דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונת עבודה / ירוחם: פועל נמצא לכוד ללא רוח חיים במכונה במפעל רעפים

הפועל בן ה-50 חולץ במבצע מורכב, ומותו נקבע במקום | משטרת ישראל חוקרת את נסיבות האירוע

ירוחם (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ירוחם (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פועל בן 50 נמצא הבוקר (שבת) לכוד ללא רוח חיים במפעל בירוחם. ההרוג, תושב ירוחם, נמצא בשעה שבע הבוקר במפעל ייצור הרעפים קוניאל בירוחם כשהוא לכוד במכונה. התאונה ארעה ככל הנראה בשעות הלילה המאוחרות בהן עבד לבדו, כשהמפעל ריק או מצויים בו עובדים ספורים בלבד. משטרת ישראל חוקרת את נסיבות האירוע, חוקרי תאונות עבודה עודכנו.

מהמשטרה נמסר כי במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות אדם שאותר ללא רוח חיים במפעל בירוחם. שוטרים במקום פתחו בחקירה, חוקרי תאונות עבודה עודכנו.

ממד"א נמסר כי בשעה 7:00 בבוקר התקבל הדיווח על הפועל שנלכד במכונה. פאראמדיק מד"א מייק פרז סיפר: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לאחד המכונות גבר כבן 50 לכוד מחוסר הכרה, לאחר חילוץ מורכב וממושך של כוחות הכיבוי, הוציאו אותו אלינו כשהוא ללא דופק וללא נשימה, בבדיקות הרפואיות שביצענו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום."

עו"ד הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין, ביקרה את משרד העבודה והרווחה על הזנחת הטיפול בתאונות הבניין בענפי התעשייה, המסחר והשירותים ואי פרסום נתונים בנושא. "במהלך שנת 2018 חלה התדרדרות חמורה בתפקודו המקצועי של משרד העבודה בהבטחת בטיחות העובדים. נוכח תשומת הלב הציבורית שמאבקנו הצליח למקד בקטל בענף הבנייה, נעשו ניסיונות כושלים לייצר פתרונות קסם למיגור ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה – שכשלו – וזאת ללא הגדלת כוח האדם הכולל של מפקחי הבטיחות. התנהלות כושלת זאת הביאה לעלייה תלולה של עשרות אחוזים במספר תאונות העבודה הקטלניות ב-2018, וזאת בעיקר בענפי התעשייה, המסחר והשירותים, שהוזנחו, מגמה אשר למרבה הצער ממשיכה גם מתחילת שנה זו. עלייה זו נעלמה מעיני הציבור עד כה, מאחר שמשרד העבודה אינו מפרסם באופן שוטף את המידע אודות תאונות העבודה."

תגרי הוסיפה כי "אנו קוראים למשרד העבודה והרווחה לאייש בהקדם המידי את משרת מפקח העבודה הראשי במינוי של קבע, לפעול באופן סדור ושיטתי ליישום פתרונות מקיפים שיבטיחו את בטיחות העובדים בכלל ענפי התעסוקה, ולפרסם באופן שוטף מיוזמתו את פרטי תאונות העבודה הקטלניות".

בנובמבר האחרון נגזר על מנהלו לשעבר של מפעל 'פרסקו' קנס פלילי בן 45 אלף שקלים, לאחר שבמפעלו אירעה תאונה דומה בה איבדה עובדת בת 17 את רגלה בשנת 2008. מכנסיה של העובדת נסתבכו אז בגלגלי השיניים של מסוע בשעה שניקתה אותו. העובדת קיבלה הוראה לנקות את המסוע בעודו פועל, כשלוח המתכת שהמנגנון שלו חשוף בשל תיקון שנעשה בו, ובשעה שבמפעל נכח רק עובד אחד נוסף. העובדת, שהיתה קטינה בעת התאונה, אף הועסקה בעבודה מסוכנת האסורה על פי חוק עבודת הנוער.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!