דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הן משלנו! / לונה, לינוי ונבחרת הכדורמים: השנה הנהדרת של הספורטאיות הישראליות

כולנו התרגשנו כאשר לונה צ'מטאי סלפטר זכתה בזהב האירופאי ב-10 ק"מ וכשלינוי אשרם הדהימה על מזרן ההתעמלות עם שיא נקודות למתעמלת | בחרנו את ההישגים הבולטים של הספורטאיות הישראליות בשנה החולפת - היו הרבה!

לונה צ'מטאי סלפטר זוכה במדליית הזהב בריצה 10,000 באליפות אירופה בברלין 2018 (AP Photo/Michael Sohn)
לונה צ'מטאי סלפטר זוכה במדליית הזהב בריצה 10,000 באליפות אירופה בברלין 2018 (AP Photo/Michael Sohn)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לונה צ'מטאי סלפטר – הרצה לזהב

זאת הייתה בלי ספק השנה של לונה צ'מטאי סלפטר, שהפכה לאחד מסיפורי ההצלחה המדהימים של הספורט הישראלי. האצנית המצטיינת עשתה השנה מעבר דרמטי מריצות מרתון לריצות הארוכות 10,000 מטר ו-5,000 מטר. בעזרת ריצות המרתון היא הגיעה לאולימפיאדה בריו, אך מסתבר שהריצה למרחקים הקצרים יותר הפכו אותה לאחת הרצות הטובות באירופה. המעבר היה הדרגתי והחל לתת את אותותיו המוצלחים הראשונים בתחרות גביע אירופה שנערכה בלונדון ב-19 במאי. צ'מטאי זכתה בריצת 10,000 מטר בשיא ישראלי חדש של 31:33.03 דקות ובשל הישגיה הוכתרה כאתלטית החודש באירופה.

לונה צ'מטאי סלפטר זוכה במדליית הזהב בריצה 10,000 באליפות אירופה בברלין 2018. (AP Photo/Michael Sohn)
לונה צ'מטאי סלפטר זוכה במדליית הזהב בריצה 10,000 באליפות אירופה בברלין 2018. (AP Photo/Michael Sohn)

ההישג הספורטיבי הגדול של השנה התרחש במהלך אליפות אירופה שנערכה בחודש אוגוסט בברלין. צ'מטאי זכתה במדליית הזהב בריצת 10,000 מטר והפכה לאתלטית הישראלית הראשונה שזוכה במדלית הזהב באליפות אירופה. צ'מטאי חצתה את קו הסיום ראשונה בפער גדול עם תוצאה נהדרת של 31:43.29 דקות. הישג מדהים של הספורטאית שנמצאת בשיאה וממשיכה להפתיע ולשבור שיאים כל הזמן.

לינוי אשרם – שם נרדף למדליה

לינוי אשרם הפכה בשנתיים האחרונות שם נרדף למדליה. מחר (שני) היא תעלה על המזרן בסופיה באליפות העולם בהתעמלות אמנותית ותנסה להמשיך את התקופה הנפלאה שהיא נמצאת בה, עם תואר אלופת העולם, אחרי שבאליפות העולם הקודמת בפזארו, איטליה סיימה עם שתי מדליות ארד.

השנה, אשרם בת ה-19 מראשל"צ, הוכיחה שהיא שייכת לרמה הכי גבוהה של הענף, כשקטפה 22 מדליות בתחרויות גביע העולם וגביע האתגר. אם היה צריך עוד הוכחה לכך, אז הגיעה תחרות גביע האתגר במינסק ובה אשרם זכתה בזהב בקרב רב, כשהיא משיגה ציון מדהים של 20.650 בתרגיל האלות, תוצאה שהוכרזה על-ידי איגוד ההתעמלות כתוצאה הגבוהה ביותר שקיבלה מתמודדת על תרגיל מאז שונתה שיטת הניקוד. בכך, היא עקפה את דינה אברינה שקיבלה 20.050 נקודות באליפות אירופה האחרונה בספרד. בעייני רבים, אשרם היא כבר ללא ספק מועמדת למדליה בטוקיו 2020, בה ניתן יהיה לעלול עת הפודיום רק בתחרות הקרב רב.

צפו בתרגיל האלות של לינוי בגביע האתגר במינסק:

ענבל פיזרו – שחיינית זהב

השחיינית הפראלימפית הנהדרת בעלת 9 מדליות פאראלימפיות, מוכיחה מתחרות לתחרות שהיא שייכת לטופ העולמי. השנה היא הוסיפה לעצמה הישג עצום כשזכתה בזהב במשחה ל-200 חופשי באליפות אירופה בדבלין בחודש שעבר, הישג שלא הגיעה אליו מאז אליפות העולם ב-2010 שנערכה בהולנד.

