכתי דתי "נועם אליהו" בנתיבות (צילום: מארק ניימן / לע"מ)
דוד טברסקי

שנת הלימודים נפתחה, למעט במעונות היום, כסדרה ועמה כבכל שנה, מצעד הפוליטיקאים שבחרו לברך את תלמידי, הורי ומורי ישראל. בפייסבוק, בטוויטר ובהודעות הדוברות, נבחרי הציבור לא פספסו את המעמד המרגש ולעיתים אף גייסו לשם כך ילדים, נכדים, אחיינים ואף את בני או בנות הזוג שפותחים שנה במערכת החינוך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצל את ההזדמנות כדי להתייחס לחוק הלאום השנוי במחלוקת שעבר במושב האחרון של הכנסת ובפנייה אל מורות ומורי ישראל ביקש מהם לחנך את תלמידי ישראל לציונות ולמצוינות. "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, מדינה יהודית ודמוקרטית ששומרת על זכויות הפרט של כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד". נתניהו התייחס גם לארבע העוצמות שלדבריו בממשלה מטפחים ללא הרף, "העוצמה הכלכלית, העוצמה הצבאית, העוצמה המדינית ועוצמת הרוח. העוצמה הרביעית, שמתבססת על חינוך ילדינו לאור ערכינו הלאומיים וההיסטוריים, היא החשובה מכולן". לסיום דבריו פנה אל התלמידים ואיחל להם "אל תפסיקו לקרוא, אל תפסיקו ללמוד ותיהנו בהפסקות".

יום פתיחת שנת הלימודים הוא רגע מרגש עבור כולנו. תלמידים, מורים, מנהלים והורים – כל אחד מאיתנו לוקח חלק בחוויה…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Saturday, September 1, 2018

בהמשך היום ביקר רה"מ בבית הספר היסודי ממלכתי-דתי "ברוייאר" ביד-בנימין ואמר כי "ביישוב הזה נקלטו עקורי גוש קטיף שהחיים שלהם היו יכולים להיות טרגדיה, אסון נורא. זה התחיל עם כאב נורא, אבל מדינת ישראל וכל אזרחי ישראל פעלו יחד כדי שעקורי גוש קטיף לא יהיו פליטים בארצם. אנחנו קלטנו, והם חידשו את חייהם לחיים נפלאים. יש את הזיכרון, אבל יש את ההווה והעתיד שכבר השתנה, וזה נותן חיים חדשים ותקווה גדולה". נתניהו כיוון בדבריו כמובן להתפתחויות האחרונות סביב החלטת ארה"ב להפסיק את מימון הסוכנות לטיפול בפליטים הפלסטינים אונר"א והתגובות הנזעמות אליה בחברה הערבית.

נתניהו הוסיף בהמשך דבריו כי "זה לא מה שקורה עם הפלסטינים, שם יצרו לפני 70 שנה מוסד מיוחד – לא לקלוט את הפליטים, אלא להנציח את הפליטים. לכן ארה"ב עשתה דבר חשוב מאוד, בזה שהיא מפסיקה את המימון לסוכנות הנצחת הפליטים, שקוראים לה אונר"א. היא סוף סוף מתחילה לפתור את הבעיה. זה דבר חשוב מאוד. צריך לבטל את מוסד הפליטות, צריך לקחת את הכספים ולעזור באמת לשיקום הפליטים, שמספרם האמיתי הוא קמצוץ מהמספר שמדווחת סוכנות אונר"א. זה שינוי מאוד מבורך וחשוב, ואנחנו תומכים בו".

שר החינוך, נפתלי בנט, פותח שנת לימודים רביעית כשר החינוך כשהשנה גם ליווה את בנו דוד שעלה לכיתה א' ופנה בסרטון בפייסבוק בו פתח ואמר כי לתלמידי ישראל ישנם מורים נפלאים שאכפת להם מאד מהתלמידים וקרא לתלמידים להעריך ולכבד אותם. "הדבר השני, לפני הלימודים, לפני הכל, זה להיות בני בני-אדם", אמר השר והזכיר שלצד זכויות הילדים יש להם גם חובות כמו לעזור אחד לשני, לראות אם יש חבר במצוקה "או חלילה מתייחסים בצורה לא יפה למישהו, לעמוד ולהגיד 'אני לא מוכן להיות חלק מהדבר הזה". את דבריו סיים בקריאה להתאמץ ולהשקיע ואמר שהצלחה לא קשורה בכישרון אלא בהתמדה "אין כוכב נולד – יש כוכב מתאמץ", אמר בנט.

