דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שילוב עובדים עם מוגבלות: זה בידיים שלנו!

היום הבינ"ל לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הוא הזדמנות מצוינת לכתוב על הנושא שאינו נמצא לצערי על סדר היום הציבורי והתקשורתי. גם במגרש הפרלמנטרי, פרט לכמה חברי כנסת בודדים, הנושא אינו זוכה להתייחסות של ממש.

סוד גלוי הוא שאותם אנשים ובני משפחותיהם נאלצים להתמודד עם לא מעט קשיים בחיי היומיום.

מרבית הקשיים נובעים בעיקר מכשלי נגישות כמו סביבה פיזית לא מותאמת, עמדות שליליות וחוסר מודעות של האנשים בסביבה, היעדר מידע ושירות הולם.

אנחנו בוועד של קבוצת סלקום לא חיכינו לעוד הצעת חוק בנושא או ליוזמה של הנהלת החברה, אלא החלטנו כבר לפני 3 שנים על יצירת תקן נגישות אשר יהווה את האורים ותומים בכל הנוגע לשילובם של עובדים עם מוגבלות בחברה. כן! כולם עובדים שווים בפירמה , כולם עובדים שווים בחברה (סוסייטי)! ובתור מעצבי מדיניות זוהי אחת מחובותינו הגדולות ביותר.

את כתיבת התקן וכמובן את הנושא עצמו הובלתי במשותף עם שי רלר האדיר. למי שעדיין לא מכיר את הסיפור של שי אז אספר בקצרה שמדובר בגיבור אמיתי .

תאונת אוטובוס קטלנית בנפאל לפני יותר מעשור הפכה אותו למשותק מהצוואר ומטה. מאז אותו רגע, החליט שי שלא לשקוע ברחמים עצמיים ובחיפוש אשמים. בשנים האחרונות, ולאחר שסיים תואר ראשון ושני במנהל עסקים החל לעבוד בחברת "סלקום" בתור אנליסט.

מאז כתיבת התקן והמינוי של שי כרפרנט לתחום נגישות כל החלטה המתקבלת אצלנו בוועד, החל מימי פנאי ועיון, עבור במערך הסעות וטיפול בפרט וכלה במקומות נופש ולינה — מובאים בחשבון הצרכים עובדים עם מוגבלות.

כן, שמעתם נכון — דברים שגרתיים כמו כניסה ללובי של מלון או פתיחת דלת משרדית, שנראים מובנים מאליהם, עלולים להוות מכשול קבוע ומייאש בעבור אנשים עם מוגבלות.

אז הנה, באדיבותו של שי קבלו מספר כללים ועצות לכל מעסיק או ועד כיצד יש לפעול לשילוב טוב יותר של אותם עובדים במקומות העבודה:

תן הזדמנות שווה לכל אחד- תנו צ'אנס ואל תשללו ובעיקר תאמינו. תסתכלו על האדם שבפנים, אתם אף פעם לא יודעים מי מולכם בפגישה הראשונה ולא משנה אם היא מתבצעת פנים מול פנים, בטלפון או בהתכתבות!

יש מי שמסייע – לא יודעים איך להתחיל ואיך להיערך? אל דאגה, יש לכם תמיכה וסיוע מהמדינה. המדינה מפעילה גופים העוסקים במתן הדרכה, ייעוץ וליווי של מעסיקים המעוניינים בהעסקת עובדים עם מוגבלויות. אגב, המדינה גם משתתפת במימון כספי של התאמות הנדרשות בגין העסקה של עובד עם מוגבלויות.

שווה בין שווים – בכל הקשור למקצועיות וכשירות בתפקיד או במשרה, תתייחסו ותתנהגו אל עובדים עם מוגבלויות ככלל העובדים. אל תקלו עליהם או תתפשרו על טיב ואיכות עבודתם, רק בגלל שהם עם מגבלה. אם קבלתם אותם לעבודה משמע הם כשירים ומסוגלים לבצעה על הצד הטוב ביותר ממש כמו שאר העובדים.

יתרון המוטיבציה – גם לאנשים עם מוגבלויות יש מוטיבציה ורצון עז לתרום מכישוריהם לארגון. גם להם יש רצון ויכולת לקחת חלק בעשייה, לאתגר את עצמם, להיות שותפים בקבלת החלטות ולקדם את הארגון. לעיתים קרובות, רצונות ותחושות אלו מועצמים בקרב אנשים עם מוגבלויות והן אלו שהופכות אותם פשוט לעובדים טובים ומסורים יותר ביחס לשאר.

זה פשוט הדבר הנכון לעשות – זה נכון מבחינה כלכלית (לעסק ולמדינה), נכון מבחינת החוק המחייב תעסוקה של אנשים עם מוגבלויות, נכון מבחינה עסקית וארגונית (מי לא רוצה שהעסק שלו ייתפס כערכי בקרב עובדיו ולקוחותיו), אך יותר מכל, נכון מבחינה חברתית. בסופו של דבר, כולנו רוצים לחיות במדינה שוויונית וערכית יותר.

חברי ועד סלקום עם שי רלר בכנס לשילוב עובדים עם מוגבלות במקומות עבודה
חברי ועד סלקום עם שי רלר בכנס לשילוב עובדים עם מוגבלות במקומות עבודה
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!