דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הישג שיא: המתעמלת לינוי אשרם היא סגנית אלופת העולם בתרגיל החישוק

המתעמלת האמנותית לינוי אשרם שוברת עוד שיא וזוכה במדליית הכסף בתרגיל החישוק באליפות בעולם בהתעמלות אמנותית הנערכת בבולגריה | באותו המכשיר, ניקול זליקמן הגיעה למקום החמישי | מדובר בהישג השיא של ישראל בענף

יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אין כמוה! לינוי אשרם זכתה אמש (ג') במדליית הכסף בתרגיל החישוק באליפות העולם הנערכת בסופיה, בולגריה. בכך, הצליחה אשרם לשפר את הישג השיא שלה מאליפות העולם האחרונה שנערכה באיטליה בה השיגה מדליית ארד בקרב רב ובסרט. מדובר בהישג השיא של מתעמלת ישראלית, לאחר שבשנת 2011 נטע ריבקין זכתה בארד בתרגיל החישוק.

ניקול זליקמן בת ה-17 שהשתתפה גם היא בגמר החישוק סיימה במקום החמישי עם תוצאה מצויינת של 19.500. הייתה זו הפעם הראשונה ששתי ישראליות מעפילות לגמר מכשיר באליפות העולם. 

אשרם, בת ה-19 מראשל"צ עלתה לגמר רגיל החישוק לאחר שביום שני פספסה עליה לגמר בתרגיל הכדור. אמש אשרם החלה טוב את המוקדמות כשהשיגה 19.950 נקודות, שהעלו אותה לגמר מהמקום השלישי. זליקמן הייתה חמישית גם במוקדמות כשסיימה  עם 19.250. 

בגמר אשרם הראתה שהיא יודעת לתת את הכי טוב שלה ברגעי האמת ועשתה תרגיל מצויין ונקי שקיבל ציון 20.000 מהשופטים. ניקול זליקמן הייתה קרובה מאוד לפודיום וסיימה במקום החמישי. את מדליית הזהב קטפה הרוסייה דינה אברינה שקיבלה את הציון 20.850, בארד זכתה אחותה ארינה אברינה עם 19.700 נק'.

צפו בתרגיל של ניקול זליקמן:

https://www.youtube.com/watch?v=BGlMe0XHD4I

עבור אשרם והמאמנת שלה איילת זוסמן מדובר בצעד גדול לקראת טוקיו 2020, והמשך ישיר לשנה מדהימה בה אשרם זכתה ב-22 מדליות בתחרויות הסבב העולמי, מתוכן שש מדליות זהב. כזכור, אשרם השיגה לפני פחות מחודש את התוצאה הגבוהה ביותר לתרגיל בודד כשהישגה בתרגיל האלות במינסק ציון מדהים של 20.650 נקודות.

באליפות העולם, בתום כל תרגילי המוקדמות, יחושבו שלושת הציונים הטובים של כל מתעמלת, שם 24 הראשונות (עד שתי ספורטאיות למדינה) יעלו לגמר הקרב רב במתכונת האולימפית, בו הציונים מהמוקדמות נמחקים. בתום יומיים של תחרויות, זליקמן היא הישראלית הבכירה ומדורגת במקום השישי הכללי, בעוד אשרם מדורגת 11. 

מירי רגב, בירכה: "לינוי שלנו מנפצת כל שיא אפשרי והערב, עם כניסתה של שנת תשע"ט, הפכה למתעמלת הישראלית הראשונה שזוכה במדליית כסף בתחרות האישית באליפות העולם. כולנו עוקבים אחר ההישגים המרשימים של לינוי ונפעמים כל פעם מחדש. נראה כאילו אין תחרות בה לינוי לא מסיימת על פודיום המנצחים. לינוי שלנו משתפרת מתחרות לתחרות ובזכות הצוות המקצועי המלווה אותה היא מסומנת כאחת הבטחות הוודאיות שלנו למדליה אולימפית בטוקיו 2020".

גם יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב, בירך:"ככה מתחילים שנה בספורט הישראלי. לינוי אשרם, בעוד תצוגה מדהימה, השיגה את מה שאף מתעמלת ישראלית לא עשתה קודם לכן – מדליית כסף באליפות העולם. ברכות גם לניקול זליקמן שסיימה במקום החמישי ולכל צוות האימון. זו ההוכחה שבהקצאת משאבים נכונה וקטנה יחסית לתקציב המדינה, אפשר להביא את הספורט הישראלי להישגים בינלאומיים. הגיע הזמן לבצע שינוי אמיתי בתקציב הספורט בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!