דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ויקטוריה'ס סיקרט

מחאה על המסלול / בצל סערה תקשורתית וירידה במכירות, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרטס מתפטרת

לאחר אמירה טרנספובית של מנכ"ל השיווק של החברה וקושי להתאים את המותג לרצון הציבורי לראות מוצרים שמתאימים למגוון רחב של נשים, הגיעה ההודעה על התפטרותה של מנכ"לית חברת ההלבשה התחתונה ג'אן סינגר

דוגמנית נופלת בתצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2017(צילום :David Fisher/REX/Shutterstock)
דוגמנית נופלת בתצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2017(צילום :David Fisher/REX/Shutterstock)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"לית מותג ויקטוריה'ס סיקרט ג'אן סינגר הודיע על התפטרותה אמש (רביעי). ההודעה הגיעה שבוע לאחר תצוגת האופנה השנתית, ותוך כדי שהמותג נמצא בסערה תקשורתית בשל אמירות שנויות במחלוקת של אדוארד ראזק, מנכ"ל השיווק של החברה המחזיקה במותג. בראיון שהעניק למגזין 'ווג' לרגל התצוגה הגן ראזק על הבחירה להציג אידיאל יופי מונוטוני שנדמה שלא מדביק את הקצב עם המגמות שעוברות על עולם האופנה ותרבות בכלל ואמר כי "למותג יש דימוי מסוים, זווית הסתכלות מסוימת. יש לו היסטוריה. קשה לבנות מותג". בתשובה לשאלה מדוע עד כה, ביותר מ-20 שנות תצוגה לא צעדה על המסלול אף דוגמנית טרנס*ית או דוגמנית הנחשבת כדוגמנית "מידות גדולות" שאל: "כדאי שתהיה דוגמנית טרנסקסואלית בתצוגה? לא ולא. אני לא חושב שכדאי לנו, למה לא? כי התצוגה עוסקת בפנטזיה. זה בידור שנמשך 42 דקות".

תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Noam Galai/Getty Images IL)
תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Noam Galai/Getty Images IL)

בהודעה על התפטרות לא מוזכרות האמירה הטרנספובית מצד מנכ"ל השיווק או יחסי הציבור הבעייתיים שקיבל המותג בשבוע האחרון, כסיבה להתפטרות. מותג ההלבשה המוביל, נחשב עדיין למותג החזק והשולט, אולם חווה בשנים האחרונות ירידה מתמדת בהיקף המכירות, כאשר מותגי הלבשה חדשים כגון Savage x Fenty, Aerie, and Third Love, מזנבים במכירות ענקית ההלבשה תחתונה ומאיימים עלייה. המותגים החדשים משווקים עצמם כרב גוניים ומציגים בשלל תצוגות האופנה, הפרסומות, ואתרי המכירות שלהם את מוצריהם כאשר הם נלבשים על ידי נשים ממגוון משקלים, מוצאים אתניים ומגדרים. חלק מהאנשים המובילים את המותגים הללו, היו בעברם אנשי ויקטוריה סיקרט בשלל תפקידים. סינגר שנכנסה לתפקידה לפני שנתיים בלבד לא הצליחה להתמודד עם התחרות הגוברת, הרצון של הציבור במודל יופי מגוון אותו מציגים המותגים המתחרים ועם הצורך לחולל את השינוי הנדרש בויקטוריה'ס סיקרט.

ההצהרה המקוממת והטרנספובית של הבכיר עוררה מחאה, אותה מובילות דוגמניות, ובמיוחד דוגמניות ששואפות להופיע בהמשך הקריירה על המסלול של ויקטוריה'ס סיקרט ולקבל את הכנפיים היוקרתיות של המותג. בפוסט שהעלה ארגון 'ברית הדוגמניות', המתפקד כמעין ארגון יציג של דוגמניות, כי כזכור אסור לדוגמניות להתאגד באופן חוקי, נכתב כי הן "מאוכזבות מההערות האחרונות של מנכ"ל השיווק אד ראזק בקשר לדוגמניות מידות גדולות וטרנסיות". עוד הוסיפו כי "הערות כאלה יוצרות סביבה עבודה עוינת בעבור מי שלא עומדות בתבנית של ויקטוריה'ס סיקרט, כזו הכופה אידיאל יופי לבן, סיסג'נדרי (הלימה בין מין ביולוגי ומגדר – מ.ה) צעיר ורזה".

ג'אן סינגר מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט המתפטרת. ארכיון (Photo by Evan Agostini/Invision/AP)
ג'אן סינגר מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט המתפטרת. ארכיון (Photo by Evan Agostini/Invision/AP)

בהמשך הפוסט, שזכה בינתיים לשיתופים רבים וכיכב בסטורי של דוגמניות רבות, ביניהן הדוגמנית למידות גדולות רובין לאוולי, והדוגמנית הטרסנית טדי קווינליבן, מציינות ב'ברית הדוגמניות' כי לצד החד-גוניות וההדרה, נתקל המותג בשנה האחרונה בהאשמות על הטרדות מיניות שחוו דוגמניות מצד צלמים בעת עבודה עבור המותג, וקראו למותג להצטרף לתכנית ריספקט שהן מובילות במטרה להתמודד עם תופעת ההטרדות המיניות ועם החוקים הפרוצים בתעשיית האופנה. את הפוסט חתמו הדוגמניות בקריאה לסולידריות "כאשר כל חלק מהתעשייה שלנו, מודר או מדוכא, והניצול פורח זה פוגע בכולנו. אנחנו יכולות וצריכות לעשות טוב יותר".

לאחרונה אפילו דוגמנית העל קנדל ג'נר שהשתתפה בתצוגה האחרונה של ויקטוריה'ס סיקרט, בחרה לצאת כנגד הטרנספוביה שמציג המותג ושיתפה בסטורי של באינסטגרם מסר הקורא לתמוך בנשים טרנסיות. אביה של קנדל, יצא מהארון כאישה טרנסית לפני שלוש שנים וידוע מאז כקייטלין ג'נר. גם מלאכיות העבר קרלי קלוס ולילי אלדרידג' שיתפו מסרים התומכים באנשים טרנס* ולא בינאריים במחאה על אופן פעילותה של ויקטוריה סיקרט.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!