דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נאום בהשהיה / נאום נתניהו: מחזק את תומכיו ואת שריו, תוקף את השמאל והתקשורת

בנאומו באירוע ההשקה של קמפיין הליכוד מנה ראש הממשלה את הישגיו בתחום החוץ והביטחון | ליריביו קרא "תורידו את המסכה, אתם שמאלנים וזה בסדר" | גם התקשורת הותקפה, מערכת המשפט פחות

כנס ההכרזה של הליכוד, 4 במרץ 2019 (צילום: נתי יפת)
כנס ההכרזה של הליכוד, 4 במרץ 2019 (צילום: נתי יפת)
נתי יפת

זה היה אירוע שממוקד כולו, מתחילתו עד סופו, בראש הממשלה בנימין נתניהו. הכנס החל כאשר נתניהו נכנס בשמונה ורבע לאולם בכפר המכביה, ולחץ ידיים עם מועמדי הליכוד שעמדו בשורה הראשונה ליד הבמה, כולל לחיצת יד ממושכת עם גדעון סער. מיד לאחר מכן עלה נתניהו לבמה ונשא נאום ארוך בן 45 דקות שבסיומו עמדו הנוכחים לשירת התקווה שחתמה את כנס השקת הקמפיין. על פי החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הנאום הועבר באמצעי התקשורת באיחור של עשר דקות כדי לאפשר סינון של תעמולת בחירות.

כנס ההכרזה של קמפיין הליכוד, 4 במרץ 2019 (צילום: נתי יפת)
כנס ההכרזה של קמפיין הליכוד, 4 במרץ 2019 (צילום: נתי יפת)

נתניהו פתח את דבריו בתודות לאזרחים המחזקים אותו מאז החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום על שוחד והפרת אמונים, המשיך בדרבון תומכי הליכוד להגיע לקלפיות, ועבר לדבר במשך כחצי שעה על הישגי הממשלה בראשותו, בעיקר בתחום יחסי החוץ, בביטחון ובכלכלה.

נתניהו הקדיש קטע קצר בלבד מדבריו לפרשיות המשפטיות המאיימות להסתיים בכניסתו לכלא, וחזר על המסר של מגדל הקלפים שיקרוס עד עפר ברגע שיוכל להתמודד בשימוע עם הטענות נגדו. על רקע הביקורת הקשה שספג בימים האחרונים על המתקפות נגד רשויות החוק, ואולי גם לנוכח סקרים שמעלים כי חלק ממצביעי הליכוד מסתייגים מקו זה, נמנע הפעם נתניהו לחלוטין מטענות על "תפירת תיקים" שלה אחראים לכאורה המשטרה והפרקליטות, ועל כניעת היועץ המשפטי לממשלה ללחץ השמאל.

"בימים האחרונים אנחנו מוצפים באינספור גילויי אהדה ואתם מחממים את לבנו", פתח נתניהו. "אני מבקש להודות להמוני אזרחי ישראל שמחבקים אותנו מחזקים אותנו, מבקשים אותנו. תודה לכם אזרחי ישראל. הכוח שלנו בא מהעם.

"״יש כאן התגייסות שלא הייתה כמוה של השמאל והתקשורת. הם יודעים שמול ההישגים הכבירים שלנו, הם לא יכולים לנצח אותנו במשחק הוגן. אז הם משחקים משחק בלתי הוגן. ראשית, הם מנסים להוציא אותי מהמגרש, כדי שהליכוד והימין יפלו מהשלטון. אבל זה לא יילך להם. ראיתם לבד: לא היה שום דבר חדש בהאשמות הסרק נגדי.

"עוד לפני שהצגתי את האמת מגדל הקלפים החל לקרוס, וכשתהיה לי ההזדמנות להציג את העובדות הוא יקרוס כליל לעפר. אבל זה יקרה רק אחרי הבחירות. בינתיים יש סכנה אמיתית שכמה מתומכינו יישארו בבית או לא יצביעו לליכוד. מי שנשאר בבית, מי שמעביר את תמיכתו למפלגה אחרת, מי שמצביע ללפיד וגנץ, מי שמקטין את הליכוד – צריך לדעת שהוא מעלה את השמאל לשלטון. אסור לתת לזה לקרות, כי רק ליכוד גדול ינצח את השמאל״.

בכמה הזדמנויות במהלך הנאום קרא ראש הממשלה "או ביבי" והקהל השיב "או טיבי". הקהל גם הרבה בקריאות "הם מפחדים" ובשירת "ביבי מלך ישראל".

נתניהו עקץ את בני גנץ – "אנחנו לא מדברים תסריטים, כמו צנון, אנחנו מדברים מהלב" – וטען כי אנשי מפלגת כחול לבן הקדימו את פורים ועוטים מסכות כאילו הם אנשי מרכז ימין. "אני אומר להם תורידו את המסכה, אתם שמאלנים וזה בסדר". הוא האשים את הרמטכ"ל לשעבר שהתנגד להקמת הגדר בגבול במצרים, שבלעדיה המדינה היתה מוצפת ב"מיליון מסתננים מאפריקה וחסל סדר מדינה יהודית ודמוקרטית". את יאיר לפיד ובני גנץ האשים כי תמכו בהסכם הגרעין "המסוכן והרע עם איראן". נתניהו טען כי הוא היחיד שיכול להתעמת עם נשיא אמריקאי (אובמה, ולעמוד בלחץ הבינלאומי ולהישאר נאמן לדרך הימין.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו הערב: "נתניהו ממשיך להסית ולשקר. הוא מוכן להגיד הכל כדי להסיט את הדיון מהחקירות ומכתבי האישום שניצבים נגדו. נתניהו יודע שבעוד שנה הוא הולך למשפט, הוא יודע שזמנו עבר. במקום לעסוק בקריסת מערכת הבריאות, בתורים במיון וביוקר המחייה, הוא עסוק רק בעצמו. ישראל מחכה למנהיגות ערכית ואחראית שתעסוק בחיי האזרחים ולא בנאומי שיסוי והסתה. ביבי תודה, אנחנו ניקח את זה מכאן. הגיע הזמן לחזור להתעסק באזרחים במקום בראש הממשלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!