דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / הליכוד על השתתפות גנץ בקונצרט לשלום: "טקס זיכרון לאלף מחבלי חמאס"

בהודעה שהוציאה המפלגה נטען כי "כחול לבן" מסתירה עובדה זו בסיוע התקשורת | הודעת הליכוד מתייחסת לקונצרט יהודי-ערבי לשלום שהתקיים בקיבוץ כפר עזה ביוני 2015, יוזמה של תושבי האזור

גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)
גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)
נתי יפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נרתע מהביקורת הקשה שספג על סגנונו המסית ועל אי הדיוקים בנאום שנשא ביום חמישי האחרון, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. בהודעה שהוציאה מפלגת הליכוד הבוקר, נטען כי "כחול לבן" בהובלת בני גנץ ויאיר לפיד, מסתירה בסיוע התקשורת "את העובדה ששנה אחרי צוק איתן, גנץ השתתף בטקס זיכרון לאלף מחבלי החמאס שנהרגו בצוק איתן".

הודעת הליכוד מתייחסת לקונצרט יהודי-ערבי לשלום שהתקיים בקיבוץ כפר עזה ביוני 2015. לקונצרט היו אמורים להגיע 11 פעילי שלום מעזה, אך הם לא קיבלו אישורים להיכנס לישראל ונעדרו ממנו. בדיווח באתר וואלה על האירוע, נכתב כי תושבים בדרום מחו על קיומו, המשווה לכאורה "בין הצד התוקף לבין הצד המותקף".

בעמוד שהקימו לקראת הקונצרט פעילי השלום שארגנו אותו, נכתב: "במלאת שנה לסבב הדמים האחרון בין ישראל לעזה ניפגש קרוב לגבול, תחת כיפת השמיים, בשעות הדמדומים, וניצור את הדבר שיכול לפוגג חומות ולקרב לבבות – מוזיקה. האירוע יהדהד את מאבק אנשי הנגב המערבי והדרום לסיום מעגל הדמים ותחילת הדרך להסדר מדיני.

"לקונצרט שני חלקים שמובילים מאבל לתקווה: חלק ראשון אבל: הרקוויאם של מוצרט וקטעי קינות (יהודית וערבית) כתפילת אשכבה לכל קורבנות המלחמה האחרונה, ישראלים ופלסטינים… חלק שני תקווה: השאיפה לדיאלוג ולפיוס. מוזיקאים יהודים וערבים, נשים וגברים, ישתפו  פעולה וישירו יחד בשתי השפות".

הנתונים על מספר האזרחים והמחבלים העזתים שנהרגו בצוק איתן אינם אחידים. בין כל המקורות, ישראלים ופלסטינים, יש הסכמה כי במהלך המלחמה נהרגו בעזה כ-2,150 אנשים. אך מקורות פלסטיניים דיווחו שכ-80% מהם היו אזרחים, בעוד שמקורות ישראליים דיווחו כי שיעור האזרחים נע בין 36% ל-56%. לפי אונר"א ומשרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, מדובר ב-70% מכלל ההרוגים, כלומר 1,473 אזרחים עזתים הרוגים.

הודעת הליכוד מהיום נוקטת בטרמינולוגיה שנקט בדיווח על האירוע האתר הכהניסטי "הקול היהודי", שהקימו תלמידי הרב יצחק גינזבורג מישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. גינזבורג היה זה שהוציא לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערכת המכפלה חוברת בשם "ברוך הגבר", ששיבחה את רוצח ההמונים. לאחר הוצאת החוברת התפרסם גם ספר באותו שם, שכלל מסרים דומים.

מ"כחול לבן" עדיין לא נמסרה תגובה לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!