פיזרו הגיעה לאליפות כוותיקה (רק בת 31), במשלחת שכללה צעירים מבטיחים כמו עמי דדאון ומארק מליאר ויחד איתם הביאה את ישראל להישגים אדירים באליפותהיא עלתה לגמר ה-200 מ' חופשי מהמקום השלישי הכללי ובגמר סיימה ראשונה בזמן של 2:54.91 דקות כשהיא מקדימה את האיטלקיות מוניקה בוגיוני ואוריולה טריני. בנוסף להישגים בבריכה, פיזרו היא דמות מעוררת השראה בספורט הישראלי ובעיקר עבור הדור הצעיר בספורט הפראלימפי. 

ענבל פיזרו זוכה במדליית הזהב באליפות אירופה בדאבלין (הועד הפראלימפי)
ענבל פיזרו זוכה במדליית הזהב באליפות אירופה בדאבלין (הועד הפראלימפי)

נבחרת הנשים בכדורמים – נבחרת של לוחמות

נבחרת ישראל בכדורמים, היא נבחרת הנשים בעלת אחד ההישגים הגדולים בשנה החולפת. הנבחרת, בהובלת המאמן היווני דמיטריס מברוטאס והקפטנית המנוסה שונית סטרוגו, ניצחה פעמיים בשלב הפלייאוף את נבחרת פורטוגל ועלתה לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה שהתקיימה בברצלונה.

לאליפות אירופה הנבחרת הישראלית הגיעה עם סגל צעיר מאוד שכלל מספר גדול של שחקניות מתחת לגיל 19. המטרה של הנבחרת הייתה להצליח לסיים במקום ה-10 באליפות ולהעניק לשחקניות הצעירות טעימה ראשונה מהרמות הגבוהות.

נבחרת הנשים בכדורמים בטורניר הכנה לקראת אליפות אירופה (באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)
נבחרת הנשים בכדורמים בטורניר הכנה לקראת אליפות אירופה (באדיבות איגוד הכדורמים בישראל)

בשלב הבתים הפסידה ישראל בפער גדול לנבחרות הולנד ואיטליה החזקות ובפערים קטנים יותר לנבחרות יוון וצרפת. במשחק האחרון והקובע מול נבחרת קרואטיה, ישראל סיימה בתיקו 7:7 והעפילה למשחק על המקום התשיעי בגלל יחס שערים עדיף. במשחק על המקום התשיעי נחלה הנבחרת הפסד צורם בפנדלים מול נבחרת סרביה, לאחר תיקו 4:4 במהלך הזמן החוקי.  

נבחרת ישראל עמדה ביעד שהציבה לעצמה וסיימה במקום ה-10 בטורניר. הנבחרת הצעירה מהווה חלק מפרויקט אולימפי המכוון לאולימפיאדת פריז 2024 ועל כן הוא נתמך על ידי משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי ואיגוד הכדורמים.

שי דורון – פסק זמן ולאליפות

שי דורון היא אחת משחקניות הכדורסל הישראליות הגדולות אי פעם. היא הייתה הראשונה להיבחר בדראפט בליגה הטובה בעולם ה-WNBA ולשחק בליגה במדי ניו יורק ליברטי. היא זכתה באליפות המכללות עם מרילנד, הובילה את אליצור רמלה לזכייה ההיסטורית בגביע יורוקאפ וזכתה עם בנות אשדוד בארבע האליפויות האחרונות.

שי דורון עם הכדור מדי מכבי בנות אשדוד (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
שי דורון עם הכדור מדי מכבי בנות אשדוד (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

בסיומה של העונה הקודמת, לקחה פסק זמן ארוך ונסעה לחופשה פרטית ארוכה באוסטרליה. דורון חזרה לאשדוד רק בדצמבר, לאחר שהעונה נפתחה. אשדוד פתחה את העונה בצורה מגומגמת אך מיד עם הצטרפותה המחודשת של הקפטנית, עלתה על דרך המלך והשתלטה מחדש על הליגה בדרך לאליפות חמישית ברציפות (רביעית של דורון). דורון העמידה ממוצעים נהדרים במהלך של 10.8 נק', 2.1 רב' ו-2.6 אס' בתוספת להמון מנהיגות והגנה טובה. השתלבותה המיידית במדי אשדוד מעוררת התפעלות והערכה גדולה לשחקנית הגדולה בדורה.

גפן פרימו – כוכבת חדשה בזירה

באליפות אירופה בג'ודו שהתקיימה השנה בת"א הגיחה לאור הזרקורים גפן פרימו בת ה-18 כשהפתיעה וזכתה במדליית הארד במשקל עד 52 ק"ג. פרימו, שעד ההישג הנהדר, החזיקה במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 21 ובכסף עד גיל 18, ניצחה בדרך למדליה את שרלין ואן סינק, פעמיים אלופת אירופה וזוכת מדליית הזהב מלונדון 2012, ואת אירם קורקמז מטורקיה, בסדרה של ווזארי ותרגילי נגד שהדהימו את הקהל. ההישג העצום מאליפות אירופה מראה שאפשר בהחלט לבנות עליה כאחת ההבטחות של הענף בנבחרת הנשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!