דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

לקראת אישור? / עובדי חדשות 10 למועצת הרשות השנייה: אשרו את המיזוג עם "רשת"

עשרות הפגינו אתמול (א') מול כינוס המועצה בתל אביב | העובדים, החוששים החוששים מפני סגירה במקרה והאיחוד לא יאושר, הציגו בפני חברי המועצה חוות דעת הטוענות כי המיזוג עומד בתנאי החוק

מיזוג בין רשת 13 לערוץ לעשר (גרפיקה: shutterstock).
מיזוג בין רשת 13 לערוץ לעשר (גרפיקה: shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדי חברת חדשות 10 הפגינו אתמול (ראשון) מול בניין המועצה לישראל יפה בתל אביב, זאת בזמן התכנסות מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה והרדיו שתדון בנושא אישור מיזוג הערוץ עם חברת "רשת".

"אנחנו מגיעים אליכם כשאנחנו במצב מאוד קשה" אמר בדיון יו"ר ועד חדשות עשר טל שורר. "חדשות עשר היא חטיבת חדשות בתוך ערוץ עשר, שכמעסיק כבר קרס. הוא לא מפיק בשבועות האחרונים, אנחנו רואים את זה ברייטינג, בצמצומים של הדברים הכי קטנים, ואנחנו חרדים. אנחנו גוף עם 400 עובדים באופן ישיר ויש עוד מאות עובדים שעובדים איתנו באופן קבוע כפרילנסרים. קריסה של חברת החדשות לא תשפיע רק על מקבלי השכר של חדשות עשר אלה תפיל יחד איתה את כל השוק והפרילנסרים שעובדים יחד איתנו וערוץ 2. המצב קשה ובסכנת קריסה מידית. הערוץ הזה יכול לקרוס תוך כמה שבועות. אם אבני הדומינו יתחילו ליפול הם יפלו".

"ישבתי עם יושבת ראש המועצה במשרד, וניסיתי להבין מה מעכב את התהליך הזה. זה כל כך טבעי ובריא שהמהלך הזה יקרה. יושבת ראש הרשות דיברה איתי על המניעה המשפטית שאיתה פתחנו את הדיון, והדבר השני זה איזו תוכנית כלכלית שקיימת שערות 10 ימשיך לשדר. התוכניות הללו לא ריאליות, זה תרחיש דימיוני. אם כל המדינה תתחיל לצפות בנו כל היום, איכשהו אפשר יהיה להחזיק את הדבר הזה. אבל זה הימור כל כך מסוכן, ומשחקים פה את הפוקר הזה, ומה מסכנים? את הפרנסה של כולנו. אני חושב שאתם כחברי מועצה ציבורית לא יכולים ברמה המוסרית להיתלות ב'אולי' ו'נדמה לי'. יש אפשרות להעביר את חברת החדשות לרשת, שכל עובדי חברת החדשות ימשיכו לעבוד בחברה החדשה, שיהיו כאן שני גופים חזקים, מקום שישאר פה ערוץ רזה ולא ייתכן כלכלי שיהיה קטן וחלש, וערוץ 2 ישאר כמונופול. ואתם יודעים כמה זה מסוכן, בטח בשוק של דיעות, ובטח בשנת הבחירות שאנחנו נכנסים אליה".

"היום מסיימים את הסחבת של הרשות השנייה ומאשרים את המיזוג" קראו העובדים לחברי המועצה שנכנסו, כתב הכלכלה מתן חודורוב אמר ליו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב-ברקוביץ, שהזמינה את העובדים להכנס לדיון: "דונו על בסיס ענייני, ולא לפסול בטענות משפטיות את המיזוג".

בימים האחרונים קיימו מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, אנשי הוועד, והיועצת המשפטית של הערוץ דבורה קמחי שיחות שכנוע מול חברי המועצה, לאור החשש שחלקם יבקשו להעלות לדיון חוות דעת שקיבלה הרשות על פיה המיזוג אינו עומד בדרישות החוק. העובדים והערוץ, החוששים מפני סגירה במקרה והאיחוד לא יאושר, מציגים חוות דעת נגדיות.

גם עורכת הדין נוגה רובינשטיין, שהייתה שותפה בניסוח חוק הרשות השנייה, תומכת בעמדת העובדים. "הסיטואציה המשפטית היא פשוטה מאוד, ולכן אין שום מקום לחסם בפני חברי המועצה לדיון בבקשה. יש כאן בקשה להעברת אמצעי שליטה. הבקשה הזו מחויבת המציאות, מכיוון שזו הזכות של סחירות מניות, דבר מאוד בסיסי בכל חוק רגולטורי" אמרה רובינשטיין בפתח הישיבה,  "אתם בעלי הסמכות והחובה להבטיח פלורליזם, תחרות והמשך העסקת העובדים הללו, ככל שיש לכם אפשרות לכך. אתם מחויבים לדון בבקשה להעברת אמצעי שליטה, לא רק שאתם יכולים, אתם חייבים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!