דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בחירות 2019 / סרטון של הליכוד נגד גנץ צולם על רקע קברי חיילים תחת המסר: שמאל זה מסוכן

בסרטון מופיע אבישי עברי על רקע תמונות פיגועים ובית קברות צבאי, כהמחשה לכאורה לסכנה שבניצחון "כחול לבן" בבחירות | נתניהו: "טעות עריכה מצערת" | כחול לבן: "תתנצל בפני המשפחות מיד, או שהכתם הזה ילווה אותך כל חייך. תתבייש" | יעלון: "נתניהו מרסק את ישראל"

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 7 בינואר 2019. (צילום מסך משידור החי)
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 7 בינואר 2019. (צילום מסך משידור החי)
נתי יפת

הליכוד העלה הערב (שלישי) סרטון תעמולה שעורר תגובות קשות והוסר בתוך זמן קצר. בסרטון מופיע איש מערך ההסברה של הליכוד, אבישי עברי, כשהוא מקריא טקסטים נגד "כחול לבן" על רקע תמונת בית קברות צבאי וצילומים קשים מזירות פיגועים. על רקע בית הקברות אומר עברי כי "גנץ הוא שמאל, ושמאל זה מסוכן", ועל רקע תמונות הפיגועים הוא אומר: "עוד ועוד אלימות, עוד ועוד הרוגים. זאת המשמעות של שלטון השמאל".

בעקבות התגובות הקשות לסרטון, זמן קצר לאחר עלייתו, סמוך לשעה 20:00, נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה נתניהו דווח על המקרה והנחה מייד למחוק את השידור הערב של הליכוד טי.וי, לתחקר את האירוע שאותו הגדיר כתקלה מצערת ולנקוט צעדים כדי שהדבר לא יחזור על עצמו".

סרטון התעמולה של מפלגת הליכוד נגד גנץ (צילום מסך)
סרטון התעמולה של מפלגת הליכוד נגד גנץ (צילום מסך)

בתגובה נוספת, כעבור ארבעים דקות, מסר נתניהו: "‫מיד כשדווחתי הערב על טעות העריכה המצערת שנעשתה במטה הליכוד, הנחיתי להסיר את התמונה, לתחקר את האירוע ולנקוט צעדים נגד האחראים לתקלה. כאח שכול שב-43 השנים האחרונות עולה לקבר אחיו ז"ל בהר הרצל, אני מבין היטב את כאב המשפחות‬".

גם בבחירות 2015 הפיק הליכוד סרטון שעורר זעם והוסר. בסרטון הוצגו שחקנים המשתתפים בקבוצת תמיכה: עובד נמל, עובדת גביה ברשות השידור, טייקון סלולר ופעיל חמאס, שכולם מתלוננים שנפגעו מצעדי הממשלה ואומרים: "אני פה בגלל ביבי". בסיום הסרטון הופיע בנימין נתניהו כדי להדגיש את המסר.

"חרפה כזאת עוד לא ראינו"

במקביל לתגובות נתניהו החלו פוליטיקאים ומפלגות לשלוח את התגובות שלהם לסרטון. מ"כחול לבן" נמסר: "חיילי צהל שנפלו בקרב ובני משפחת השכול, לא דמיינו שראש ממשלה ישתמש בהם לסרטוני קמפיין פוליטי. נתניהו, לך תתנצל בפני המשפחות מיד, או שהכתם הזה ילווה אותך כל חייך. תתבייש נתניהו".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון העביר תגובה מרובת סימני קריאה: "נתניהו ממשיך לרסק את ישראל. אסור, פשוט אסור שזכרם של חללי מערכות ישראל וכבוד משפחת השכול המאחד את כולנו מאז ומתמיד, יהיה כלי בקמפיין פוליטי גם כשמצבו המשפטי והציבורי של נתניהו קשה. נתניהו מחריב את הממלכתיות על מזבח ההישרדות! חרפה כזו עוד לא ראינו, די! הגיע הזמן למנהיגות אחרת!".

מרצ מסרה בתגובה: "לנתניהו ולימין כבר אין גבולות. מי שהצניח את הכהניסטים לכנסת, עכשיו גם מעז לשחרר לאוויר סרטון מחלחל בכיכובו של האיש שרק השבוע הצדיק את הרוצח גולדשטיין".

יו"ר סיעת העבודה בכנסת איציק שמולי אמר: "אין לכם בושה? זה פשוט מחליא. אחרי שאסרו על נתניהו להשתמש כתפאורה בחיילים חיים, החליטו בליכוד לרקוד על דמם של חיילים מתים עבור עוד שנים וחצי קולות. ממש להקיא עליכם. איבדתם את זה לגמרי.כאזרח אני פשוט מתבייש בכם".

ח"כ רויטל סוויד מסרה: "חשבנו שראינו הכל מסתבר שהליכוד מגיע לשיא חדש של שפל. ‏שימוש ציני בחללי צה״ל תוך פגיעה ברגשות המשפחות השכולות. ‏השכול מאחד את כולנו ולא מפריד בין ימין לשמאל, כולם נפלו למען המדינה, למען הציונות וערכי הסולידריות. ⁦‪נתניהו בשביל הישרדות פוליטית משסה, מפלג ומסית. בושה!.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!