דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

עדכוני בחירות שוטפים / הושגו החתימות הנדרשות לדיון בפסילת "עוצמה יהודית" בוועדת הבחירות

סיעת יש עתיד, המייצגת את "כחול לבן" בוועדת הבחירות, מתגייסת למנוע את התמודדות בן גביר ובן ארי | הליכוד בתגובה: נגיש עתירה לפסילת בל"ד | דרעי בכנס באופקים: "בגלל אנשי לפיד עורכי דין יצטרכו לעבוד בשבת" | בנט: "תנו לטל רוסו להתמודד"

בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בני גנץ ויאיר לפיד (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
נתי יפת
הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

ש"ס: "נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להנהיג את המדינה"

"כפי שהודענו מתחילת הדרך, ש״ס תתמוך אך ורק בבנימין נתניהו לראשות הממשלה, ותמליץ עליו לנשיא להרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הוא האיש המתאים ביותר להנהיג את המדינה בעת הזו, ונתמוך בו בתפקידו כראש הממשלה ככל שהחוק יתיר לו".

סתיו שפיר: "נתניהו תמיד חשוב יותר בעיני עצמו, האזרחים משעממים אותו"

"שחיתות היא סרטן לדמוקרטיה הישראלית. אי אפשר לנהל מדינה בה שוחד, הפרת אמונים וזלזול בחוק הם שיטת פעולה של בכירי השלטון. נתניהו, אדם שהונו האישי מוערך ב-50 מיליון שקלים, לא בחל בשימוש מושחת בכסף הציבורי, באינטרס הציבורי ובעתידה של מדינת ישראל, כשטובתו האישית הייתה מונחת על הכף. הוא תמיד חשוב יותר בעיני עצמו, האזרחים משעממים אותו ורק המקורבים מעניינים אותו. נתניהו הוא אדם מושחת שאסור שימשיך לכהן תחת כתבי האישום החמורים. אם במפלגת הליכוד יש טיפה של אחריות, יקומו השרים וידרשו את התפטרותו, היום".

ח"כ לאה פדידה: "ההתנהלות הפלילית נבעה מתחושת 'המדינה זה אני'"

ח"כ לאה פדידה (העבודה): "ד"ר מנדלבליט הוכיח שבהתנהלות נתניהו אין תום לב, כי מלכתחילה לא היה תום לב – מה שכן יש, ובשפע, זו התנהלות פלילית הנובעת מתפיסת 'המדינה היא אני', שהתגבשה אצל נתניהו כבר לפני שנים. מה שכעת אכן צפוי לקרוס כמגדל קלפים הוא הקרדיט הציבורי של רה"מ, קריסה שתוביל אותו לארוז את מטלטליו אל מחוץ לבית בפינת רחוב בלפור".

איחוד מפלגות הימין: נתניהו נותר המומלץ שלנו לראשות הממשלה

"כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו, ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה. עם זאת, ולאור ניסיון העבר המר, ברור היום יותר מתמיד שרשימת איחוד מפלגות הימין, היחידה שמחויבת באמת לארץ ישראל, חייבת להיות גדולה וחזקה כדי שלא נמצא את עצמנו יום אחרי הבחירות עם ממשלת ביבי-גנץ-לפיד שעלולה להוביל אותנו להקמת מדינת טרור פלשתינית".

אביגדור ליברמן: "חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן: "במדינת ישראל הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה. הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע אינה פסק דין חלוט. לכן מבחינתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר".

דרעי בכנס באופקים: "אנשי לפיד יהפכו את השבת לעוד יום חול, עורכי דין יצטרכו לעבוד"

ש"ס מקיימת הערב כנס בחירות באופקים, תחת הכותרת "הפריפריה צריכה אריה חזק". יו"ר המפלגה אריה דרעי, שנוסף לתפקידו כשר הפנים מכהן גם כשר הפריפריה, הנגב והגליל, הצהיר בכנס כי המשרד יישאר בידי ש"ס גם לאחר הבחירות.

לדברי דרעי, ״בשבוע שעבר נפל דבר בישראל. הקימו מפלגה ברמת אביב ג׳ ובווילה בסביון. לא באופקים, לא בנתיבות ולא בקריית שמונה. זה לא מעניין אותם הפריפריה. לפיד בחיבור שנעשה בצפון ת״א עלול להיות ראש ממשלה בישראל. מישהו מבין פה את המשמעות?.

