דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קטן אך מרגיז

הפעם על שלושה דברים קטנים אך מרגיזים בכל פעם שאני נתקל בהם:

  1. בשוודיה לאט, לאט מוציאים מהשימוש מטבעות כאמצעי תשלום וגם בארצות אחרות הולכים בכיוון זה. כך יקרה אולי גם אצלנו אך בינתיים אנו לא פעם משלמים בשטרות כסף ומקבלים עודף במטבעות בעיקר כשמדובר בסכומים קטנים. ואז… הופ! העודף נפרש מולנו על הדלפק. לדוגמה עודף שבעה שקל ותשעים אגורות, מטבעות רבות שצריך לגרוף אותן אל הארנק. זה מעצבן ומאוד לא נוח במיוחד עם ה"ג'וקים" הקטנים של השקלים. לא פעם קורה שמטבע נופל לרצפה… והעומדים מאחוריך בתור כבר מתעצבנים, נו זוז כבר!

אני זוכר שכבר לפני 80 שנה ויותר היתה ליד הקופה של העסק מין קערית קטנה עשויה זכוכית או באקליט (הסבא של הפלסטיק) שבה היה בעל העסק מניח את העודף. לאחרונה גם אצלנו רואים זאת וטוב שכך – כן יירבו.

2. אני נוהג לקרוא ב-"מצב אופקי רוגע" קרי בשכיבה במיטה. ניסיתם פעם לקרוא ספר של 600-500 עמודים בשכיבה? נסו זאת אבל בזהירות פן תירדמו והספר ייפול במלוא משקלו על אפכם ואז אולי תזדקקו לטיפול רפואי. בימים אלה אני "נאבק" עם הביוגרפיה של דוד בן-גוריון "מדינה בכל מחיר" מאת תום שגב. כ-600 עמודים (משקל: קילוגרם אחד ו-22 גרם). משימה לא פשוטה שתארך זמן ארוך למדי.

ובכן מדוע שלא יוציאו לאור את הספר בשני כרכים? אולי זה לא כלכלי אך זה עשוי להיות נוח יותר לקריאה. ועוד יתרון לשיטה – עם גמר קריאת מחצית הספר תוכל גם רעייתי או בן-משפחה אחר לקרוא אותו. יש גם אפשרות פשוט לקרוע את הספר לשני חלקים אך אין זה נאה לבתר את קורות חייו של ב"ג בצורה כה ברוטלית…

חומר למחשבה – לתשומת לבם של המוציאים לאור!

3. מסעדות: יש פשוטות,יש עממיות וכמובן גם יוקרתיות, ובכל הסוגים של המסעדות נתקלתי בתופעה של אי-התאמה בין גובה השולחן לכיסא. על-פי-רוב השולחן גבוה מדי ביחס לכיסא ואז מאד לא נוח לאכול בסכו"ם. אתה נאלץ "לפרוש כנפיים", ז.א. להרים מרפקים לצדדים, דבר שלא תמיד אפשרי כשיושבים בצפיפות. לא נוח לכם לשבת? עופו למסעדה אחרת.

אז מה עושים? כלל מקובל הוא שצריכה להיווצר זווית של 90 +/- מעלות בין זרועו ואמת-ידו של היושב כשהיא מונחת על השולחן. כמובן לא כל האנשים הם באותו הגובה ולכן תנסו לפני שאתם מזמינים את הארוחה.

בימי חלדו של אדם יש דברים גדולים, בעלי חשיבות ומשמעות וגם הרבה דברים קטנים של חיי היום-יום שהם-הם המשפיעים על הרגשת הנוחות שלו ועל מצב רוחו וניתן בקלות יחסית לעשותם לטובים ונוחים יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!