בנט ומשפחתו בבוקר פתיחת שנת הלימודים תשע״ט (עודד קרני לע"מ)
בנט ומשפחתו בבוקר פתיחת שנת הלימודים תשע״ט (עודד קרני לע"מ)

גם יו"ר האופוזיציה ניצלה את המעמד כדי להתייחס לסוגיות אקטואליות כשביקרה בתיכון למדעים ומנהיגות בעיר הדרוזית דאלית אל-כרמל ואמרה לתלמידים כי "היום היה לי חשוב במיוחד להיות אתכם. אתם לא אזרחים סוג ב׳, אל תאבדו את התקווה ואל תתנו לאף אחד לפגוע לכם בגאוותכם שלכם ובגאוותכם במדינה. ניאבק יחד". לבני התייחסה כמובן לחוק הלאום ולביקורת שעורר בחברה הדרוזית בה מחו על כי החוק מפלה אותם על אף רצונם להשתלב בחברה הישראלית ותרומתם שהרבה פעמים באה לידי ביטוי בחללים במערכות ישראל. "אני מלאת הערכה למאבק שלכם גם בחוק הלאום שהוא לא רק בשבילכם הוא עבור כולנו. אנחנו נאבקים יחד על העתיד והפנים של המדינה. אתם לא אזרחים סוג ב׳, אל תאבדו את התקווה ואל תתנו לאף אחד לפגוע לכם בגאוותכם שלכם ובמדינה", דברי לבני.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הסתפק בהעלאת תמונה של משפחתו תוך ציון הכיתות אליהם עולים ילדיו והעובדה כי רעייתו איילת, "עולה" לכיתה י"א עם הכיתה אותה היא מחנכת. היום הוסיף תמונה שלה רוכבת לביה"ס על האופניים החשמליים שלה, כמובן עם קסדה.

זהו. הגיעו לסיומם 3 שבועות אינטנסיביים של הכנות, מפגשים ושעות על המחשב – איילת רוכבת לבית הספר. עוד שנה שבה אשמע הורים מפרגנים ואומרים שאין מחנכת כמוה.

Posted by ‎אבי גבאי‎ on Saturday, September 1, 2018

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, איחב הצלחה לכל התלמידים, למורות ולמורים, לצוותים הפדגוגיים, למנהלות למנהלים לסגניות ולסגנים בכל בתי הספר. "ברכה מיוחדת לחברה הטובה שלי אביטל שמתחילה השנה בתפקידה החדש כסגנית מנהלת בית הספר – בטוחה בהצלחתך, גאה בך ואוהבת אותך. את דבריה חתמה באיחול שנראה כי מרבית הורי ישראל שותפים לו: "יאללה לחיי השגרה".

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) ליוותה בהתרגשות גדולה את ביתה שעלתה לחטיבת הביניים וכאמא לנערה מתבגרת, נזהרה שלא לעשות פדיחות אך באופן לא אופייני לנציגת מרצ, קראה לה לכבוש את העולם..

לפני שש שנים הלכנו יחד בפעם הראשונה לבית הספר, אני בהתרגשות והיא מסתכלת עליי, רק כדי לוודא שהכל יהיה בסדר. שש שנים…

Posted by ‎Tamar Zandberg תמר זנדברג‎ on Saturday, September 1, 2018

חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת פנה בפייסבוק בערבית ובעברית לתלמידי ישראל ואמר כי "אין יותר יפה מנושאי תיקי ביה״ס. הם התקווה שלנו. עם השקעה אמיתית בתלמידים ננצח גם את חוק הלאום ונביס את הג׳ונגל האלים שגבה מאיתנו ארבע קורבנות בסוף השבוע הזה" כשהוא מתייחס לאלימות עם נשק בחברה הערבית.

עברית ↡ولا أجمل من حملة الحقائب المدرسية، وهو الأكبر عددًا والأكثر نظامًا في مجتمعنا. بالاستثمار الحقيقي بهم ننتصر على…

Posted by ‎Ayman Odeh – أيمن عودة‎ on Saturday, September 1, 2018

עודה גם ציין לשבח את צוותי המורים שחוללו קפיצת מדרגה בחינוך הערבי בשנים האחרונות כששיעור הסטודנטים הערבים באוניברסיטאות הגיע ל-18% אבל אמר שהדגש בשנה הזו חייב להיות חינוך לערכים, "ובמרכזם השייכות והסובלנות, לצד ההישגים והמצוינות". עודה אף התייחס לשיתוף הפעולה המתקיים בין מפלגתו לבין משרד החינוך סביב פרויקט חינוכי בבתי הספר לחינוך לסובלנות.

שנת לימודים מוצלחת ובטוחה לכל תלמידי ומורי ישראל!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!