דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

צרכני זנות / גם כתובתו החדשה של האתר "סקס פורום" זכתה לצו חסימת גישה

למרות צעדים חשובים שנעשו כדי למנוע את עידוד צריכת הזנות המתקיים באתר, הפעילות בו לא נעצרה לגמרי | קבוצת טלגרם, כניסה מדפדפנים יעודים ועוד - צרכני הזנות לא מפנימים את המסר

מחשב ואזיקים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
מחשב ואזיקים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

צו חסימת גישה שני הוצא כנגד אתר צרכני הזנות "סקס פורום". לאחר הוצאת הצו הראשון, המשיך האתר לעבוד מכתובת אינטרנט אחרת. גם לאחר הוצאת הצו השני, הכניסה לאתר מתאפשרת דרך דפדפנים ייעודיים. בנוסף, הרבה מצרכני הזנות פתחו קבוצות טלגרם כתחליף לפעילות האתר.

צילום מסך מתוך פורום סקס אדיר
צילום מסך מתוך פורום סקס אדיר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו הגבלת גישה שני כנגד אתר צרכני הזנות "סקס פורום", זאת, לאחר שמחלקת הסייבר בפרקליטות והמשטרה ביקשו את הוצאת הצו.

לאחר הוצאת צו הגבלת הגישה הראשון לפורום, מפעיליו שינו את כתובתו תוך ימים ספורים, והאתר חזר לפעול כרגיל. על קושי זה, אמר עו"ד יהונתן קלינגר המתמחה בתחום הטכנולוגיה והמידע ומשמש כיועץ המשפט של התנועה לזכויות דיגיטליות, כי "ההתנגדות העיקרית שלנו לחוק הזה, היא שידענו שזה מה שיקרה. אנחנו ביקשנו להתנות את צווי הגבלת הגישה בכתבי אישום נגד המפעילים שלהם. אם היה כתב אישום נגד מי שמפעיל את הפורום, לא היה מי שישב וישנה את הכתובות שלו, משום שהוא היה במעצר, הוא היה מנהל את התיק, והכל היה בסדר. מה שעושים כרגע זה למלא כל פעם חור אחר, לא לפתור את הבעיה, לא להעניש את מי שעובר על החוק".

כזכור, ביוני האחרון, הוציא השופט בני שגיא מבית המשפט המחוזי בתל אביב את הצו הראשון שמורה על הגבלת הגישה לפורום, זאת בהתאם לחוק לשם מניעת ביצוע עברות באמצעות אתר אינטרנט משנת 2017. לאחר הוצאת הצו וביצועו על ידי ספקיות הגישה לאינטרנט, המשיך האתר את הפעילות העבריינית מכתובת אינטרנט אחרת. המהלך אפשר לפורום לפעול, הגם שחלה ירידה משמעותית בכמות הגולשים אליו.

הודעה מתוך 'פורום סקס' 5 ביולי 2018 (צילום מסך: ענת יורובסקי)/
הודעה מתוך 'פורום סקס' 5 ביולי 2018 (צילום מסך: ענת יורובסקי)/

במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הוחלט לפעול גם כנגד כתובת האינטרנט החדשה, ועל כן הוגשה הבקשה לצו מתוקן. הצו שהוצא הופץ לספקיות הגישה לאינטרנט לצורך ביצוע החסימה בפועל.

כזכור, האתר "סקס פורום" היה בעבר חלק בלתי נפרד מפורטל צריכת הזנות "סקס אדיר", ועמד לאחרונה במרכז ביקורת ציבורית, עת נחשפו דיווחי לקוחות מתוך האתר בדף פייסבוק בשם "When he pays" שפרסם ציטוטים מתוך חוות הדעת שהעלו צרכני הזנות. חוות הדעת הכלולות בפורום כוללות התייחסות מחפיצה ומבזה לנשים בזנות תוך התייחסות להופעתן החיצונית, לרמת השירותיות שלהן בתחום הזנות, ל"שמחת החיים" שהן הפגינו תוך כדי מעשה הזנות, לרמת השחיקה שלהן מה"עבודה". כן נכללו בפורום תיאורים אנטומיים של איבריהן המוצנעים של הנשים בזנות.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי בכוונת הפרקליטות להמשיך את השימוש בסעדים הקיימים על פי חוק זה, וזאת כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק בפשיעה המקוונת. לפי תפישה זו, יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העברות באמצעות האינטרנט והן כלפי העברות עצמן, זאת כאשר לא ניתן להגיע לחשיפה והעמדה לדין של מבצעי העברות. במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הסבירו כי המשטרה והפרקליטות ממשיכות לאסוף חומרים הנוגעים לאתרי אינטרנט ישראליים המבצעים פעילות עבריינית, ובקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה.

