דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני גנץ

בחירות 2019 / גנץ עובר להתקפה: תביעת לשון הרע על סך מיליון שקל כנגד 'ישראל היום'

התביעה מוגשת כנגד עורך העיתון בועז ביסמוט והכתבת דניאל רוט-אבנרי בגין פרסום שני מקרים של הטרדה מינית לכאורה שהתרחשו בשנות השבעים בכפר הירוק | יו"ר מפלגת 'כחול לבן' הצהיר כי כספי התביעה ייתרמו למטרה ציבורית

בני גנץ, יו"ר מפלגת חוסן לישראל (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
בני גנץ, יו"ר מפלגת חוסן לישראל (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
נתי יפת

בני גנץ, יו"ר מפלגת 'כחול לבן', מגיש תביעת לשון הרע במיליון שקל נגד העיתון ישראל היום, עורכו בועז ביסמוט והכתבת דניאל רוט-אבנרי, על הפרסומים בנוגע לשני מקרים שבהם גנץ חשף את עצמו לכאורה כשהיה נער מול נערה וילדה. גנץ מצהיר בכתב התביעה כי אם יזכה יתרום את הכסף למטרה ציבורית, "כגון לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית".

המקרה הראשון התפרסם תחילה כפוסט בפייסבוק, בו טענה נאוה ג'ייקובס כי כשהיתה בת 14 גנץ חשף את עצמו בפניה בפנימיית הכפר הירוק. בתגובה הגיש נגדה גנץ תביעת לשון הרע בהיקף חצי מיליון שקל. במקרה השני טען אדם כי גנץ חשף את עצמו בפני אחותו כאשר היתה ילדה, ו'ישראל היום' פירסם ידיעה ולפיה האח נמצא לכאורה דובר אמת בבדיקת פוליגרף. אלא שהאחות טענה שהמקרה לא התרחש, ואח נוסף אמר כי מעולם לא שמע עליו.

בני גנץ (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
בני גנץ (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

בפתח כתב התביעה, שנשלח ממשרד עוה"ד בעז בן צור, נכתב: "יאמר מיד: אין שחר לדברים. לא היו דברים מעולם. מדובר בבדותות ובשקרים גסים. עלילת דם של ממש… מדובר ברצף פרסומים כוזב, שבמסגרתו יוחס לתובע, ללא כל יסוד, ביצוע מעשים חמורים. פרסומים משולחי רסן אלה, אשר זכו לתהודה רבה, גרמו ועודם גורמים לתובע נזקים כבדים לשמו הטוב, וכל זאת בעיתוי פוליטי רגיש. הגם שכך, התובעת סירבה לתקן את הבדותות שהפיצה".

פרקליטי גנץ מביאים שבעה נימוקים המוכיחים לשיטתם שג'ייקובס טפלה על גנץ עלילת שקר, בהם נטייתה החזקה לימין, ניסיונות לגייס אנשי ימין לקמפיין נגד גנץ, הראיות לקשר עם לשכת מירי רגב ועיתוי הפרסום – יום לפני הודעת היועץ המשפטי לממשלה בעניין בנימין נתניהו. טענה מעניינת נוספת היא שכל הפוסטים של ג'ייקובס מאופיינים בשגיאות פיסוק ובריבוי סימני קריאה, שנעדרים מהפוסט אודות גנץ. "מכאן המסקנה הברורה כי מדובר בטקסט שעובד ובושל על ידי גורם חיצוני בעל עניין".

יום לאחר הפרסום של ג'ייקובס הופיע באתר "ישראל היום" דיווח על טענות ג'ייקובס ועל המקרה השני לכאורה. פרקליטי גנץ פנו לעיתון בדרישה להוריד את הפרסום בטענה שהוא שקרי, אך לא קיבלו מענה. יום לאחר מכן הוא אף פורסם במהדורה המודפסת עם הפניית שער בולטת.

ביום שלישי השבוע פירסם אתר ישראל היום ידיעה של הכתבת רוט-אבנרי, על כך שהמתלונן נגד גנץ עבר פוליגרף ונמצא דובר אמת. הידיעה לא מפרטת דבר על הפוליגרף – תאריך, השאלות שנשאלו, שם מבצע הבדיקה – ופניות עיתונאים לקבל את הבדיקה המלאה לא נענו. פרקליטי גנץ שלחו שוב מכתב איום בתביעה אם הידיעה לא תוסר, אך אתמול הידיעה פורסמה בעיתון המודפס על חצי עמוד.

לאור כל זאת, גנץ טוען כי ישראל היום, שנהג אחרת מכלי התקשורת האחרים ובניגוד לכללי האתיקה של מועצת העיתונות, עובר על חוק לשון הרע משיקולים פוליטיים, בשליחות ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הפרסומים הכוזבים נעשו בכוונת מכוון ובחוסר תום לב גמור. על חוסר תום הלב בענייננו מעידה התנהלותו השיטתית של 'ישראל היום'… חוסר תום הלב נלמד גם מכך ש'ישראל היום' השיב לפניותיו המרובות של התובע – שלוש במספר – רק בחלוף ימים ארוכים, ורק לאחר שפורסמו ארבעה פרסומים כוזבים בנושא זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!