דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ל"ג בעומר

מדריך / כללי בטיחות למדורות ל"ג בעומר

מדי שנה נפגעים אנשים רבים ונגרם נזק רב לרכוש ולסביבה בגלל הדלקת מדורות באופן רשלני. כך תשמרו על הבטיחות בזמן חגיגות ל"ג בעומר

ל"ג בעומר. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום מתוך אוסף התצלומים הלאומי, לע"מ
ל"ג בעומר. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום מתוך אוסף התצלומים הלאומי, לע"מ

לקראת ל"ג בעומר, פרסמה הרשות הארצית לכיבוי והצלה הוראות בטיחות לקיום מנהג המדורות בחג.

מיקום המדורה

יש לוודא כי המדורה תודלק בשטח נקי, פתוח, המרוחק מחומרים דליקים, מתקנים, תשתיות ומבנים (בעדיפות לשטח חולי). בהדלקת המדורה, חובה לשמור על המרחקים הבאים מגורמי הסיכון: לפחות 150 מטר בין המדורה ליער או חורש וצמחייה; לפחות 40 מטר בין המדורה למתקני גז ודלק;לפחות 20 מטר בין המדורה לקווי חשמל וטלפון;לפחות 20 מטר בין המדורה למבנה ולפחות 4 מטר בין מדורה אחת למדורה אחרת.

הדלקת המדורה 

מדורה תודלק אך ורק על ידי אדם מבוגר, או בן 16 לפחות, שישמש כאחראי לקיום הוראות הבטיחות ולכיבויה המלא של המדורה. חשוב לשים לב שבסיס המדורה לא יעלה על קוטר של 4 מטר וגובהה מהקרקע לא יעלה על 3 מטר ושחומר הבעירה במדורה יהיה עץ יבש בלבד. את המדורה יש להדליק על ידי גפרור וניירות או חומרי בעירה מוצקים בלבד ואין להדליק באמצעות נוזל כימיקלי כגון דלק או נפט.

הרשות לכבאות מזכירה כי יש להדליק את המדורה עם כיוון הרוח וממרחק בטחון כאשר הפנים מרוחקות וממליצה לעשות זאת עם בגדים ארוכים ונעלים סגורות. כמו כן, אין להדליק מדורה אם אין בקרבתה מים, חול או אמצעי כיבוי אחר​.

השהייה בסמוך לאש 

ברשות מורים כי השהייה בסמוך למדורה תיעשה בלווית ופיקוח אדם מבוגר ואחראי או בן 16 לפחות וממליצים לתחם באבנים כדי למנוע מילדים להתקרב לאש. עוד ממליצה הרשות כי הישיבה או העמידה יהיו במרחק סביר מקרינת החום ועם כיוון הרוח – בשל עשן וגיצים.

יש להימנע ממשחק באש כמו גם מהשלכת תרסיסים מלאים או ריקים, חזיזים וקליעים למדורה. יש לשמור על הבעירה מבוקרת ולחדשה בהדרגה, כשהוספת עצים וקרשים תיעשה בזהירות מרבית.

חשוב להיזהר מנגיעה במוליכי חום שבאים במגע עם האש בשל סכנת כווייה. כמו כן, אין לישון בסמוך למדורה או להשאיר את המדורה ללא השגחה.

כיבוי המדורה ועזיבת המקום 

בסיום המדורה, יש לשים לב לא להשאיר מדורה דולקת ללא השגחה, לוודא כיבוי מוחלט של האש ולקרר באמצעות מים. חשוב מאוד לכסות היטב בחול למניעת ליבוי מחודש של גיצים לא כבויים ויש להמתין 15 דקות לפחות כדי לוודא שהאש לא נדלקת מחדש.

בכל מקרה של שריפה פעלו מיד לכיבויה ובמקביל, התקשרו 102 למכבי האש.

הרשות הארצית לכבאות והצלה אף הפיקה סרטון המרכז את כללי הבטיחות בהדלקת מדורה

שיהיה לכולנו חג שמח ובטוח!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!