היום, לאחר הוצאת צו הגבלת הגישה השני, הגישה לאתר אינה מתאפשרת באופן ישיר, אך מתאפשרת דרך דפדפנים שעוקפים את הגישה הישירה מישראל. ניסיונות הפרקליטות לחסום את הגישה לפורום, כמו גם תהליכי חקיקת חוק הפללת צרכני הזנות, עוררו שיח נרחב בפורום. בחודש שעבר, התפרסמה בפורום "התראה חמורה" על ידי אחד ממנהליו. בהתראה התנערו מפעילי הפורום מהקשר שלהם כלפיי קבוצות הטלגרם, והתריעו את החברים מפני פעילות פלילית. "חברים יקרים!!! בהמשך לקבוצות הטלגרם שנפתחו ולמען הסר ספק ושיהיה ברור לכולם – לאתר סקסאדיר ולפורום סקס אין כל קשר כזה או אחר ישיר או עקיף לפתיחתן לניהולן או להשתתפות בהן ו/או לשימוש בהן".

עוד נכתב כי "פתיחת הקבוצות ניהולן וההשתתפות בהן מצביעה על התנהלות פלילית עבריינית חמורה אשר מסבכת את מקימי הקבוצות מנהליהן והמשתתפים בהן – כך ע"פ משטרת ישראל. להלן חלק מהאשמות אשר נחקרות ע"י המשטרה: סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, צריכת זנות, שידול לזנות, הדחת ושידול קטינים לזנות, גניבה, הפרת זכויות יוצרים, חדירה לפרטיות. בהמשך לכך, הגיעה לידינו רשימה חלקית של פעילים בקבוצות הנ"ל אשר מבוקשים ומיועדים לחקירה ע"י המשטרה בימים הקרובים, הרשימה נשלחה ע"י מספר מתלוננות ומתלוננים. לתשומת לבכם, ניהול הקבוצות וההשתתפות בהן מהווה צבר של עבירות פליליות כאמור והיא על אחריותכם הבלעדית!!!"

בשיחה אחרת בפורום, שאל אחד הפעילים מדוע הפעילות בפורום "ירדה פלאים" בתקופה האחרונה, ונענה כי הפעילות עברה לטלגרם: צרכן אחד ענה כי "הטלגרם הצליח במה שהפמינסטיות נכשלו". אחר כתב כי "כל המתקפה על סקס והווריאציות שלו בתשלום – פחות תעסוקה לבנות והמון פוחדים לדגום (לצרוך זנות, ע.י) או לדווח (בפורום על צריכת הזנות, ע.י) וכן, יש גם קצת פחות על מה לדווח – יש שפרשו, יש שלא התחדשו.. וסיבה אחרונה – כולם בטלגרם".

הצרכנים בפורום התלוננו גם על המאבק אותן מנהלות רשויות החוק בתקופה האחרונה כנגד תופעת הסחר בנשים. צרכן אחד כתב על התופעה בה מבריחים נשים לארץ לצורכי זנות כי "הרבה בחורות במיוחד הצעירות מעדיפות לוותר על ניסיון כניסה לישראל בגלל שחוסמים כניסה בנמל התעופה ומגרשים אותן, וגם אח"כ המשטרה מתנכלת להן בעידוד הפמיניסטיות. הן מעדיפות ללכת למדינות שפחות מתנכלים אליהן, למרות שבחינתן הגברים בישראל נחשבים ממש טובים – משלמים הרבה ורוצים לפנק את הבחורה. מה שקורה שבמקום להגיע לפה, הן מגיעות (במקרה הטוב) למדינות כמו צפון קפריסין, ששם הן רכוש הסרסור לחצי שנה, וכל פעם גבר אחר לוקח אותן ללילה שלם שבהן הוא עושה להן מה שהוא רוצה. פמיניזם זה דבר מדהים!". צרכן אחר הסכים ואמר כי "זה באמת מרגיש שיש פחות בחורות מחו"ל בתקופה הזו".

אולי עולם צרכני הזנות נתון למתקפה, אך מקריאת הדיונים בו ברור למדי שהמשתתפים בו ממשיכים לסרב להכיר בכאב העצום שהם מחוללים במעשיהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!