דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / ההפגנות, המפגשים, המחאות והדיונים החשובים של השבוע

הפגנה כנגד צירוף 'עוצמה יהודית לממשלה | מאבקי עובדים ברכבת ישראל ובקבוצת בזק | וגם כנסים, מסיבות ואירועים לציון יום האישה הבינלאומי

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

ועד עובדי רכבת ישראל הכריז על עיצומים השבוע, שלא צפויים לפגוע בנוסעי הרכבות. זאת על רקע טענות כי הנהלת הרכבת מתכוונת לבטל תקנים ולפטר עובדים באופן חד צדדי. נכון לכתיבת שורות אלו, בית הדין לעבודה אסר על קיום העיצומים.

סכסוכי עבודה בקבוצת בזק על רקע הפרסומים על כוונתה לבצע צמצומי מאות עובדים בחברות הבת שבבעלותה (פלאפון, בזק בינלאומי ו-Yes) ופעולות חד צדדיות למיזוגן. ביום שני יפגינו עובדי פלאפון ובזק בינלאומי מול ביתו של יו"ר דירקטריון בזק שלמה רודב.

הפעיל החברתי אלי יוסף פתח בשבוע החולף בשביתת רעב עד לבחירות במחאה על מכירת נשק ישראלי למשטרים רצחניים. בתקופה זו יפגין גם מול בתיהם של ראשי המפלגות השונות.

2.3 מוצאי שבת

20:30 קול יהודי נגד הכהניזם – הפגנות מול בית ראש הממשלה בירושלים ובמרכז המסחרי חוצות אלונים, כנגד ההסכמות שהובלו על ידי הליכוד והבית היהודי להכנסת תלמידיו של כהנא, אנשי ארגון הטרור כך לשעבר, לכנסת. משמרות מחאה יעמדו גם בצומת זכרון, בצומת רעננה, וליד קניון דיזינגוף סנטר בתל אביב. פרטים כאן.

3.3 יום ראשון

10:30 דיון בוועדת הכספים של הכנסת על הצורך להטיל היטל היצף על ייבוא כבלי נחושת למתח נמוך מטורקיה. ההיטל נועד להגן על התעשיה המקומית מפני מכירת מוצרים מיובאים במחירים נמוכים במיוחד, ובכך לחסל את השוק המקומי. בשל מעבר חברת החשמל לשימוש במוצרים מיובאים, מפעל הכבלים בשדרות מצוי בסכנת סגירה.

11:00 דיון בוועדת הכספים בכנסת על הטלת היטל היצף על ייבוא מלט מטורקיה, המאיים על תעשיית המלט המקומית.

4.3 יום שני

עובדי פלאפון ובזק בינלאומי יפגינו בסביון מול ביתו של שלמה רודב , יו"ר דירקטוריון בזק, במחאה על צעדיה החד צדדיים של הקבוצה לקראת מיזוג חברות הבת, בלא שקיפות ומחויבות כלפי נציגי העובדים.

5.3 יום שלישי

9:30-16:00 כנס פמיניזם ומדינה לציון 40 שנה לדו"ח נמיר – הוועדה הממשלתית הראשונה לבדיקת מעמד האישה בישראל, בראשותה של חברת הכנסת אורה נמיר ז"ל. החוג למגדר באוניברסיטת בן גוריון, אולם רותם, בית הסטודנט (בניין 70). פרטים כאן.

18:00 כנס 'חיה פוליטית' – למען זכויות בעלי חיים בכנסת. מרכז ענב לתרבות, אבן גבירול 70 תל אביב. פרטים כאן.

6.3 יום רביעי

8:00-14:00 נשים מנומסות לא עושות פוליטיקה?! יום האישה הבינלאומי בויצ"ו. סינמה סיטי גלילות. פרטים כאן.

16:00 כנס מכון שלום הרטמן לישראל יהודית ודמוקרטית –  ממגילת העצמאות לחוק הלאום. רחוב גדליהו אלון 11 ירושלים. פרטים כאן.

20:00  הרצאת סקייפ עם רוברט פולין – פרופסור לכלכלה באוניברסיטת מסצ'וסטס, ואחד הקולות הבולטים במחקר על כלכלה ירוקה ואי שוויון. משרדי קרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11, קומה 2 תל אביב. פרטים כאן.

7.3 יום חמישי

17:30  לכבוד יום האישה הבינלאומי, בית הבאר מזמין אתכן\ם לפגוש את הנשים של יפו – بمناسبة حلول يوم المرأه العالمي بيت البئر يدعوكن للقاء مع نساء يافا . דרך שלמה 6 תל אביב-יפו. פרטים כאן.

19:00 טקס הענקת אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל.  משרדי קרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11, קומה 2 תל אביב. פרטים כאן.

22:00  מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ירושלים ע"ש לינדה פילמן חוגגות את יום האשה ומזמינות אתכן ואתכם להרים איתנו ולנו במסיבת גוד וייבז שכל ההכנסות ממנה יוקדשו לפעילות המרכז. המזקקה, רחוב שושן 3 ירושלים. פרטים כאן.

8.3 יום שישי

7:00-14:00 תפילה חגיגית לציון 30 שנים לארגון 'נשות הכותל'. פרטים כאן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!