דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים והסוהרים

מאבק השוטרים והסוהרים / למרות ההסכמות: במאהל השוטרים והגמלאים מחכים להצעת מחליטים

השוטרים, הגמלאים והסוהרים, שהגיעו להבנות עם האוצר והמשרד לביטחון פנים לגבי מתווה תשלום החוב המגיע להם, מסרבים לקפל את מאהל המחאה מחשש שההסכמות ימוסמסו | הודעות וואטסאפ פיקטיביות שנפוצו היום לא עזרו להפגת החשש

עשרות גמלאי משטרה ושב״ס, יחד עם בני משפחות שוטרים, סוהרים וגמלאים מפגינים מול ישיבת הממשלה בירושלים (ללא קרדיט)
עשרות גמלאי משטרה ושב״ס, יחד עם בני משפחות שוטרים, סוהרים וגמלאים מפגינים מול ישיבת הממשלה בירושלים (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על אף הסכמת ארגוני הגמלאים ומשפחות המשטרה והשב"ס למתווה תשלום החוב שהצטבר כלפיהם והשוואת תנאיהם לתנאי חיילי וגמלאי שירות קבע בצה"ל – אוהלי המחאה המוצבים מזה חודשים מול בית ראש הממשלה בירושלים ובית שר האוצר בחיפה עדיין לא מתקפלים.

"עד שלא תעבור הצעת מחליטים בממשלה, אנחנו ממשיכים להפעיל את האוהל. אנחנו מתמודדים מדי יום עם ניסיונות, שלהערכתי מגיעים מתוך האוצר, לקעקע ולהשפיע על אישור ההסכם", אמר ל'דבר ראשון' עופר אשקורי, גמלאי משטרה ומפעילי המאהל.

אני רואה את כל העיתונים, גלובס ודה מרקר. מה שהם מנסים לעשות זה להשחיר את פני השוטרים, הסוהרים והגמלאים שמגנים על מדינת ישראל ואזרחיה. לא ראיתי השתלחות כזו בעבר באף גורם במדינת ישראל

"זה לא נגמר", אמרה לדבר ראשון אביגל שררה, מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים. "אנחנו לקראת סיום ואני מקווה שבימים הקרובים ינוסח ההסכם הבינמשרדי בין האוצר והמשרד לביטחון פנים ותנוסח הצעת המחליטים לממשלה שתאושר. אבל בדרך לאישור – כל יום כתבות".

"אלה נתונים שמי שמחזיק בהם זה האוצר. אני מאמינה שזה מסע מתוזמר של פקידי האוצר. אני רואה את כל העיתונים, גלובס ודה מרקר. מה שהם מנסים לעשות זה להשחיר את פני השוטרים, הסוהרים והגמלאים שמגנים על מדינת ישראל ואזרחיה. לא ראיתי השתלחות כזו בעבר באף גורם במדינת ישראל. זה דבר חמור מאוד, אני לא יכולה להבין אותם. שר האוצר קובע את המדיניות והם (פקידי האוצר – נ.צ) אמורים לבצע אותה".

מאהל גמלאי המשטרה מול בית ראש הממשלה בימים האחרונים (צילום באדיבות עופר אשקורי).
מאהל גמלאי המשטרה מול בית ראש הממשלה בימים האחרונים (צילום באדיבות עופר אשקורי).

האוצר אמנם חתום על טיוטת ההסכם, אבל שררה ואשקורי מעריכים שככל הנראה קיים איזה נתק פנימי בתוכו בין הדרג הפוליטי והפקידותי. לדבר ראשון הגיעו אינדיקציות נוספות על-פיהן דמויות באוצר פועלות גם בקרב השרים בניסיון להשפיע עליהם שלא לתמוך במתווה, תוך שהם מדגישים שיבוא על חשבון משרדיהם במסגרת קיצוץ רוחבי.

רמז נוסף לכך שנראה שגמלאי ומשפחות השוטרים והסוהרים אינם דואגים לשווא, ניתן למצוא בדברי שר האוצר משה כחלון השבוע, שנאמרו ישירות לאנשי אגף התקציבים במשרדו. "אני מאמין שהגרעון יתכנס עד סוף השנה ויעמוד על 2.9%. אבל גם אם לא, אז יהיה פער של 0.2%? מה קרה? זה יעד גרעון. מה הצעקה הגדולה וכל היום מתדרכים את התקשורת כאילו יש פה פשיטת רגל?".

חשוב לציין כי מטה המאבק של ארגוני הגמלאים ומשפחות השוטרים קיבל את מתווה תשלום החוב שגובש בשבוע שעבר, רק בכפוף לעיגון ההחלטה לאפשר הלוואות גישור לכלל הגמלאים בהסכם עצמו, ולהסדרתו המלאה בהחלטת הממשלה. בהודעת מזכיר הממשלה, בתום ישיבתה ביום ראשון האחרון, לא הייתה התייחסות לנושא, שככל הנראה לא עלה בה להצבעה. עם זאת, בשעות הבוקר (רביעי) סערו הגמלאים לאור הודעה שהופצה ביניהם בקבוצות הוואטסאפ, שהתחזתה לדיווח הלקוח מתוך אתר חדשות – על אף שלא פורסמה בפועל באף אתר חדשות שהוא, וככל הנראה פוברקה.

מאהל גמלאי המשטרה מול בית ראש הממשלה בימים האחרונים (צילום באדיבות עופר אשקורי).
מאהל גמלאי המשטרה מול בית ראש הממשלה בימים האחרונים (צילום באדיבות עופר אשקורי).

בהודעה נטען כי השרים זאב אלקין ויריב לוין מתנגדים להסכם בשל הקיצוץ בתקציביהם. על-פי פרסום אתר 'מאקו', השרים פנו בעקבות הפצתה לקצין הכנסת, ניצב יוסי גריף, בדרישה שיפעל לאתר את מי שהפיץ אותה על מנת למצות עימו את הדין. על כל פנים, הבהירו במכתבם כי תוכן ההודעה היה שיקרי, שלמיטב ידיעתם לא הייתה כל ישיבה שעסקה במתווה זה, וכי הם עצמם לא הביעו לו שום התנגדות. "האמור בהודעה הוא בבחינת המצאת דברים שלא היו ולא נבראו ושקר מוחלט, אשר תכליתו ככל הנראה לגרום לפגיעה בנו בקרב ציבור עצום של אנשי משטרה ובני משפחותיהם", כתבו אלקין ולוין.

במשרד האוצר סירבו להגיב לטענות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!