דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אריה דרעי

שוב מסתבך / המשטרה ממליצה להעמיד לדין את השר דרעי

חקירתו של שר הפנים ומקורביו הסתיימה והמשטרה ממליצה להאשימו בעבירות מרמה והפרת אמונים, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב | תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות

יו״ר ש״ס, שר הפנים והבריאות אריה דרעי (צילום: אמיל סלמן  פלאש 90)
יו״ר ש״ס, שר הפנים והבריאות אריה דרעי (צילום: אמיל סלמן פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה הודיעה היום (שלישי) על כך שעם סיום חקירתו של שר הפנים אריה דרעי, התבססה תשתית ראייתית נגדו בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות. לדברי המשטרה, קיימת תשתית ראייתית כנגד דרעי בחשד לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר. בנוסף, בחשד לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות.

במשטרה וברשות המיסים הסתיימה חקירה נרחבת בעניינו של שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי, אחיו, עו"ד שלמה דרעי וחשודים נוספים.

התיק נפתח בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר בהצהרות רשמיות, עבירות מס, והלבנת הון.

ראשיתו של התיק בחקירה סמויה, שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון במהלך שנת 2015, שהעלתה חשד להתנהלות חריגה בחשבונות בנק הקשורים באריה דרעי ובני משפחתו, והצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים למשפחת דרעי, חלקם קודם לחזרתו לפעילות פוליטית וחלקם לאחר שובו לכנסת.

באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה במהלכה בוצעו פעולות חקירה מגוונות, ונחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר באזהרה השר אריה דרעי.

החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול; ברכישת מגרש בספסופה; בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

בנוסף, מציינת המשטרה כי חרף העובדה שדרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו, והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים ועל עדותו הצפויה במשטרה.

לדברי המשטרה, ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת שבועת שקר למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו.

כן התבססה תשתית ראייתית נגד עו"ד שלמה דרעי המשמש כיום בתפקיד סגן יו"ר קק"ל, לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, וכן התבסס חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ועבירות מס נגד חשודים נוספים.

החקירה בנוגע לחשדות נוספים שנחקרו, טרם הסתיימה, אך מדובר בפרשה נפרדת שבה לא התבססה בחומר שנאסף תשתית ראייתית נגד השר דרעי ועל כן הוחלט שלא לעכב העברת התיק בו נחקרו החשדות שפורטו לעיל – לעיון הפרקליטות.

דרעי כבר הורשע בעבר בעבירות שחיתות וריצה עונש מאסר, בפרשה שטלטלה את המדינה במהלך שנות התשעים של המאה הקודמת. לאחר חקירת משטרה ארוכה הוא הואשם שקיבל שוחד באמצעות גורמים שונים מאנשי ישיבת 'לב בנים' בירושלים, כדי שיסייע למצבה הכלכלי הקשה. ב-1999 הוא הורשע בעבירת שוחד אחת, בשלוש עבירות מרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וזוכה מחלק מהעבירות בהן הואשם. הוא נידון לארבע שנות מאסר וקנס של 250 אלף ש"ח. לאחר ערעור לבית המשפט העליון, הופחת העונש לשלוש שנות מאסר. בסופו של דבר ריצה דרעי מאסר של שנתיים, לאחר שהוחלט להקדים את שחרורו.

כנגד דרעי התנהל תיק נוסף, שכונה 'התיק הציבורי' ועסק בחשד כי כשר הפנים העדיף תקצוב של גופים חרדיים. ב-2003 הוא זוכה במרבית העבירות בתיק זה והורשע בעבירה אחת של הפרת אמונים, בכך שהעביר 400,000 ש"ח לעמותה בשם "קול יהודה" שבראשה עמד אחיו, הרב יהודה דרעי. בגין עבירה זו נדון דרעי לשלושה חודשי מאסר על תנאי ולקנס של 10,000 ש"ח.

מלשכתו של שר הפנים, אריה דרעי, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט 3 שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תדרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!