דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.7°תל אביב
  • 27.1°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 26.4°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

די לאלימות המגדרית / ערב השביתה: לא יתאפשר לעובדות ועובדי מדינה לשבות בשכר

כך הודיעו נציבות שירות המדינה והאוצר, זאת למרות הודעות של הרשויות שהבטיחו כי שכר השובתות לא ייפגע | "קו ישיר מחבר בין ממשלה שמסרבת להכיר בכשלים שלה במאבק באלימות הנשים, לבין המשרדים הממשלתיים שמסרבים לתמוך במחאה הציבורית"

מודעות אבל שנתלו בתל אביב לזכר 24 הנשים שנרצחו השנה. (צילום: ספי קורפסקי)
מודעות אבל שנתלו בתל אביב לזכר 24 הנשים שנרצחו השנה. (צילום: ספי קורפסקי)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

נציבות שירות המדינה הודיעה היום (שני) כי לא תאפשר לעובדות ועובדי מדינה לקחת חלק בשביתה הארצית המתקיימת מחר במאבק נגד רצח נשים, באופן שלא יגרע משכרן או מימי החופש שלהן. 

במהלך הימים האחרונים, עשרות עיריות הודיעו כי יאפשרו לעובדותיהן ועובדיהן לקחת חלק בשביתה, מבלי לנצל יום חופש לשם כך, ומבלי שהדבר יגרע משכרן. גם במקומות אחרים, אפשרו לעובדי מדינה להצטרף לשביתה. כך למשל, הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין  למנכ״ל הכנסת לאשר לעובדות שירצו בכך לשבות ביום שלישי כחלק מצעדי המחאה כנגד רצח נשים בישראל.

היום, פרסמה נציבות שירות המדינה חוזר ובו הנחיות לגבי ההשתתפות בשביתה. לפי חוזר זה, עובדי המדינה יהיו רשאים לשבות על חשבון ימי החופש שלהם בלבד. גם עובדים שיבקשו להעדר מחלק מיום העבודה לצורך השתתפות בפעילויות המחאה השונות, יאלצו לעשות זאת על חשבון ימי החופש שלהם.

עוד לפי החוזר, עובד שאין לרשותו מכסת ימי חופשה צבורה – תאושר לו היעדרות על חשבון מכסת החופשה של השנה הבאה. בנוסף, תודרכו סמנכ"לי המשרדים השונים לקיים ביום זה פעילות בנושא מיגור אלימות מגדרית.

במקביל, הנחה משרד האוצר את הרשויות המקומיות לפעול באותו אופן ולאפשר לעובדים למחות כאשר היעדרות מהעבודה תנוכה משכרם.

בעקבות פרסומים אלה הודיעה עיריית חיפה לעובדיה כי עליה לבטל את ההנחיה הקודמת שהוציאה באשר ליום השביתה. בחוזר מיוחד שנשלח לעובדי העירייה הערב, נכתב כי "בעקבות הנחיית האוצר לפיה אין לאפשר מתן שכר לעובדים בעבור יום שביתה, אנו נאלצים לבטל את החוזר המיוחד שפורסם בתאריך 2.12.18 – השביתה בשכר מבוטלת".

עוד הונחו העובדים כי כל עובד שיהיה מעוניין להשתתף בפעילות המחאה המתוכננת להתקיים בעיר בשעת הבוקר, יידרש להחתים את כרטיסו ביציאתו וחזרתו אל העירייה.

כזכור, עד עתה עשרות רשויות מקומיות הודיעו על תמיכתם בשביתת הנשים. בנוסף, לאורך היום מתוכננים להתקיים מחר עשרות אירועי מחאה שונים ברחבי הארץ. אירוע המחאה המרכזי יתרחש בדעה 19:30 בכיכר רבין.

בעקבות החוזר, ח״כ מרב מיכאלי פנתה לנציב שירות המדינה בדרישה לאפשר לעובדות ועובדים לשבות מחר. מיכאלי כתבה כי ״בהפתעה ובצער שמעתי את הוראתך כי אין לכבד את החלטת ראשי וראשות העיר, ועובדת או עובד אשר יבקשו לקחת חלק במחאה הציבורית יאלצו לנכות יום חופש משכרם. אני קוראת לך להכיר בגודל השעה ובחשיבותה של המחאה המדוברת, לחזור בך מההוראה הזו ולהיענות לרצון ראשי וראשות העיר אשר קשובים לצו השעה ולעובדותיהן ועובדיהם ולאפשר לעובדות והעובדים לממש את זכותן לשביתה ומחאה, שלא על חשבון שכרן״.

ח"כ עאידה תומא סלימאן התייחסה אף היא להנחיות, ואמרה כי "קו ישיר מחבר בין ממשלה שמסרבת להכיר בכשלים שלה במאבק באלימות הנשים, לבין המשרדים הממשלתיים שמסרבים לתמוך במחאה הציבורית המתחוללת ומאיימים על העובדות שישבתו. ההחלטה של נציבות שירות המדינה לבטל את החלטות הרשויות המקומיות שתמכו בשביתה היא מתקפה מאורגנת של הממשלה כלפי הנשים והשביתה שרק צוברת תאוצה. אנו נגיב לניסיונות אלה בשביתה חזקה מחר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!