דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

דם על הידיים / התקרית המביכה: שחקני נבחרת אוסטריה בסקי צולמו לוקחים חומרים משפרי ביצועים

גולש הסקי מקס הוקה מאוסטריה נתפס עם עירוי דם אסור, והסרטון המתעד את האירוע הפך ויראלי | בפשיטה נעצרו 16 בני אדם שהיוו חלק מרשת מאורגנת של שימוש בסמים אסורים בספורט

מקס הוקה היו מאוסטריה מתחרה במקצה סקי קרוס קאנטרי בדרום קוריאה .  (Photo by Clive Mason/Getty Images)
מקס הוקה היו מאוסטריה מתחרה במקצה סקי קרוס קאנטרי בדרום קוריאה . (Photo by Clive Mason/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

במהלך אליפות העולם בסקי נורדי משולב, ערכה משטרת אוסטריה פשיטה על משלחת ספורטאים האוסטרים שמשתתפים באליפות העולם. במהלך הפשיטה המפתיעה, עצרה ממשלת אוסטריה חמישה ספורטאים, ביניהם הגולש מאקס הוקה האוסטרי בן ה-26 שנתפס על חם בזמן עירוי דם. צילום עירוי הדם התפרסם בתקשורת העולמית ונותן עוד הצצה לעולם המחתרתי של שימוש בחומרים משפרי ביצועים בספורט העולמי. השוטר שהדליף את הסרטון, נענש והועבר מתפקידו.

האמת הפשוטה שממשלת רוסיה ולאנס ארמסטרונג לימדו אותנו נחשפת בסרטו הדוקומנטרי הנפלא של בריאן פוגל איקרוס. האמת היא פשוטה: אין שום דרך טכנולוגית או מדעית אמתית לתפוס ספורטאים שלוקחים חומרים משפרי ביצועים. שום דרך בעולם, זה כל כך פשוט וכנראה הרבה מהספורטאים עושים זאת. כל מה שצריך בשביל לרמות את המערכת הוא רופא ספורט מקצועי שיודע להעלים ראיות וחדר קטן.

לפני הסרט ומסתבר גם לאחריו, הדרך היחידה, כך מסתבר, לתפוס ספורטאי על שימוש בחומרים משפרי ביצועים אסורים, היא להוכיח שהם עשו זאת, או דרך עד מדינה או צילום ברגע האמת. גולש הסקי האוסטרי,מאקס הוקה, שהשתתף באולימפיאדת סוצ'י נתפס ברגע האמת על ידי המשטרה האוסטרית והסרטון בו הוא יושב במהלך העירוי, חסר אונים, הפך לוויראלי.

16 אנשים נעצרו במבצע מורכב שכלל מעצרים במקביל באוסטריה וגרמניה, מתוכם נעצרו חמישה ספורטאים מאוסטריה, קזחסטאן ואסטוניה ביום רביעי בפשיטות נגד שימוש בסמים באירוע באתר הנופש האוסטרי סיפלד, כך מסרה המשטרה האוסטרית. הפשיטות היו חלק ממבצע רחב יותר שמטרתו "ארגון פלילי" בגרמניה, שנחשד בביצוע סמים בדם במשך שנים, כך מסרה המשטרה האוסטרית. בין העצורים רופא ספורט גרמני בן 40, שחשוד שניהל את המבצע ונעצר גם כן ביום רביעי בגרמניה.

לצד מאקס הוקה נתפס בפשיטה גם דומניק בלדוף בן ה-26, אשר זכה במהלך הקריירה שלו בשלוש אליפויות אוסטריה בתחרויות הסקי השונות. מרקוס גנדלר יו"ר התאחדות הסקי האוסטרית אמר על כך "הספורטאים נתפסו בשימוש בשיטות וחומרים אסורים. למרבה הצער, וזה מזעזע אותי, ששני הספורטאים שלנו ביניהם".

המבצע התנהל בהובלתה של סוכנות עולמית נגד סמים בספורט לאחר שקיבלו את הפרטים מגולש הסקי אוסטרי בשם יוהאנס דור שנתפס על שימוש בסמים במהלך אולימפיאדת סוצ'י 2014. "הפשיטות היו חלק ממבצע משטרתי רחב יותר שמטרתו פושעים ממספר מדינות אירופאיות, מחלקת המודיעין והחקירות של ה- WADA מספקת מידע ושירות סיוע נוסף לשלטונות במהלך פעולתם", נכתב בהודעת הארגון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!