אריה דרעי. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.

"עזבו את המילים היפות שתשמעו בחודש הקרוב מאנשי לפיד, שאנחנו אוהבים את החרדים. כל החברים פה יודעים כמה חברי 'יש עתיד' הזיקו ונלחמו ביהדות. הם יהפכו את השבת לעוד יום של חול. עורכי דין יצטרכו לעבוד בשבת, ואותו לפיד יחלק את הכותל לשניים.

"תקשיבו טוב: ש״ס היא המזוזה של ׳הליכוד׳. ש״ס חזקה תזכיר כל יום מה זה מדינה יהודית. אנחנו מזכירים להם מה זה שולחן שבת ומה זה תפילה בבית הכנסת בשבת. ש״ס בבתי הספר והגנים שהיא מקימה, מזכירה ודואגת לשמירת הגחלת".

הליכוד מגיב לעתירות נגד "עוצמה יהודית" בעתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד התמודדות בל"ד בבחירות

בנט בעד טל רוסו: "אסור ששירות מילואים יהפוך מכבוד לקלון"

שר החינוך ויו"ר "הימין החדש" נפתלי בנט קורא בציוץ שפירסם בטוויטר לאפשר לטל רוסו להתמודד בבחירות במסגרת מפלגת העבודה.

שפיר מברכת על עמדת "כחול לבן" ביחס לכהניסטים וקוראת לליכוד להצטרף

ח"כ סתיו שפיר שהגישה אמש עתירה נגד ריצתם לכנסת של מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר בירכה על הודעת מפלגת "כחול לבן" בנוגע לפסילת עוצמה יהודית:‏ "מאז שפניתי אמש לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את הכהניסטים מלהיכנס לכנסת מצטרפים אלינו עוד כוחות חשובים בפוליטיקה. מצפה שכולם, שמאל וימין, ישימו את המדינה מעל האינטרס האישי ויהיו שותפים למאבק על הדמוקרטיה ונגד מי שמנסים לחסל אותה. חבריי בליכוד, מי יהיה הצדיק הראשון להצטרף?"

ועדת הבחירות תדון בעתירות לפסילת הכהניסטים מריצה לכנסת

נציגי סיעת יש עתיד בוועדת הבחירות המרכזית הודיעו היום כי יצטרפו לעתירות מרצ וח"כ סתיו שפיר, לפסילת מועמדי "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת הבאה. בכך הושג הרף הנדרש לדיון בעתירות, העומד על לפחות 12 מתוך 31 חברי ועדת הבחירות. ביש עתיד אמרו כי ההצטרפות לעתירות נעשית על רקע "ההתחייבות לפעול בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע את כניסת הכהניסטים לכנסת ישראל"

הודעת יש עתיד נמסרה בנפרד מ"כחול לבן", משום שחלוקת המושבים בוועדה מבוצעת בין המפלגות שכיהנו בכנסת היוצאת. נכון לעכשיו תומכים בדיון על פסילת אנשי עוצמה יהודית 13 מחברי הוועדה – חמישה נציגי מפלגת העבודה, ארבעה נציגי הרשימה המשותפת, שלושה נציגי יש עתיד ונציג מרצ. אחד משני נציגי "התנועה" בוועדה, יואל חסון, לא הגיב לשאלה אם גם מפלגתו תצטרף.

ניסנקורן יוצא לחופשה מתפקידיו בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, כינס היום את הנהגת ההסתדרות ועדכן על יציאתו לחופשה לאור התמודדותו לכנסת ברשימת "כחול לבן". ניסנקורן מינה את ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, לכהן כממלא מקומו בניהול ישיבות הנהגת ההסתדרות. במקביל בחרה הנהגת ההסתדרות בבר-דוד לממלא מקום יו"ר האגף לאיגוד מקצועי. מההסתדרות נמסר כי ניסנקורן ילווה את בר-דוד כדי לסייע לו, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר, על בסיס חוקת הארגון.

אתמול הגישה הליכוד תלונה לוועדת הבחירות המרכזית נגד "כחול לבן" וניסנקורן, בטענה שהישארותו בתפקיד מעלה חשש שירתום את מנגנון ההסתדרות לטובת מפלגתו החדשה.

לדיווח המלא

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!