דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / בנט: נתניהו יחלק את ירושלים במסגרת תכנית השלום של טראמפ

יו"ר הימין החדש טען כי ראש הממשלה ונשיא ארה"ב סיכמו ביניהם על הצגת תוכנית שלום הכוללת שתי מדינות וחלוקת ירושלים מיד לאחר הבחירות | נתניהו: "מובן מאליו שהבחירות עושות כל מיני דברים מוזרים למפלגות קטנות"

רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן  פלאש 90)
רה"מ בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אמיל סלמן פלאש 90)
נתי יפת

שר החינוך ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט עושה "נתניהו" לראש הממשלה בנימין נתניהו, ומאמץ את סיסמת הבחירות של ראש הממשלה בבחירות 1996, בה נטען כי "פרס יחלק את ירושלים". נתניהו: "מובן מאליו שהבחירות עושות כל מיני דברים מוזרים למפלגות קטנות".

לדברי בנט, "ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ מסוכמים על יציאה לתכנית הקמת מדינה פלסטינית מיד לאחר הבחירות. הם מתואמים שלא להציג את התכנית לפני הבחירות על מנת שלא להקשות על נתניהו, אבל ביממה-שתיים שלאחר הבחירות תוצג התכנית להקמת מדינה פלסטינית על 90% מהשטח, כולל חלוקת ירושלים. לפיד וגנץ ייכנסו לממשלה כממשלת שלום לאומית. הדרך היחידה לעצור את זה היא עם ימין חזק אמיתי".

נתניהו יצא מישיבת הממשלה כדי להגיב לבנט, ואמר כי "זה טבעי שהוא לחוץ והוא קצת התבלבל. מובן מאליו שהבחירות עושות כל מיני דברים מוזרים למפלגות קטנות". מהליכוד נמסר כי דברי בנט הם "קשקוש מוחלט שאין לו שום קשר למציאות. אחרי הבחירות נתניהו יקים ממשלת ימין בראשותו".

השרה מירי רגב התייחסה גם היא לדברים: "ראש הממשלה הוא האחרון שיחלק את ירושלים. אנחנו נשמור על ירושלים מאוחדת שלמה. אנחנו נשמור עליה ככזו. כל אמירה של בנט פוגעת בימין ובעצמו. אני מציעה לבנט להתעשת, אני יודעת שקשה לו. לא כדאי לדבר דברים שהם הזויים. אם יש לו מידע, שיביא את המידע, אולי יעדכן גם אותנו. אי אפשר לדבר על מה שהוא חושב ועל מה שנראה. אמרתי לו בישיבת הממשלה שהוא דיבר דברים לא נכונים".

יש לציין כי נתניהו ציין בעבר בכמה הזדמנויות כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, אם כי לא הסכים לחלוקת ירושלים. את נאום בר אילן ביוני 2009 פתח נתניהו בדברים הבאים: "השלום תמיד היה משאת נפשו של עמנו. נביאינו הנחילו לעולם את חזון השלום, אנו מברכים זה את זה בשלום, תפילותינו מסתיימות בשלום".

בהמשך אמר: "צריך גם כאן לומר את כל האמת: בלב חבלי המולדת היהודית חי היום ציבור גדול של פלסטינים. אנחנו לא רוצים למשול בהם, לא לנהל את חייהם, ולא לכפות עליהם את הדגל שלנו או את התרבות שלנו. בחזון השלום שלי חיים בארץ הקטנה שלנו שני עמים חופשיים זה בצד זה, בשכנות טובה ובכבוד הדדי. לכל אחד הדגל שלו, ההמנון שלו והשלטון שלו. ואיש מהם אינו מאיים על הביטחון ועל הקיום של שכנו".

לאחר שהדגיש את חשיבות שמירת הביטחון אמר: "אם נקבל ערובה זו לפירוז ולסידורי הביטחון הדרושים לישראל, ואם הפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי, נהיה מוכנים בהסדר שלום עתידי להגיע לפתרון של מדינה פלסטינית מפורזת לצד המדינה היהודית.

"בכל שאר הנושאים המרכזיים שיידונו בהסדר הקבע עמדותיי ידועות: ישראל זקוקה לגבולות בני הגנה, וירושלים בירת ישראל תישאר מאוחדת, תוך המשך קיום חופש הפולחן לכל הדתות".

בפתח פגישה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי במאי 2015 אמר נתניהו כי הוא אינו תומך במדינה אחת אלא בחזון שתי המדינות. כך אמר גם שנה לאחר מכן, עם מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון. "אני מחויב לעשות שלום עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו". ליברמן אמר אז:  "הקשבתי לכל מה שאמרת, ואני בהחלט מסכים לכל הדברים, כולל שתי מדינות לשני עמים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!